Gå til innhold

å nei...kjønnsvorte


jipp

Anbefalte innlegg

jeg har nå fått én kjønnsvorte (tror det mååå være dét), nå som jeg trodde jeg ikke skulle få fler utbrudd.

lurte bare på om den kan forsvinne av seg selv, eller om jeg må til legen for å få liniment til å smøre på?

sprer det seg? ved en?

kan jeg ligge med kjæresten min uten at han trenger å få det? eller kan vi ikke ligge sammen nå som jeg har ètt utbrudd?

han har enda ikke fått dét?

er det fgarlig i forbindelse med at jeg er gravid? farlig for fosteret?

tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Du har hatt utbrudd før? Det forholder seg slik at man kan fjerne vortene, men ikke det virus for ligger til grunn for dem (i noen tilfeller tar kroppen selv knekken på det).

Man behøver bare behandling hvis man synes vortene er plagsomme (kosmetisk skjemmende!)

Din kjæreste behøver ikke å bli smittet, kanskje han allerede har virus i seg uten å få vorter av det?

Vorter er ikke farlig for fosteret, men de kan ofte vokse under graviditet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...