Gå til innhold

Lillemus og flisa (eller andre)


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Osiris

    12

  • amber sun

    9

  • Lillemus

    9

  • Babette

    8

Mest aktive i denne tråden

Sjokkelsker er en betegnelse som hyppig brukes om menn som elsker å få startkabler koblet til sine edlere deler.

Ah! Se der ja! Der har du grunnen til at uttrykket alltid har vært ukjent for meg! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. ;o) Sjokkelsker?! Nah - blir for pent innpakket for oss.

Når har jeg trådt mine barnesko og vel så det i Trondheim jeg oså da, så itj kåm hær å snakk sjit.

Sjåkkælsker va er heilt vanle ord på dein tida om itj ainna.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elis31 har gitt en av forklaringene på hvordan ordet sjokkelsker brukes. Her har det nok vært mer vanlig å bruke om en fyr som tror han har DET draget på damene, og en som skifter dame ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Se der ja! Der har du grunnen til at uttrykket alltid har vært ukjent for meg! ;o)

I min familie er vi mange sjokkelskere av dimensjoner, så her har jeg full kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg trådt mine barnesko og vel så det i Trondheim jeg oså da, så itj kåm hær å snakk sjit.

Sjåkkælsker va er heilt vanle ord på dein tida om itj ainna.

;-)

Rart. De har æ aildri hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo da fra Lamon og vant med et veldig direkte språk. :)

Ja, det vil jeg tro. Som fru flettfrid Andresen ville ha sagt: Lademoen er vel bebodd av mennesker fra de lavere samfunnslag. Der finnes vel ingen kondisjonerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro. Som fru flettfrid Andresen ville ha sagt: Lademoen er vel bebodd av mennesker fra de lavere samfunnslag. Der finnes vel ingen kondisjonerte?

Det beror vel litt på hvor på Lademoen man kommer fra da. Jeg vokste opp i nærheten av Lademoen Kirke, altså på øversiden av jernbanelinja. På nersida bodde de som Flettfrid fryktet...

Forøvrig hadde jeg kjærest på Rosenborg og gjengen der brukte det uttrykket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itj æ heller. Å æ e oppvokst på Rosenborg/Møllenberg.

Bare toill at det hær e trondhjæmsk, trur no æ da! :-)

Når jeg var 14 hadde jeg en kjæreste som bodde på Rosenborg/Bispehaugen og de brukte det uttrykket i gjengen hans ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itj æ heller. Å æ e oppvokst på Rosenborg/Møllenberg.

Bare toill at det hær e trondhjæmsk, trur no æ da! :-)

Hah! *Stiller seg skulder ved skulder med Mekri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 14 hadde jeg en kjæreste som bodde på Rosenborg/Bispehaugen og de brukte det uttrykket i gjengen hans ja.

Så rart - som regel har man i det minste hørt uttrykket en gang eller to, men her er det en tydelig forskjell. Noen har hørt og brukt uttrykket tildels mye, mens andre ikke har hørt det en eneste gang. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 14 hadde jeg en kjæreste som bodde på Rosenborg/Bispehaugen og de brukte det uttrykket i gjengen hans ja.

Merkelig, jeg har aldri hørt det ordet i bruk.

Hmmmm... Kanskje jeg er for gammel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! *Stiller seg skulder ved skulder med Mekri*

Takk :-)

Det må i allefall være et ord som er importert til Trondheim. Kanskje inant? De sier så mye rart så ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart - som regel har man i det minste hørt uttrykket en gang eller to, men her er det en tydelig forskjell. Noen har hørt og brukt uttrykket tildels mye, mens andre ikke har hørt det en eneste gang. :o)

Noen av oss vanket kanskje i et miljø hvor det fantes sjokkelskere.

Andre igjen var ikke like heldige og fikk aldri hverken høre om det eller nyte av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beror vel litt på hvor på Lademoen man kommer fra da. Jeg vokste opp i nærheten av Lademoen Kirke, altså på øversiden av jernbanelinja. På nersida bodde de som Flettfrid fryktet...

Forøvrig hadde jeg kjærest på Rosenborg og gjengen der brukte det uttrykket også.

Hvordan ser det forresten ut på Bakklandet for tida? Jeg husker det som et utrolig idyllisk område. Nesten litt Røros, med gammel trehusbebyggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Jeg spurte alle de jeg visste var trøndere. Du kommer inn under "eller andre". Takk for svar!

Jeg kommer innunder trønder- kategorien. Men ikke spør meg, jeg vet ikke. Ikke denne gang...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Jeg er jo da fra Lamon og vant med et veldig direkte språk. :)

Jeg nøyde meg med å bo på Lademoen i to år. Da hadde de søte småbarna i nabolaget på seks år brutt seg inn i kjelleren vår og helt blåmaling i vaskemaskinen og herpet det de kunne.

Staselig gjeng.Jobba også i barnehagen der, dårlige greier både på den ene og andre måten.

Håper ikke du var sånn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...