Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Om min kjære hadde sendt en sms til sin eks og ønsket henne god jul og grattis med dagen så hadde det brydd meg midt i r****. Viser ikke det bare at han har omsorg for andre da?

Hadde han sendt sms'er sent og tidlig hadde det blitt noe annet, men 3-4 sms'er i året er da overhode ikke noe å bråke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

Ja da jeg forstår hva du sier, og skjønner hvor du vil. Det er sikkert mulig for ham å bryte kontakten med denne eksen. Men kanskje han mener dette er en del av hans selvfølgelige og personlige frihet. Sånn ville jeg tenkt, og jeg har vært trofast i 20 år nå.

Det som bekymrer meg er at når du lar en slik bagatell plage deg så mye, hva blir da det neste hvis han etterkommer dine ønsker nå? Er du mest usikker på ham, eller er du mest usikker på deg selv... ? Han har jo tross alt valgt deg, og giftet seg med DEG. Eksen hadde han et dårlig forhold til.

Det blir ikke noe neste, det er bare og alltid vært dette som er problemet vårt, og utrolig enkelt for ham å løse. Han ville ikke likt det om jeg hadde kontakt med min eks, for jeg og min eks skiltes ikke som uvenner.

Greit nok at man skal frihet osv, men det koster ham jo ingenting å slutte? Eller er det nettopp DET det gjør, og derfor han ikke vil? Da må han jo gi slipp på henne.

Tviler ikke et sekund på at han ville løpt rett til henne om det ble slutt mellom oss. Og det sier det meste. De problemene de hadde og det som gjorde at det ble slutt mellom dem er ikke der lenger nå.

Jeg skjønner at man skal ha frihet og privatliv, men jeg skjønner ikke hvorfor det å ta hensyn skulle bryte så med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis ny partner ikke liker det og blir såret så burde det ikke være noe problem å slutte vel?

Eller la være å svare om man får noen? Er det veldig urimelig å mene det?

Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg syns du er urimelig og oppkonstruerer problemer der problemer ikke finnes. Hvis du bestemmer deg for at et par "god jul"sms er helt ok: Vips, problemet er løst og det er ingenting å krangle om, ingen som må kontrolleres, ingen ting som må skjules. Du kan ikke bestemme hvem mannen din ønsker god jul, og han bør ikke gi seg her av hensyn til deg her, for du lider ingen overlast. Dette er ikke noe han gjør mot deg, det er bare noe du føler han gjør mot deg og det stemmer ikke. Dette er en fillesak, og det bør det være for deg også. Hva hvis han slutter å svare, men fortsatt mottar en god jul melding, da vil han jo tenke på henne. Hvordan skal du stoppe det?

Men jeg kan jo ikke bare skru av min reaksjon og så bare tenke at det er ok. Hva om mld fortsetter om 10 år? Hvor dumt er ikke det? Hvorfor greier de ikke gi slipp?

Selvsagt er dette et reelt problem da jeg selvsagt mangler tillit til ham i denne saken siden han holdt kontakten skjult fo rmeg i 2 år mens vi var sammen. Jeg har jo absolutt ikke noen peiling på om de har mer kontakt eller ikke, da han jo glatt fortsatt kan skjule mesteparten for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Nei, men hvorfor er det de som ikke er som meg som skal få viljen sin da? Fordi du er blandt dem? Ingen av oss har "rett" uansett. Enklere for ham å slutte enn det er for meg å godta. Ellers så lyver han jo om at han virkelig ikke har noen interesse av å ha kontakt med dama.

At han har vært glad i henne vet jeg jo, men at han fortsatt er det er jo ikke bra. Og noe må det jo være siden han ikke engang greier å la være å svare hver gang hun sender melding.

Hadde han sluttet med det hadde vi ikke hatt noen problemer, men han synes vel det er verdt å ha disse problemene heller enn å miste denne andre dama helt.

HVIS han fortsatt er glad i henne og HVIS han ønsker å ha kontakt med henne, og du "tvinger" ham til å slutte og si "god jul", hvilken forskjell utgjør disse sms'ene? Han lar vær å svare, men han vil i så fall fortsatt være glad i henne, det er bare av hensyn til deg han ikke svarer. Hva har du oppnådd med å tvinge ham til det? På hvilken måte ville ditt forhold bli styrket av et slikt forbud? Du ville bare framstå (korrekt nok) som utrolig kontrollerende og sjalu, han vil jo ikke elske deg høyere hvis han ikke svarer på en sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 3 år, gift i ett, visst hvem han har vært mye lengre. Hvordan det?

Jeg reagerte på at du sa "dårlig ex", og at han har tilbakefall (som du kaller det) etter at dere ble kjent "men før dere ble ordentlig sammen".

Jeg tror kanskje det er du som ser henne som en "dårlig ex", men at han ikke er av samme oppfatning?

Et "stygt" brudd er som regel et brudd der minst en av partene er veldig glad i den andre. Rart, men oftest sant.

Og slike stygge brudd er også ofte pga en tredjeperson.

Var det noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Om min kjære hadde sendt en sms til sin eks og ønsket henne god jul og grattis med dagen så hadde det brydd meg midt i r****. Viser ikke det bare at han har omsorg for andre da?

Hadde han sendt sms'er sent og tidlig hadde det blitt noe annet, men 3-4 sms'er i året er da overhode ikke noe å bråke om.

Har du lest det med at han holdt det skjuløt for meg i 2 år? Og at han lå med henne fler ganger etter jeg traff ham, osv. Som sagt, andre ekser kan han got sms med, eller være venner med, men med denne er det for my tull i historien. Og når han som han sier ikke har NOEN interesse av mld fra henne, hvorfor ikke bare slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

HVIS han fortsatt er glad i henne og HVIS han ønsker å ha kontakt med henne, og du "tvinger" ham til å slutte og si "god jul", hvilken forskjell utgjør disse sms'ene? Han lar vær å svare, men han vil i så fall fortsatt være glad i henne, det er bare av hensyn til deg han ikke svarer. Hva har du oppnådd med å tvinge ham til det? På hvilken måte ville ditt forhold bli styrket av et slikt forbud? Du ville bare framstå (korrekt nok) som utrolig kontrollerende og sjalu, han vil jo ikke elske deg høyere hvis han ikke svarer på en sms?

Kanskje jeg kan få frem sannheten for en gangs skyld? Og så kunne evt velge hva jeg ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex? Hvor stor krise ville det være å ikke svare på disse god jul meldingene?

Selv har jeg da ikke nummeret engang til ekser 5 år tilbake i tid, hvorfor skulle jeg ha det når de ikke er venner av meg engang mer?

(Grunnen til at det er så sårt med denne eksen er at han har hatt tilbakefall til henne fler ganger etter han traff meg, men før vi egentlig ble sammen)

Virker jo som han fortsatt ikke vil gi helt slipp på henne.

"(Grunnen til at det er så sårt med denne eksen er at han har hatt tilbakefall til henne fler ganger etter han traff meg, men før vi egentlig ble sammen)"

Jeg skjønner at du kan være engstelig for at sms-ene bare er toppen av et isfjell. Men tilbakefall til en eks mens man er i en "mellomfase" (altså ikke sammen med noen), kan absolutt ikke tas som "bevis" for at han ville foreta et tilbakefall etter at dere har blitt sammen!

Jeg skulle tro at det ikke er så veldig uvanlig med noen (seksuelle) tilbakefall i ny og ne til ex'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Det blir ikke noe neste, det er bare og alltid vært dette som er problemet vårt, og utrolig enkelt for ham å løse. Han ville ikke likt det om jeg hadde kontakt med min eks, for jeg og min eks skiltes ikke som uvenner.

Greit nok at man skal frihet osv, men det koster ham jo ingenting å slutte? Eller er det nettopp DET det gjør, og derfor han ikke vil? Da må han jo gi slipp på henne.

Tviler ikke et sekund på at han ville løpt rett til henne om det ble slutt mellom oss. Og det sier det meste. De problemene de hadde og det som gjorde at det ble slutt mellom dem er ikke der lenger nå.

Jeg skjønner at man skal ha frihet og privatliv, men jeg skjønner ikke hvorfor det å ta hensyn skulle bryte så med det.

Det er ikke tre smser i året som binder dem sammen. Hvis de i det hele tatt er bundet sammen er de det pga av sin fortid sammen, og den blir ikke borte om han slutter å svare henne på sms. Hvis han faktisk som du sier ville løpt direkte til henne ved et brudd, hvorfor skulle han ikke gjøre det selvom han ikke hadde ønsket henne god jul? Det er ikke disse smsene som utgjør forskjellen, tror du virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest det med at han holdt det skjuløt for meg i 2 år? Og at han lå med henne fler ganger etter jeg traff ham, osv. Som sagt, andre ekser kan han got sms med, eller være venner med, men med denne er det for my tull i historien. Og når han som han sier ikke har NOEN interesse av mld fra henne, hvorfor ikke bare slutte?

Men selv om du kjente ham da han hadde sex med exen, så car dere ikke sammen ennå, var det ikke slik å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan få frem sannheten for en gangs skyld? Og så kunne evt velge hva jeg ville?

Så problemet deres er ikke egentlig at hans får og sender 3-4 sms i året, men at du mistenker han for å være utro og fortsatt elske den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe neste, det er bare og alltid vært dette som er problemet vårt, og utrolig enkelt for ham å løse. Han ville ikke likt det om jeg hadde kontakt med min eks, for jeg og min eks skiltes ikke som uvenner.

Greit nok at man skal frihet osv, men det koster ham jo ingenting å slutte? Eller er det nettopp DET det gjør, og derfor han ikke vil? Da må han jo gi slipp på henne.

Tviler ikke et sekund på at han ville løpt rett til henne om det ble slutt mellom oss. Og det sier det meste. De problemene de hadde og det som gjorde at det ble slutt mellom dem er ikke der lenger nå.

Jeg skjønner at man skal ha frihet og privatliv, men jeg skjønner ikke hvorfor det å ta hensyn skulle bryte så med det.

Dette handler ikke om noen SMS, dette handler om din usikkerhet hvorvidt han egentlig vil ha deg eller hun andre. Om SMS'ene opphørte ville du ikke bli noe klokere av det.

Du må nok finne en annen strategi for å finne ro og trygghet i dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Jeg reagerte på at du sa "dårlig ex", og at han har tilbakefall (som du kaller det) etter at dere ble kjent "men før dere ble ordentlig sammen".

Jeg tror kanskje det er du som ser henne som en "dårlig ex", men at han ikke er av samme oppfatning?

Et "stygt" brudd er som regel et brudd der minst en av partene er veldig glad i den andre. Rart, men oftest sant.

Og slike stygge brudd er også ofte pga en tredjeperson.

Var det noe slikt?

"Jeg reagerte på at du sa "dårlig ex", og at han har tilbakefall (som du kaller det) etter at dere ble kjent "men før dere ble ordentlig sammen".

Jeg tror kanskje det er du som ser henne som en "dårlig ex", men at han ikke er av samme oppfatning?"

Hun gikk berserk når han ville gå fra henne. Han ville det fordi hun aldri greide å bestemme seg om hun ville ha ham eller ikke (psykiske problemer). Da ville hun plutselig ha bare ham, men da var det for sent for hans del.

Når han så holdt på sitt (delvis, siden han hadde tilbakefall) så truet hun med å ta livet sitt og diverse, og etter at jeg kom inn i bildet har hun trakkasert meg natt og dag med sms over en lang periode.

Etterhvert trodde jeg det hele var over, han lovet meg å fortelle om evt kontakt osv, men så viste det seg at det virket som det hadde roet seg fordi han holdt det skjult for meg i 2 år. Så nå synes jeg faktisk at han ved å slutte å ha kontakt med henne kan vise at han setter meg og mine følelser før henne. Slik han ser det er det tydeligvis viktigere å svare henne så ikke hun blir sur enn at det sårer meg at han gjør det.

"Et "stygt" brudd er som regel et brudd der minst en av partene er veldig glad i den andre. Rart, men oftest sant."

Ja, de var glade i hverandre begge to.

"Og slike stygge brudd er også ofte pga en tredjeperson.

Var det noe slikt?"

Nei, jeg kom ikke inn i bildet før han hadde bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Det er ikke tre smser i året som binder dem sammen. Hvis de i det hele tatt er bundet sammen er de det pga av sin fortid sammen, og den blir ikke borte om han slutter å svare henne på sms. Hvis han faktisk som du sier ville løpt direkte til henne ved et brudd, hvorfor skulle han ikke gjøre det selvom han ikke hadde ønsket henne god jul? Det er ikke disse smsene som utgjør forskjellen, tror du virkelig det?

Nei, men ved å sette meg og mine følelser før hennes så ville han da hvertfall vist meg at jeg var viktigst.

Nå er det jo viktigere å svare henne og ikke gjøre henne sur, enn at han sårer meg ved å gjøre det.

Hadde han klart å slutte så hadde det kanskje vist at han var over henne, ikke sant? Det er jo ikke slik at jeg tvinger ham da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Kanskje jeg kan få frem sannheten for en gangs skyld? Og så kunne evt velge hva jeg ville?

? Hva mener du? Få fram sannheten vil du aldri kunne, du må bare stole på ham på hans ord, tankene hans kan du ikke kontrollere. Handlingene hans kan du kanskje kontrollere ved å tvinge ham til å slutte å si "god jul" (ser du ikke selv hva slags fillesak dette er?), men hva hjelper det? Jeg ser ikke hvordan det skulle få fram noen "sannhet", eller hvordan du skulle ha noe grunnlag for å velge (hva da?). Han har valgt deg, du har valgt ham, dere er gift. Skal du skille deg hvis han fortsetter å sende henne tre-fire smser i året? Dere kan ha godt av familieterapi tror jeg, du er tydeligvis ikke sikker på dette forholdet og dere har adskillig å snakke om når det gjelder ekser og tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Men selv om du kjente ham da han hadde sex med exen, så car dere ikke sammen ennå, var det ikke slik å forstå?

Det er ikke DET som er problemet, men les alle svar her, hun trakkaserte meg i nesten et år etter vi ble sammen, så en veldig vanskelig eks dette. Slikt gjør jo at en undres hvordan han fremdeles orker ha kontakt med henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan jo ikke bare skru av min reaksjon og så bare tenke at det er ok. Hva om mld fortsetter om 10 år? Hvor dumt er ikke det? Hvorfor greier de ikke gi slipp?

Selvsagt er dette et reelt problem da jeg selvsagt mangler tillit til ham i denne saken siden han holdt kontakten skjult fo rmeg i 2 år mens vi var sammen. Jeg har jo absolutt ikke noen peiling på om de har mer kontakt eller ikke, da han jo glatt fortsatt kan skjule mesteparten for meg.

Jeg tror ikke det er disse meldingene som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Dette handler ikke om noen SMS, dette handler om din usikkerhet hvorvidt han egentlig vil ha deg eller hun andre. Om SMS'ene opphørte ville du ikke bli noe klokere av det.

Du må nok finne en annen strategi for å finne ro og trygghet i dette forholdet.

Jo, jeg vil bli tryggere om de opphører, selvsagt. Greier han å slutte har han jo kommet mer over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ment at kontakt med ekser er noe en bør unngå. Men 4-5 sms i året der en ønsker hverandre god jul og gratulerer med dagen kan ikke kalles kontakt.

Du er tydeligvis svært redd for at han skal gå tilbake til henne. Det hjelper deg ikke å være så kontrollerende. Da risikerere du bare at nettopp det skjer. Han blir lei av maset ditt og ender kanskje opp hos henne igjen.

Han kunne sikkert brutt "kontakten", men hvorfor skulle han det? Det er helt harmløst og det blir urimelig om han skulle gjøre det kun fordi du har en irrasjonell frykt for å miste han. Hva blir det neste urimelige du krever av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...