Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Enig, man blir jo vant til dem. Sykdom som kommer uventet er man jo ikke vant til å leve med, og det blir en uvant ekstra belastning.

Blir det. Og med kjente smerter i kroppen kan man planlegge litt mer.

Man vet hva man skal forholde seg til, og hva ett gjøremål vil koste. Så kan man bestemme om det gjøremålet veier opp for det.

Derfor må migrene være en stor belastning også, etter som jeg har skjønt, kommer ett anfall når det finner det for godt? Og pang er man utslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Mer søvn er nok en god idè :)

Ellers så tar jeg det veldig med ro, stresser jo ikke mot klokka i det hele tatt for tiden, men jeg synes det tynger å knapt få 48 timer uten at ansvaret ligger på meg i måneden.

Alt vel med Squishy nå, heldigvis :)

Jeg har aldri hatt avlastning med de to eldste så jeg skjønner godt hva du mener.

Det er virkelig slitsomt.

Faren til minstemann skal reise minst 2 mnd på ferie etter jul og jeg kan ikke si at jeg gleder meg helt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det. Og med kjente smerter i kroppen kan man planlegge litt mer.

Man vet hva man skal forholde seg til, og hva ett gjøremål vil koste. Så kan man bestemme om det gjøremålet veier opp for det.

Derfor må migrene være en stor belastning også, etter som jeg har skjønt, kommer ett anfall når det finner det for godt? Og pang er man utslått.

Jeg tror det er sånn med migrene ja. Jeg håper jeg aldri får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt!!

Selv om man "bare" er hjemmeværende, så er det utrolig slitsomt å være "mamma" døgnet rundt. Det er slitsomt både psykisk og fysisk!

Jeg synes du må kreve litt mer av pappaen til barnet ditt. Det er ikke riktig at han skal overlate alt ansvaret til deg!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er sånn med migrene ja. Jeg håper jeg aldri får det.

Jeg har spenningshodepine, men håper at jeg ikke får migrene noen gang.

Jeg synes skikkelig synd på dem som sliter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Håper du får mer overskudd etter hvert. Jeg synes også du kan invitere et par venninner, og det behøver ikke være strøkent hjemme! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Jeg synes du var litt krass nå...

Glimtipper skriver at kroppen har hatt det tøft i det siste, og hun skal sjekke stoffskiftet, for det er kanskje ikke helt som det skal.

Og jeg kan skrive under på, at selv om man ikke har mye og gjøre, samarbeider ikke kroppen, så blir man sliten!

All honnør til deg som har klart deg så bra.

Mamma har bl.a klart seg supert, alene med meg, lillesøstera mi, utdanning osv.

Jeg klarer det ikke... Jeg er ofte dønn sliten, og jeg har ikke barnet mitt alene en gang, har en mann som stiller 120 % opp, bare ett barn i barnehagen, og ingen jobb.

Ergo, man er forskjellige, og er ikke kroppen bra, så kan man bli sliten, uten og omtrent gjøre noe som helst...

Det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg. Nå har jo vi tre barn, men jeg blir mer sliten av å gå hjemme med ett eller flere barn enn å gå på jobb! Jeg koser meg på jobb og får være voksen og praten går ikke bare om barn.

Vi er alle forskjellige, barna er forskjellige og utfordringene er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du klager litt...

Har oppdratt tre barn og den siste hadde jeg alltid hos meg. Aldri avlastning pluss to gutter i hverdagen. Jeg tok gymnas, gikk på høyskole, alt mens barn skulle i barnehage, skole, hentes, lage mat og alt alene. På kvelden gjorde jeg lekser.

Så hva i himmelens navn klager du over? Barnet ditt har en far, som tar ansvar avogtil, du går hjemme (eller?)...

Uansett, jeg synes ikke synd på deg en plass! Men at du har lov til å syte? Det har vi alle, men du får ingen medfølelse fra meg...

Nå er vi jo ikke likt skrudd sammen da. Noen fikser slikt uten større problemer. Jeg hadde garantert blitt like sliten som Glimtipper og skjønner henne veldig godt!

Er man sliten, så er man sliten! Man kan ikke la være å føle seg sliten fordi andre har forventninger om at man ikke skal være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spenningshodepine, men håper at jeg ikke får migrene noen gang.

Jeg synes skikkelig synd på dem som sliter med det.

Jeg har også spenningshodepine, og det er mer enn slitsomt nok å skulle fungere i hverdagen når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du var litt krass nå...

Glimtipper skriver at kroppen har hatt det tøft i det siste, og hun skal sjekke stoffskiftet, for det er kanskje ikke helt som det skal.

Og jeg kan skrive under på, at selv om man ikke har mye og gjøre, samarbeider ikke kroppen, så blir man sliten!

All honnør til deg som har klart deg så bra.

Mamma har bl.a klart seg supert, alene med meg, lillesøstera mi, utdanning osv.

Jeg klarer det ikke... Jeg er ofte dønn sliten, og jeg har ikke barnet mitt alene en gang, har en mann som stiller 120 % opp, bare ett barn i barnehagen, og ingen jobb.

Ergo, man er forskjellige, og er ikke kroppen bra, så kan man bli sliten, uten og omtrent gjøre noe som helst...

Min kropp er elendig og har vært det i 13 år.... Tror jeg vet hva du snakker om.

Hun må gjerne klage, det har vi alle lov til, men denne gangen får hun ikke støtte av meg...

Tror du jeg er sliten? Tre barn, flott hjelp hver weekend til guttene, men jenta ble her, fordi faren hennes bor i et annet land. Skulle jeg klage!

Elsker mine barn, hater min smerte, men nekter plent å bli en stor klage! Tror du mitt hus er ryddig før besøk? Ha, ha, men det var det alltid før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din er/har trolig vert i "alarmeberedskap" i hele høst! Ikke rart du er sliten!

Man skal ikke sammenligne seg med andre, man har ulike terskler og sykdom er slitende uansett hvor mye tid man har!

Bare syt du, det blir sikekrt bedre etterhvert.

(Jeg er også sliten nå, men jeg har en usvikelig tro på at det kommer til å bli bedre...snart :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo ikke likt skrudd sammen da. Noen fikser slikt uten større problemer. Jeg hadde garantert blitt like sliten som Glimtipper og skjønner henne veldig godt!

Er man sliten, så er man sliten! Man kan ikke la være å føle seg sliten fordi andre har forventninger om at man ikke skal være det.

Kjære Gud, dere støtter opp om en sutrende mor, som har det såå vondt og såå vanskelig...

Hun har ett barn og barnefaren er i bildet, hun er hjemmeværende og har vondt her og der!

Hva er det med dere? Skal mor alltid støttes uansett? Det finnes mødre med kreft som klager mindre...

Har kroniske smerter selv og kjempet mot det i 13 år.

Så unnskyld meg, men kaller henne sutrete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Gud, dere støtter opp om en sutrende mor, som har det såå vondt og såå vanskelig...

Hun har ett barn og barnefaren er i bildet, hun er hjemmeværende og har vondt her og der!

Hva er det med dere? Skal mor alltid støttes uansett? Det finnes mødre med kreft som klager mindre...

Har kroniske smerter selv og kjempet mot det i 13 år.

Så unnskyld meg, men kaller henne sutrete!

Hadde alle skjønt at man bør støtte andre mennesker uansett hvordan de føler seg, så hadde verden vært et bedre sted å leve!

Menneskers følelser skal man ikke kimse av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må akkurat komme inn og svare på tillegget også ;o)

Jeg synes det er lettere og leve med de kroniske smertene, enn de som kommer uventet.

Skal gi meg nå :o)

Det er ikke det, når de må bekjempes hver dag.

Vet du også har tøffe tak, men sjeldent du klager her...

Jeg sier bare hva _jeg_ mener, om det er annerledes enn alle deres mening, så sier jeg det likevel!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp er elendig og har vært det i 13 år.... Tror jeg vet hva du snakker om.

Hun må gjerne klage, det har vi alle lov til, men denne gangen får hun ikke støtte av meg...

Tror du jeg er sliten? Tre barn, flott hjelp hver weekend til guttene, men jenta ble her, fordi faren hennes bor i et annet land. Skulle jeg klage!

Elsker mine barn, hater min smerte, men nekter plent å bli en stor klage! Tror du mitt hus er ryddig før besøk? Ha, ha, men det var det alltid før!

Var det deilig å få ut litt klagegruff? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt forsiktig med nick i kveld

Jeg har aldri hatt avlastning med de to eldste så jeg skjønner godt hva du mener.

Det er virkelig slitsomt.

Faren til minstemann skal reise minst 2 mnd på ferie etter jul og jeg kan ikke si at jeg gleder meg helt til det.

Lavt stoffskifte er det mulig behandling for og ikke umulig å komme seg på bena og ut i jobb.

Ser det er mange her som er alene med en eller flere barn, med en eller flere fedre. Jeg var selv alene med 4 barn. Skjønte jo at noe hjemmetilværelse ikke var aktuelt, for hvor skulle pengene komme fra?????? trygd er ingen løsning.

For min selvrespekts skyld var det utdanning, med studielån og hele regla, høyskole og bacleor, så var det jobb, nyskjerrig som jeg er klarer jeg ikke holde meg unna kunnskapen, så min lyst til å lære mer innen den medisinske værden tok overhånd. Nå er jeg igjen tilbake på jobb......

Stå på jenter, ingenting er umulig.

Og et lite PS til slutt.......

menn liker damer med tak i, som tjener egne penger ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle skjønt at man bør støtte andre mennesker uansett hvordan de føler seg, så hadde verden vært et bedre sted å leve!

Menneskers følelser skal man ikke kimse av!

Hadde alle mennesker støttet andre i deres lidelser, så hadde verden vært ett helvete...

Eller tenkte du bare på støtte til norske, og ikke alle de sultne, torturerte etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp er elendig og har vært det i 13 år.... Tror jeg vet hva du snakker om.

Hun må gjerne klage, det har vi alle lov til, men denne gangen får hun ikke støtte av meg...

Tror du jeg er sliten? Tre barn, flott hjelp hver weekend til guttene, men jenta ble her, fordi faren hennes bor i et annet land. Skulle jeg klage!

Elsker mine barn, hater min smerte, men nekter plent å bli en stor klage! Tror du mitt hus er ryddig før besøk? Ha, ha, men det var det alltid før!

Men noen ganger føler man at man når bunn, og alt blir ett ork.

Da kan det hjelpe at man får satt ord på det, får tips og råd om hvordan komme seg opp.

Jeg synes du er flink, har møtt motgang og klart deg bra, kjempeflott!

Men vi kan alle bli slitne, og man har lov og si i fra om det, man blir ikke automatisk ei sutrete kjerring for det.

Sutrete og sytendes blir man når man bare snakker om hvor sliten man er, og ikke har rom for andre enn sin egen følelse.

Og det inntrykket har jeg ikke av Glimtipper.

Men vi får si oss uenige her, eller hva? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt stoffskifte er det mulig behandling for og ikke umulig å komme seg på bena og ut i jobb.

Ser det er mange her som er alene med en eller flere barn, med en eller flere fedre. Jeg var selv alene med 4 barn. Skjønte jo at noe hjemmetilværelse ikke var aktuelt, for hvor skulle pengene komme fra?????? trygd er ingen løsning.

For min selvrespekts skyld var det utdanning, med studielån og hele regla, høyskole og bacleor, så var det jobb, nyskjerrig som jeg er klarer jeg ikke holde meg unna kunnskapen, så min lyst til å lære mer innen den medisinske værden tok overhånd. Nå er jeg igjen tilbake på jobb......

Stå på jenter, ingenting er umulig.

Og et lite PS til slutt.......

menn liker damer med tak i, som tjener egne penger ;-))

Jeg tror Glimtipper er hjemmeværende fordi hun ikke kunne finne barnehageplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...