Gå til innhold

Nattens hendelser


Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Anbefalte innlegg

I dag kom reaksjonene. Alle de vondt tankene. Skyldfølelsen for å ha ødelagt min venninnes liv og hverdag. Angsten for hva som måtte komme..

I dag ble jeg fylt av selvforakt og selvmordstanker. Det er vondt, vondt, vondt!

Var hos psykologen nettopp. Han mener jeg kan ha godt av en liten innleggelse. Bare på et par-tre dager, sånn at jeg kan hvile litt og ha folk rundt meg. Han skal ha permisjon nå. Typisk! Han blir borte i en måned. Fem hele uker til jeg ser han igjen.

Jeg er så skrekkelig ambivalent nå. Den ene dele av meg vil legge seg under dyna med alle sovepillene, den andre vil si; greit jeg legger meg inn for et natt eller to.. En ting er iallefall sikkert; det er ikke godt å være Liljen nå. Jeg er trist. Har nettopp blitt voldtatt, ødelagt for venninna mi og så svikter en av mine beste venner. Den vennen jeg lot komme nær meg og som jeg nesten turte kalle min kjæreste.

Jeg er tom i hodet og på kanten av likegyldig. Jeg var så stolt over alt jeg fikk til i går. I dag er alle de følesene borte.

Så hva gjør jeg nå?

Skal jeg gi opp eller må jeg kjempe på nytt?

Finnes det et tredje alternativ?

Er det noen som har en klem til meg?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • liljensverden

    14

  • vanilje

    5

  • destgirl

    3

  • Sør

    2

Mest aktive i denne tråden

Takk!

Har akkurat kommet hjem. Jeg fortalte min venninne hva hennes mann har gjort. Først ble hun sint. Jeg trodde hun ble sint på meg... Så jeg begynte å grine og forberedte meg på å miste henne. Så utbryter hun: "den j**** kødden!" Da kjente jeg at jeg kunne roe meg litt.

Fy fader så vondt det var. Det var vondt for oss begge. For å lette mitt bryst måtte jeg jo rase ned hennes hverdag.. Slik følte jeg det.

Vi gråt begge to og jeg måtte nesten tvinge henne til å ikke springe til sin mann for å banke han. Hun var kjempesint! Jeg var bare redd. Redd for hans reaksjon når hun konfronterer han, men mest av alt er jeg redd hans reaksjon ovenfor meg. Tenk om han vil hevnes? Tenk om han klarer å overbevise henne om at han ikke har gjort noe galt? Tenk om hun ender opp med å tro han?

Vel, om det skjer, skal jeg i alle fall jeg vite at jeg har gjort det jeg mener er det rette. Jeg fortalte henne sannheten om hennes mann. Og jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke lenger finner meg i det! Han skal vite at om han nærmer seg meg igjen skal jeg gjøre hans liv til et levende helvete.

Men jeg er sliten nå. Så fryktelig fryktelig sliten. Kjenner jeg vil sove og glemme. Men jeg kan jo ikke glemme nå. Jeg må jo kjempe meg igjennom dette. Nå har jeg jo "stått fram" og avslørt han. Tror ikke jeg skjønner hva jeg har gjort. Tror ikke jeg skjønner det før senere. Nå er jeg bare tom. Tømt for følelser og tømt for krefter.

MEN JEG KLARTE DET!

jeg fikk min hevn. Nå er det han som skal lide!!!

jeg tar av meg hatten og sier wow.. dette står det skikkelig respekt av..

tenker du er sliten ja, men nå har du gjort noe bra mot deg selv.. du er virkelig på vei frem med super steg, og du har en styrke som er helt utrolig..

dette fortjener han, at du tar igjen, og reiser deg opp og tar vare på deg selv og ikke godtar lenger..at du tar igjen mot han, at han nå får sin straff, ikke alltid fengsel er den værste straffen, tror jeg.. men den når de blir små og vi store..den merker de tror jeg..selv om det at det offentlig ser deg er jo å bra, eller betyr masse.. at man blir tatt på alvor..

og du fortjener det, du fortjener et liv med respekt og mye bra, og jeg vet du vil få det, for det har du vist..

om hun skulle tro han, så tror jeg det vil være noe i henne som en dag ser sannheten, rart hvor mye vi gjemmer i kjærligheten..

men det er ikke sikkert det blir slikt en gang, kanskje hun ha r sett sider hos han fra før og fikk det nå bekreftet..

uansett gjorde du det riktigste av det riktige, drømmen din om en god framtid, tror jeg er nærmere en noen gang, selv om det kan bli en tøff tid, hvis han klikker, og hun holder med han, men med din styrke og med den respekten du viser mot deg selv, vil det få deg styrket gjennom det å..

og så håper jeg at han får angst og stikker som en liten pingle og ikke lager mer krøll, fordi han ligger tynt an nå..kanskje du vant kampen akkurat nå..:)

åå gud jeg er så utrolig stolt av deg, håper du vil belønne deg med noe bra, det fortjener du..

du gir håp

en gratulasjons klem.

en tankeboble med din lyse fremtid, som nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom reaksjonene. Alle de vondt tankene. Skyldfølelsen for å ha ødelagt min venninnes liv og hverdag. Angsten for hva som måtte komme..

I dag ble jeg fylt av selvforakt og selvmordstanker. Det er vondt, vondt, vondt!

Var hos psykologen nettopp. Han mener jeg kan ha godt av en liten innleggelse. Bare på et par-tre dager, sånn at jeg kan hvile litt og ha folk rundt meg. Han skal ha permisjon nå. Typisk! Han blir borte i en måned. Fem hele uker til jeg ser han igjen.

Jeg er så skrekkelig ambivalent nå. Den ene dele av meg vil legge seg under dyna med alle sovepillene, den andre vil si; greit jeg legger meg inn for et natt eller to.. En ting er iallefall sikkert; det er ikke godt å være Liljen nå. Jeg er trist. Har nettopp blitt voldtatt, ødelagt for venninna mi og så svikter en av mine beste venner. Den vennen jeg lot komme nær meg og som jeg nesten turte kalle min kjæreste.

Jeg er tom i hodet og på kanten av likegyldig. Jeg var så stolt over alt jeg fikk til i går. I dag er alle de følesene borte.

Så hva gjør jeg nå?

Skal jeg gi opp eller må jeg kjempe på nytt?

Finnes det et tredje alternativ?

Er det noen som har en klem til meg?

en stor klem, den største i hele verden

du har _ingen_ skyld i dette

sovepiller er en dårlig løsning

om innleggelse hjelper, vet du bare selv

tenker massemasse på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

en stor klem, den største i hele verden

du har _ingen_ skyld i dette

sovepiller er en dårlig løsning

om innleggelse hjelper, vet du bare selv

tenker massemasse på deg

min psykiatriske sykepleier henter meg i morgen tidlig. Blir nok et par-tre dager på "hvilehus" Eller leirskole, som venninna mi kaller det...

Jeg er møkksliten nå. Orker ikke annet enn å si ja til innleggelsen. Vil bare sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

Som jeg ser det, har du gjort det rette.

Først og fremst for deg selv.

Men også for kona til vedkommende. For hun fortjener å vite hvem hun delte livet med. Bare da hadde hun et reelt valg. Hun selv kunne ta valget om hun ville fortsette med det.

Du klarer dette, for du er utrolig sterk! Varme ønsker til deg.

Tusen hjertelig takk for støtte. Jeg trenger det så sårt!!!

Mange gode klemmer av takknemlighet fra Liljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min psykiatriske sykepleier henter meg i morgen tidlig. Blir nok et par-tre dager på "hvilehus" Eller leirskole, som venninna mi kaller det...

Jeg er møkksliten nå. Orker ikke annet enn å si ja til innleggelsen. Vil bare sove.

leirskole høres bra ut

er egentlig innlagt selv for tiden,planlagt, men jeg vil ikke være der

håper du får hvilt ordentlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for støtte. Jeg trenger det så sårt!!!

Mange gode klemmer av takknemlighet fra Liljen

psst: er på chatten om du føler for litt selskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

jeg tar av meg hatten og sier wow.. dette står det skikkelig respekt av..

tenker du er sliten ja, men nå har du gjort noe bra mot deg selv.. du er virkelig på vei frem med super steg, og du har en styrke som er helt utrolig..

dette fortjener han, at du tar igjen, og reiser deg opp og tar vare på deg selv og ikke godtar lenger..at du tar igjen mot han, at han nå får sin straff, ikke alltid fengsel er den værste straffen, tror jeg.. men den når de blir små og vi store..den merker de tror jeg..selv om det at det offentlig ser deg er jo å bra, eller betyr masse.. at man blir tatt på alvor..

og du fortjener det, du fortjener et liv med respekt og mye bra, og jeg vet du vil få det, for det har du vist..

om hun skulle tro han, så tror jeg det vil være noe i henne som en dag ser sannheten, rart hvor mye vi gjemmer i kjærligheten..

men det er ikke sikkert det blir slikt en gang, kanskje hun ha r sett sider hos han fra før og fikk det nå bekreftet..

uansett gjorde du det riktigste av det riktige, drømmen din om en god framtid, tror jeg er nærmere en noen gang, selv om det kan bli en tøff tid, hvis han klikker, og hun holder med han, men med din styrke og med den respekten du viser mot deg selv, vil det få deg styrket gjennom det å..

og så håper jeg at han får angst og stikker som en liten pingle og ikke lager mer krøll, fordi han ligger tynt an nå..kanskje du vant kampen akkurat nå..:)

åå gud jeg er så utrolig stolt av deg, håper du vil belønne deg med noe bra, det fortjener du..

du gir håp

en gratulasjons klem.

en tankeboble med din lyse fremtid, som nærmer seg..

GUUUD, jeg begynte å grine da jeg leste svaret ditt! TUUSEN TAKK! Du er fantastisk, vet du det?

Det gjorde så fantastisk godt å lese ordene dine! I tankene mine kaster jeg meg rundt halsen din og takker, bukker, nikker og neier!! :P

Hva skulle jeg gjort uten dere her inne? Da hadde det vært ekstra vanskelig. Jeg er så takknemlig for at dere er her og støtter meg.

*kaste meg rundt halsen din*

TUSEN TAKK!

Mange klemmer,og litt fler, fra Liljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

leirskole høres bra ut

er egentlig innlagt selv for tiden,planlagt, men jeg vil ikke være der

håper du får hvilt ordentlig ut

på leirskole begge to... :P

Håper leirskolen du egentlig er på er en god leirskole. Selv om jeg skjønner at du ikke vil være der. Det er ikke såå gøy på leirskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på leirskole begge to... :P

Håper leirskolen du egentlig er på er en god leirskole. Selv om jeg skjønner at du ikke vil være der. Det er ikke såå gøy på leirskole.

dessverre er det ikke en bra leirskole, lederne er litt for blonde med for mye silikon både her og der...sure og grinete, _bestandig_ stått opp med feil fot :-(((

men det er det minst ille stedet å være, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GUUUD, jeg begynte å grine da jeg leste svaret ditt! TUUSEN TAKK! Du er fantastisk, vet du det?

Det gjorde så fantastisk godt å lese ordene dine! I tankene mine kaster jeg meg rundt halsen din og takker, bukker, nikker og neier!! :P

Hva skulle jeg gjort uten dere her inne? Da hadde det vært ekstra vanskelig. Jeg er så takknemlig for at dere er her og støtter meg.

*kaste meg rundt halsen din*

TUSEN TAKK!

Mange klemmer,og litt fler, fra Liljen

nå ble jeg glad og rørt,..:)

men jeg mener det jeg skriver og jeg syns du er og alle her er kjempe flotte..

og jeg sitter alltid igjen med noe bra etter kontakt med deg her.. du gir meg mye støtte og hjelp og håp..etter det jeg har blitt kjent med deg her syns jeg

du fortjener all den støtten du ønsker, og trenger ..

alle her inne fortjener en lys og god og ekte fremtid, og jeg håper virkelig det blir slik for alle her..

men takk for flott tilbake mld..det varmet opp hjertet mitt, så nå sitter jeg her og smiler og kjenner litt glede..og det er en god følelse som jeg nyter..

så tusen takk til deg å, og takk for klemmen,, jeg klemmer tilbake..og sier bare

jeeee you rroock..:P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til liljen

Ja, jeg fortalte det til henne. Hun tok det bra. I den grad man kan ta slikt bra.

Jeg håper virkelig du kan legge det bak deg og komme videre. Du er sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

Jeg håper virkelig du kan legge det bak deg og komme videre. Du er sterk!

Åh, det håper jeg også!

Virkelig, virkelig!

Er mektig lei av å ha det vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom reaksjonene. Alle de vondt tankene. Skyldfølelsen for å ha ødelagt min venninnes liv og hverdag. Angsten for hva som måtte komme..

I dag ble jeg fylt av selvforakt og selvmordstanker. Det er vondt, vondt, vondt!

Var hos psykologen nettopp. Han mener jeg kan ha godt av en liten innleggelse. Bare på et par-tre dager, sånn at jeg kan hvile litt og ha folk rundt meg. Han skal ha permisjon nå. Typisk! Han blir borte i en måned. Fem hele uker til jeg ser han igjen.

Jeg er så skrekkelig ambivalent nå. Den ene dele av meg vil legge seg under dyna med alle sovepillene, den andre vil si; greit jeg legger meg inn for et natt eller to.. En ting er iallefall sikkert; det er ikke godt å være Liljen nå. Jeg er trist. Har nettopp blitt voldtatt, ødelagt for venninna mi og så svikter en av mine beste venner. Den vennen jeg lot komme nær meg og som jeg nesten turte kalle min kjæreste.

Jeg er tom i hodet og på kanten av likegyldig. Jeg var så stolt over alt jeg fikk til i går. I dag er alle de følesene borte.

Så hva gjør jeg nå?

Skal jeg gi opp eller må jeg kjempe på nytt?

Finnes det et tredje alternativ?

Er det noen som har en klem til meg?

Jeg har nettopp lest på sida di igjen, liljen. Og jeg vil gjerne gi en klem.

Men det er også noe annet jeg vil fortelle deg. Du vet det nok, men jeg forteller det gjerne: Du skriver helt fantastisk godt. Sterkt, vondt, men utrolig nært og ekte. Jeg vet ikke om du synes jeg tuller og rører oppi ting jeg ikke har noe med.

Jeg har lest mye - masse om voldtekt, incest, mishandling etc. Men jeg har aldri lest maken. Det er aldeles for galt at du har opplevd og opplever så mye vondt. Grusomt! Ingen skulle måtte oppleve slikt.

Men du har en gave: ordets gave. Og ettersom jeg forstår av sidene dine, malerkunstens gave også. Slå deg opp som kunstner!

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en trylleformel: "Hvordan fjerne ondskapen fra liljens liv." Men den formelen bærer du inni deg. Du _er_ den formelen. For du har styrke inni deg, og DETTE KLARER DU!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Jeg har nettopp lest på sida di igjen, liljen. Og jeg vil gjerne gi en klem.

Men det er også noe annet jeg vil fortelle deg. Du vet det nok, men jeg forteller det gjerne: Du skriver helt fantastisk godt. Sterkt, vondt, men utrolig nært og ekte. Jeg vet ikke om du synes jeg tuller og rører oppi ting jeg ikke har noe med.

Jeg har lest mye - masse om voldtekt, incest, mishandling etc. Men jeg har aldri lest maken. Det er aldeles for galt at du har opplevd og opplever så mye vondt. Grusomt! Ingen skulle måtte oppleve slikt.

Men du har en gave: ordets gave. Og ettersom jeg forstår av sidene dine, malerkunstens gave også. Slå deg opp som kunstner!

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en trylleformel: "Hvordan fjerne ondskapen fra liljens liv." Men den formelen bærer du inni deg. Du _er_ den formelen. For du har styrke inni deg, og DETTE KLARER DU!!!

Du er herved min nye bestevenn! =)

Tusen takk for gode ord. Jeg er faktisk kunstner, men det er lite av den aktiviteten for tiden...

Og du; Du aner ikke hvor godt det er å høre at du snakker fint om siden min! Det betyr så mye for meg. Nettopp fordi den er veldig viktig for meg.

Jeg trodde seriøst den var skikkelig amatør og teit. Har jo aldri gjort noe slikt før. Da er det ekstra godt at noen syns den er bra. =)

Takk!

Dusinvis av klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...