Gå til innhold

"Bare" 5-6 kg...


Gjest Liten og helst ikke rund

Anbefalte innlegg

Gjest Liten og helst ikke rund

Har "bare" 5-6 kg jeg synes jeg bør ta av. Men de er søren meg så seige!!!

Hvordan i hule klarer dere med flere barn (jeg har 3) å få til regelmessig med trening?

Mange små måltider, fremfor færre og større mengder av gangen høres jo fornuftig ut. Det er bare så vanskelig å få gjennomført i praksis i en hektisk hverdag.

Trenger praktiske råd ang treningen og gode tips ang kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • kaffepiken

    7

  • candyqueen_83

    5

  • tusseline

    4

Du høres ut som meg! Jeg har tre barn, liten tid til trening og har noen få kilo som SKAL bort! Jeg merker det på tøyet og ser i speilet at jeg er blitt litt mer blubbete enn jeg var i vinter. 4-5 kilo hadde vært glimrende for min del!

For meg er det nok mangel på aktivitet som er det store. Ellers tror jeg ikke jeg spiser så fryktelig usunt eller mye. Drikker ikke brus, spiser lite sjokolade, men litt chips/ostepop blir det av og til. Og vin....

Skal vi slå oss sammen? Veie oss i morgen tidlig og rapportere en dag i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Får du tid til å gå tur av og til?

Drikk et glass vann før måltid. Spis frokost og ellers regelmessig. Husk frukt og grønt. Mindre saus og fete ting; alt med måte! Kos deg litt på lørdagen og prøv å holde deg resten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som meg! Jeg har tre barn, liten tid til trening og har noen få kilo som SKAL bort! Jeg merker det på tøyet og ser i speilet at jeg er blitt litt mer blubbete enn jeg var i vinter. 4-5 kilo hadde vært glimrende for min del!

For meg er det nok mangel på aktivitet som er det store. Ellers tror jeg ikke jeg spiser så fryktelig usunt eller mye. Drikker ikke brus, spiser lite sjokolade, men litt chips/ostepop blir det av og til. Og vin....

Skal vi slå oss sammen? Veie oss i morgen tidlig og rapportere en dag i uka?

ÅÅ, det hadde vært bra. Melder meg jeg også. Felles veiing en gang i uka :) Da hadde det blitt litt mer flaut sånn for meg selv om jeg ikke klarer å holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, det hadde vært bra. Melder meg jeg også. Felles veiing en gang i uka :) Da hadde det blitt litt mer flaut sånn for meg selv om jeg ikke klarer å holde meg.

OK. Da er vi minst to :-)

Veiing i morgen tidlig, og videre hver helg fremover!!!!

Det å drikke mye vann vet jeg hjelper for min del. Og så trim da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Da er vi minst to :-)

Veiing i morgen tidlig, og videre hver helg fremover!!!!

Det å drikke mye vann vet jeg hjelper for min del. Og så trim da....

Jeg må ned rundt 12-14 kg da, men greit å starte med litt lavere mål ;) Veiing i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten og helst ikke rund

Du høres ut som meg! Jeg har tre barn, liten tid til trening og har noen få kilo som SKAL bort! Jeg merker det på tøyet og ser i speilet at jeg er blitt litt mer blubbete enn jeg var i vinter. 4-5 kilo hadde vært glimrende for min del!

For meg er det nok mangel på aktivitet som er det store. Ellers tror jeg ikke jeg spiser så fryktelig usunt eller mye. Drikker ikke brus, spiser lite sjokolade, men litt chips/ostepop blir det av og til. Og vin....

Skal vi slå oss sammen? Veie oss i morgen tidlig og rapportere en dag i uka?

er med på den.

men skal vi utveksle mailadr.?

eller tenker du at vi skriver det her?

(vil helst ikke at "alle" skal vite vekten min da... *flau*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på den.

men skal vi utveksle mailadr.?

eller tenker du at vi skriver det her?

(vil helst ikke at "alle" skal vite vekten min da... *flau*)

Jeg tenkte mest på å skrive her.... Bli med på det da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned rundt 12-14 kg da, men greit å starte med litt lavere mål ;) Veiing i morgen ;)

Da begynner vi!

Dagens veiing: 66,6 kilo på meg. Målet er å få en stabil vekt på 62 kilo. Klarer jeg å lande på 60-61 klio, som jeg veide før jeg ble gravid med tredjemann, hadde det vært knall, men det har jeg ikke så mye tro på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Da begynner vi!

Dagens veiing: 66,6 kilo på meg. Målet er å få en stabil vekt på 62 kilo. Klarer jeg å lande på 60-61 klio, som jeg veide før jeg ble gravid med tredjemann, hadde det vært knall, men det har jeg ikke så mye tro på....

Jeg har ingen vekt hjemme, men jeg tror den ligger på 83.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektnedgang gir opptur

Du kan gå ned de kiloene uten å trene ekstra. Manglende tid til trening kan godt bli en undskyldning for ikke å regulere kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner vi!

Dagens veiing: 66,6 kilo på meg. Målet er å få en stabil vekt på 62 kilo. Klarer jeg å lande på 60-61 klio, som jeg veide før jeg ble gravid med tredjemann, hadde det vært knall, men det har jeg ikke så mye tro på....

Hjelp. Jeg hadde gått opp enda mer siden forrige gang jeg veide meg ;(

Men må starte i dag: 74.8

Jeg skal ned til 60-61 kg.

Det var det jeg veide for 1 1/2 år siden, før jeg plutselig gikk oppover og oppover uten at jeg egentlig vet hvorfor.

Er ikke den som spiser veldig sunt hele tiden, men det var jeg ikke før heller.

Men nå skal det gå nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på den.

men skal vi utveksle mailadr.?

eller tenker du at vi skriver det her?

(vil helst ikke at "alle" skal vite vekten min da... *flau*)

Det er jo ingen som vet hvem du er her :) Og gjør det noe?

Kom igjen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da begynner vi!

Dagens veiing: 66,6 kilo på meg. Målet er å få en stabil vekt på 62 kilo. Klarer jeg å lande på 60-61 klio, som jeg veide før jeg ble gravid med tredjemann, hadde det vært knall, men det har jeg ikke så mye tro på....

Nei den siste kiloen er som oftest verst :)

Men 4 kg er jo bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten og helst ikke rund

Da begynner vi!

Dagens veiing: 66,6 kilo på meg. Målet er å få en stabil vekt på 62 kilo. Klarer jeg å lande på 60-61 klio, som jeg veide før jeg ble gravid med tredjemann, hadde det vært knall, men det har jeg ikke så mye tro på....

ok, da...

dagens vekt: 59,1 kg.

målet er å veie rundt 53 kg.

hvis dere synes 59 kg er lite, så må jeg bare minne dere om at jeg er ganske lav (ca. 1,55).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britteva

Det høres ut som meg også :-) Jeg skal ned 5 kg, har klart å gått ned 2 :-) Jeg jobber 100% i en krevende jobb og har mann og barn.

Jeg har nå klart å ta meg i nakkeskinnet og det går faktsik bra! Jeg spiser hver 3 time, ikke noe problem med planlegging. Men det kreves matpakker osv.

Til middag blir det magre ting og mye grønnskaer.

Det beste er vel at jeg beveger meg i 20 minutter nesten hver dag så svetten siler. Vi har en elipsemaskin hjemme og det er superkjekkt!!!! 20 min er noe alle burde kunne klare :-)

Jeg klarer ikke å gå ned i vekt uten å mosjonere og svette. Jeg spiser litt snop både fredag og lørdag. Det vil jeg fortsette med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da...

dagens vekt: 59,1 kg.

målet er å veie rundt 53 kg.

hvis dere synes 59 kg er lite, så må jeg bare minne dere om at jeg er ganske lav (ca. 1,55).

Bra! Da er vi i gang, du, jeg, candyqueen og britteva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten og helst ikke rund

Du kan gå ned de kiloene uten å trene ekstra. Manglende tid til trening kan godt bli en undskyldning for ikke å regulere kostholdet.

Neida, jeg jobber med å regulere kostholdet. Men det er vanskelig å gjøre alt perfekt med en gang.

Altså, må jeg ta tak i en ting av gangen.

Nå har jeg tatt tak i kveldsmaten min. Den består nå av salat. Tidligere var det middagsrester eller brødmat.

Ellers spiser jeg mer grønt og frukt enn før, men det tar tid å endre hele familiens kostvaner. Gidder jo ikke å lage to middager da... Og middagsvanene er veldig satte, så det tar tid...

Prøver også å gå mye. Har en baby som er mye ute på trilletur. Selv om det enkelte dager er greit å ta bilen for å hente i bhg.... Det er vel ca 2 km til barnehagen tenker jeg... Så det hjelper jo litt da..

Går trapper fremfor å ta heis og en del slike småting. Så jeg prøver på ingen måte å unnskylde meg for ikke å gjøre noe med hverken mosjon eller kosthold.

Men det er virkelig knapt med tid når man har hus & 3 barn og venner og familie som skal pleies også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp tre kilo i høst som jeg skal ha av. Det høres selvfølgelig bagatellmessig ut for alle andre, så jeg kan ikke fortelle det til noen. På jobben bare ler de av meg hvis jeg sier jeg skal litt ned i vekt. Men jeg tenker sånn at det er jo mye lettere å ta de tre kiloene nå enn å vente til det blir 10 kg..

Jeg har ikke tenkt å ta en slankekur akkurat. Har tenkt litt igjennom og kommet fram til at det er tre ting som jeg har gjort feil i høst: Drukket for mye rødvin, spist for mye sjokolade og annet søtsnop, og jeg har helt droppet trening.

I første omgang skal jeg kutte ut vin og sjokolade, dropper all drikke med kalorier, og så skal jeg spise litt mindre porsjoner, men mer regelmessig. Og så skal jeg på sikt få til å trene mer.

Dvs ganske enkelt prøve å venne meg til å leve litt sunnere. Hvis jeg ikke gjør noe nå, er jeg redd jeg drar på 3 kilo til i løpet av vårhalvåret, og da begynner det plutselig å bli en del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp tre kilo i høst som jeg skal ha av. Det høres selvfølgelig bagatellmessig ut for alle andre, så jeg kan ikke fortelle det til noen. På jobben bare ler de av meg hvis jeg sier jeg skal litt ned i vekt. Men jeg tenker sånn at det er jo mye lettere å ta de tre kiloene nå enn å vente til det blir 10 kg..

Jeg har ikke tenkt å ta en slankekur akkurat. Har tenkt litt igjennom og kommet fram til at det er tre ting som jeg har gjort feil i høst: Drukket for mye rødvin, spist for mye sjokolade og annet søtsnop, og jeg har helt droppet trening.

I første omgang skal jeg kutte ut vin og sjokolade, dropper all drikke med kalorier, og så skal jeg spise litt mindre porsjoner, men mer regelmessig. Og så skal jeg på sikt få til å trene mer.

Dvs ganske enkelt prøve å venne meg til å leve litt sunnere. Hvis jeg ikke gjør noe nå, er jeg redd jeg drar på 3 kilo til i løpet av vårhalvåret, og da begynner det plutselig å bli en del!

Du høres ut som meg... Jeg har ikke trent i høst (var flink i vinter og vår), har drukket mer vin enn tidligere og spist en del godterier (ikke så mye sjokolade for min del, men andre typer godt).

Men i helga var jeg flink og prøvde å ikke spise meg mer enn mett. Var i selskap på søndag, og spiste litt av alt, uten å stappe innpå verken av kaker, is eller brus.

Jeg synes det er vanskelig å huske å spise hver tredje time. Noen ganger kan det gå 4-5 timer mellom måltidene, og da rekker jeg bare 3 eller mask 4 måltider i løpet av en dag... Skal skjerpe meg i forhold til å drikke mer vann!

Vi klarer disse kiloene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...