Gå til innhold

når slutter man å vokse...?


tommygutten

Anbefalte innlegg

hei

jeg lurer på om når slutter man å vokse? jeg er 25år, og 172. kan jeg i biologisk sett vokser mer? kan jeg påvirke min vekst med kosthold nå? eller er det andre alternativer? for det hadde vært kjekk å være litt høyere:) takke på forhånd

hilsen

tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liten og søt

Tja.. hvorfor vil du vokse mer da? personlig syns jeg at lave gutter er like søtt som høye gutter. Min samboer er 166 høy bare, og kommer ikke til å vokse mer. Han er også i midten av 20-åra. Han er kjempe søt :)))

Tror ikke du kan få deg til å vokse mer, men så er jo ikke du spesielt lav heller da. Du er jo 1,72!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppshøyde er nesten 100% genetisk bestemt, dvs. så lenge man får næring nok slik de aller fleste får i vår del av verden.

Jeg tror det er sjelden at man vokser mer i høyden i din alder. Men generelt slutter gutter å vokse på et senere tidspunkt enn jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakki1365380609

Tror nok de fleste slutter å vokse i slutten av tenårene. Da lukker vekstskivene i knoklene seg og kan ikke bli lengre :o) Du er da ikke spesielt lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

De fleste gutter har avsluttet høydeveksten når de er 18-20 år. Ved røntgenbilder av hendene kan man se om vekstsonene i rørknoklene er lukket.

Vil tro at du ikke kan gjøre noe mer med lengdeveksten din nå. Slutthøyden til en person er genetisk bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gutter har avsluttet høydeveksten når de er 18-20 år. Ved røntgenbilder av hendene kan man se om vekstsonene i rørknoklene er lukket.

Vil tro at du ikke kan gjøre noe mer med lengdeveksten din nå. Slutthøyden til en person er genetisk bestemt.

hmm... kjedelig da:P jeg hadde egentlig en visst anelse om det da, men det var bare at jeg så det på nett engang at det var en dverg som har blitt en giant(kjempe). han begynte å vokse sikkelig da han var 20år gammel, og ble slutt en giant over 2meter høy og døde ganske tidlig tilslutt, tror han ble bare 40 eller 50år gammel. huske ikke helt, men han var den eneste i historien som har både vært dverg og giant. så jeg tenkte bare at det kan være mulig å gjøre noen med høyden til én etter personen har fylt 21år gammel... jeg var bare litt nysgjerrig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...