Gå til innhold

Skal ned mye i vekt


jubalong70

Anbefalte innlegg

Filler'n. Nå har jeg blandet kortene. Fikk også tips om ei bok som heter "Fettet sitter mellom ørene" av noen andre her. Også gikk det litt i surr for meg.

Beklager :)

Ingenting å beklage, bare meg som ble litt forvirra... :-)

Den boken hadde kanskje vært noe for meg også... Du kan jo fortelle litt når du har lest litt i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 232
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    86

  • Gemini

    12

  • Osiris

    8

  • ylvali1365381015

    5

Ingenting å beklage, bare meg som ble litt forvirra... :-)

Den boken hadde kanskje vært noe for meg også... Du kan jo fortelle litt når du har lest litt i den?

Skjønner godt du ble forvirra :) Skal prøve å huske å skrive litt når jeg har lest i boka. Gleder meg til den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å beklage, bare meg som ble litt forvirra... :-)

Den boken hadde kanskje vært noe for meg også... Du kan jo fortelle litt når du har lest litt i den?

Egentlig ikke noe hokus-pokus. De holder seg til den godt bekrefta antakelsen om at overvekt oftest har tre årsaker: For mye kalorier inn, for lite bevegelse, og sykdom. Men de fokuserer på at en diagnose ikke må bli en sovepute. Ellers er boka full av helt konkrete råd både om endring av tankemønster, de fysiske og de følelsesmessige sidene ved å endre livsstil. Den er organisert som korte, illustrerende kapittel, med "huskelister" i hvert kapittel. Stiller konkrete spørsål til leseren, og motiverer til ettertanke. Kan utmerket leses i korte sekvenser om gangen, og som ei "internettside"- dvs les det som fenger mest først. Ikke det dummeste jeg har brukt penger på, men det er jo ikke sikker den passer for alle. Og kanskje det beste av alt: Boka er befriende fri for alt matprat! Ikke ei matoppskrift å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt av denne tråden for noen dager siden, og da hadde du allerede gått ned drøyt 6 kg. Utrolig bra! Går det fremdeles like bra?

Jeg har gått ned 8 kg på det meste, og min erfaring er at magesekken venner seg til mindre mat. Jeg blir nå fortere mett enn tidligere. Når jeg har slanket meg har jeg satset på hyppige, men små måltider som har bestått av litt fiberbrød, såvidt litt pålegg og masse frukt og grønt. Middagene har jeg spist som vanlig, bortsett fra den perioden da jeg testet Grete Roede-kur.

De første par ukene pleier å være vanskelig, men så har kroppen vent seg til mindre mat. Jeg har i tillegg syntes at maten jeg spiser blir bedre og bedre. Jeg har alltid unnet meg litt godt i helgene, men forsto det sånn at du ikke kan det med det første. Det å kunne spise litt ekstra av og til har holdt motet mitt oppe. Jeg har også etterhvert syntes at det søte og usunne blir mindre viktig.

Tomater er veldig mettende, så det spiser jeg stort sett til alle måltider når jeg er på slankern. Noen jeg kjenner tok seg en times spasertur hver dag, og de fikk både skravlet og lagt igjen noen kg i skogen. Det er vel kanskje ikke så lett å få til for deg som er mye alene med barna.

Støvsuging og vasking gir både hyggeligere hjem og forbrenning av kalorier. Sånn prøver jeg å tenke når jeg kjeder meg gjennom arbeidet.

Jeg vil ønske deg lykke til, du er steike tøff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt av denne tråden for noen dager siden, og da hadde du allerede gått ned drøyt 6 kg. Utrolig bra! Går det fremdeles like bra?

Jeg har gått ned 8 kg på det meste, og min erfaring er at magesekken venner seg til mindre mat. Jeg blir nå fortere mett enn tidligere. Når jeg har slanket meg har jeg satset på hyppige, men små måltider som har bestått av litt fiberbrød, såvidt litt pålegg og masse frukt og grønt. Middagene har jeg spist som vanlig, bortsett fra den perioden da jeg testet Grete Roede-kur.

De første par ukene pleier å være vanskelig, men så har kroppen vent seg til mindre mat. Jeg har i tillegg syntes at maten jeg spiser blir bedre og bedre. Jeg har alltid unnet meg litt godt i helgene, men forsto det sånn at du ikke kan det med det første. Det å kunne spise litt ekstra av og til har holdt motet mitt oppe. Jeg har også etterhvert syntes at det søte og usunne blir mindre viktig.

Tomater er veldig mettende, så det spiser jeg stort sett til alle måltider når jeg er på slankern. Noen jeg kjenner tok seg en times spasertur hver dag, og de fikk både skravlet og lagt igjen noen kg i skogen. Det er vel kanskje ikke så lett å få til for deg som er mye alene med barna.

Støvsuging og vasking gir både hyggeligere hjem og forbrenning av kalorier. Sånn prøver jeg å tenke når jeg kjeder meg gjennom arbeidet.

Jeg vil ønske deg lykke til, du er steike tøff :)

Takk for oppmuntringen. Så langt har jeg nå gått ned 8 kg. Det føles godt!

I dag har jeg igjen en litt dårlig dag og ser litt mørkt på ting - og selvsagt sprakk jeg...

Men i morgen kommer en ny dag - og da skal jeg igjen være flink :)

Du kommer med gode tips. Jeg skulle gjerne tatt meg noen gode kveldsturer i skogen. Men det blir vanskelig siden mannnen ikke er hjemme. Men, men jeg må bare ta meg på tak og få beveget meg mer. (Hmmm, det betyr mindre tid på DOL også...)

Endring i livsstil kalles det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slankesøster

Jeg har også lyst til å gå ned i vekt. 25-30 kilo burde jeg gå ned. Har gitt meg selv ett år på prosjektet. Startet for et par uker siden. Har laget meg et skjema hvor jeg har avmerket en vektnedgang på 100 gram pr dag. Stikk i strid med alle anbefalinger veier jeg meg hver dag og merker av i skjemaet. Foreløpig har det gått bra, noen dager ned, noen dager opp, men totalen er ned. I og med at jeg har gitt meg selv et år på prosjektet så har jeg rom for litt slakk også, i ferier og andre utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen. Så langt har jeg nå gått ned 8 kg. Det føles godt!

I dag har jeg igjen en litt dårlig dag og ser litt mørkt på ting - og selvsagt sprakk jeg...

Men i morgen kommer en ny dag - og da skal jeg igjen være flink :)

Du kommer med gode tips. Jeg skulle gjerne tatt meg noen gode kveldsturer i skogen. Men det blir vanskelig siden mannnen ikke er hjemme. Men, men jeg må bare ta meg på tak og få beveget meg mer. (Hmmm, det betyr mindre tid på DOL også...)

Endring i livsstil kalles det ;)

8 kg er jo over 10 % av det du ønsker å gå ned i vekt, så du er godt i gang :) En sprekk ødelegger ikke alt, ta heller lærdom av det. F eks unngå å kjøpe inn usunt. Legg handleturene til rett etter mat, da er det lettere å gå forbi godsakene. Hvis du ikke er så glad i frukt kan du prøve å la epler og pærer ligge i kjøleskapet, det smaker så mye friskere, synes jeg da :) Hvis du blir veldig søtsugen kan du prøve å spise litt druer - det synes jeg hjelper på. Ta druene som en litt sunnere utskeielse.

Du kan kjøpe deg en skritt-teller, så kan du konkurrere med deg selv.

Sett av god tid til måltidene og dander og dill mye med maten. Du skal se at det blir tid til å være på DOL også :) Jeg synes du har vært flink, og det skal bli spennende å følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kg er jo over 10 % av det du ønsker å gå ned i vekt, så du er godt i gang :) En sprekk ødelegger ikke alt, ta heller lærdom av det. F eks unngå å kjøpe inn usunt. Legg handleturene til rett etter mat, da er det lettere å gå forbi godsakene. Hvis du ikke er så glad i frukt kan du prøve å la epler og pærer ligge i kjøleskapet, det smaker så mye friskere, synes jeg da :) Hvis du blir veldig søtsugen kan du prøve å spise litt druer - det synes jeg hjelper på. Ta druene som en litt sunnere utskeielse.

Du kan kjøpe deg en skritt-teller, så kan du konkurrere med deg selv.

Sett av god tid til måltidene og dander og dill mye med maten. Du skal se at det blir tid til å være på DOL også :) Jeg synes du har vært flink, og det skal bli spennende å følge med videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen. Så langt har jeg nå gått ned 8 kg. Det føles godt!

I dag har jeg igjen en litt dårlig dag og ser litt mørkt på ting - og selvsagt sprakk jeg...

Men i morgen kommer en ny dag - og da skal jeg igjen være flink :)

Du kommer med gode tips. Jeg skulle gjerne tatt meg noen gode kveldsturer i skogen. Men det blir vanskelig siden mannnen ikke er hjemme. Men, men jeg må bare ta meg på tak og få beveget meg mer. (Hmmm, det betyr mindre tid på DOL også...)

Endring i livsstil kalles det ;)

Hei!

Har du prøvd vektklubben til Grete Roede? Mange hyggelige folk i forumet der. :)Ikke alle som driver med kaloritelling heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du prøvd vektklubben til Grete Roede? Mange hyggelige folk i forumet der. :)Ikke alle som driver med kaloritelling heller.

Nei, og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Jeg har ingen tro på hennes opplegg for meg.

Jeg har insulinresistens og skal ikke ha så mye karbohydrater. Hennes diett er basert på mest mulig karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Jeg har ingen tro på hennes opplegg for meg.

Jeg har insulinresistens og skal ikke ha så mye karbohydrater. Hennes diett er basert på mest mulig karbohydrater.

Ikke alle der inne som slavisk følger opplegget hennes. Der inne er det både Fedon og Atkins. Jeg har gått ned mange kilo ved hjelp av en motivasjonsgruppe der, men skjønner at det ikke passer for alle. Lykke til videre med livsstilsendringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle der inne som slavisk følger opplegget hennes. Der inne er det både Fedon og Atkins. Jeg har gått ned mange kilo ved hjelp av en motivasjonsgruppe der, men skjønner at det ikke passer for alle. Lykke til videre med livsstilsendringen! :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...