Gå til innhold

Hvordan merker man feste-blødning?


Gjest trenger svar fort

Anbefalte innlegg

Gjest trenger svar fort

Hvor lenge varer en feste-blødning? Er det slik at det kun er litt friskt blod?

Gjør det vondt? Og når kommer dette festet i fht befruktning...?

Ville man ha testet positivt på gravitest to dager før en festeblødning evt? mange spm, men håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange opplever småblødninger tidlig i svangerskapet. Mange kaller "alle" slike blødninger for festeblødninger, men det trenger det ikke å være. Noen av blødningene kan være hormonelle, noen kan være fordi slimhinnene er skjøre og underlivet er mer blodfyllt enn før svangerskapet.

Egget fester seg ca 4-7 dager etter eggløsning, men blødningen trenger ikke å komme UT da. Den kan ta litt tid før blodet kommer ut, og da vil det være mer brunlig. Men man kan også oppleve friskt, rødt blod. Man kan blø også etter man har testet positivt.

Blødninger i tidlig svangerskap er veldig vanlig, og i de fleste tilfellene er alt helt OK. Noen blødninger KAN ende i sa eller ma, men de aller fleste går heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt festeblødning med alle mine 3. Det er en veldig kortvarig og sparsom blødning med litt friskt blod eller bare lyst rød utflod.

Den kommer ca. når du venter mensen - altså ca. 2 uker etter befruktningen.

Det har ikke gjort vondt hos meg, men jeg har jo hatt mensmurringer og først trodd det har vært mensen.

Jeg har ikke testet positivt før festeblødningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange opplever småblødninger tidlig i svangerskapet. Mange kaller "alle" slike blødninger for festeblødninger, men det trenger det ikke å være. Noen av blødningene kan være hormonelle, noen kan være fordi slimhinnene er skjøre og underlivet er mer blodfyllt enn før svangerskapet.

Egget fester seg ca 4-7 dager etter eggløsning, men blødningen trenger ikke å komme UT da. Den kan ta litt tid før blodet kommer ut, og da vil det være mer brunlig. Men man kan også oppleve friskt, rødt blod. Man kan blø også etter man har testet positivt.

Blødninger i tidlig svangerskap er veldig vanlig, og i de fleste tilfellene er alt helt OK. Noen blødninger KAN ende i sa eller ma, men de aller fleste går heldigvis bra.

Hei.

Ble litt skremt da jeg leste dette.Går på p-piller men har fått mensen midt i brettet.

Men har i det siste glemt en del p-piller og har hatt konstant diare, leste at da kunne virkningen av pillene avta. Mensen har ikke vært som vanlig.Har ikke like mye mensen smerter, men blodet er overhodet ikke friskt bare litt i bynnelsen.Det har vært brunt klumpete blod. Kan det være at jeg er gravid eller bare vannlig mensen, eller noe annet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ble litt skremt da jeg leste dette.Går på p-piller men har fått mensen midt i brettet.

Men har i det siste glemt en del p-piller og har hatt konstant diare, leste at da kunne virkningen av pillene avta. Mensen har ikke vært som vanlig.Har ikke like mye mensen smerter, men blodet er overhodet ikke friskt bare litt i bynnelsen.Det har vært brunt klumpete blod. Kan det være at jeg er gravid eller bare vannlig mensen, eller noe annet??

Når man bruker hormonell prevensjon, og spesielt dersom man er syk eller slurver, så kan man få rare blødninger. Det behøver ikke å bety annet enn at hormonbalansen er i ulage, men det KAN være lurt å ta en test for å sjekke.

Dersom man har glemt å ta pille, hatt oppkast og/eller diaré, så er et lurt å bruke annen prevensjon i tillegg (kondom) - les pakningsvedlegget for hvor lenge man bør bruke annen prevensjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The one and only

da jeg hadde feste blødning var det mest røde striper på papiret. det var en og annen bitteliten flekk i trusen

hadde litt mens murringer,men ikke noe vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde festeblødning kun med nr 2.

Da blødde jeg bittelitt ca 1 uke før jeg skulle hatt mensen.

Det hele begynte med litt mensmurring, så kom blodet. Husker mensmurringen liksom aldri forsvant, så jeg gikk og ventet på full mens. Men den kom ikke;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...