Gå til innhold

"Godkjent" vekt???


Gjest Lille A

Anbefalte innlegg

Gjest Lille A

Dersom en jente i 20-årene som er 170 høy veier 80 kg, er det "normalt"? Vil gjerne ha ærlige synspunkt, da jeg ikke har så lett for å bedømme meg selv på den måten.

Takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nyah_lita84

En BMI på 28 gjør at du nok er ganske kraftig, men ikke helsefarlig overvektig!

mvh

Takk for svar! =)

Jeg har gått ned 19 kg på 4,5 år, ved egen hjelp-trening, sunn mat og en fysisk krevende jobb.

Det siste året har jeg gått ned en buksestr. men vekta står fast. Har utviklet en del muskler p.g.a jobben, men er likevel fortvilet pga at vekten ikke vil ned.

Har testen BMI, men for min del føler jeg det blir helt feil, jeg har en kraftig benbygning og føler det ikke forsvarlig å veie bare 65, som anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

En BMI på 28 gjør at du nok er ganske kraftig, men ikke helsefarlig overvektig!

mvh

Ja, jeg er den samme som Lille A =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! =)

Jeg har gått ned 19 kg på 4,5 år, ved egen hjelp-trening, sunn mat og en fysisk krevende jobb.

Det siste året har jeg gått ned en buksestr. men vekta står fast. Har utviklet en del muskler p.g.a jobben, men er likevel fortvilet pga at vekten ikke vil ned.

Har testen BMI, men for min del føler jeg det blir helt feil, jeg har en kraftig benbygning og føler det ikke forsvarlig å veie bare 65, som anbefalt.

Utrolig bra å gå ned så mye da! Gratulerer!!

Litt kjedelig når vekten står stille så lenge selvsagt, kanskje du skal trene på en annerledes måte? Hvis du har trent mye kondis, bør du kanskje variere med styrke, og omvendt? En annen ting er jo at dersom du har gått ned fra 100 til 80 kg, trenger du jo mindre mat enn du gjorde før, så du må redusere mat-inntaket for å gå ned ytterligere!

Men det er jo ingen katastrofe å veie 80 kg heller da!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Utrolig bra å gå ned så mye da! Gratulerer!!

Litt kjedelig når vekten står stille så lenge selvsagt, kanskje du skal trene på en annerledes måte? Hvis du har trent mye kondis, bør du kanskje variere med styrke, og omvendt? En annen ting er jo at dersom du har gått ned fra 100 til 80 kg, trenger du jo mindre mat enn du gjorde før, så du må redusere mat-inntaket for å gå ned ytterligere!

Men det er jo ingen katastrofe å veie 80 kg heller da!

mvh

Takk for konstruktivt svar! =)

Ja, det er hardt når vekten står fast, men jeg har vært mye syk p.g.a psykiske plager dette året, så motivasjon for trim har vært dårlig. Jeg går turer flere ganger i uken og når det ikke er så glatt som det er her nå jogger jeg et par ganger i uka.

Jeg spiser svært lite, og sunt. Noen vil si jeg spiser for lite nå. Vanligvis to måltid for dag og så litt frukt. Jeg har bare ikke hatt matlyst siden jul. Det er som en stor, vond sirkel...

Men jeg klager ikke! Er fornøyd med fremgangen og vil ned til 75 før året er over =)

I tillegg prøver jeg å slutte å røyke, noe som ikke akkurat hjelper på vekta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! =)

Jeg har gått ned 19 kg på 4,5 år, ved egen hjelp-trening, sunn mat og en fysisk krevende jobb.

Det siste året har jeg gått ned en buksestr. men vekta står fast. Har utviklet en del muskler p.g.a jobben, men er likevel fortvilet pga at vekten ikke vil ned.

Har testen BMI, men for min del føler jeg det blir helt feil, jeg har en kraftig benbygning og føler det ikke forsvarlig å veie bare 65, som anbefalt.

Du har gjort en kjempejobb!!!!

Jeg selv er 170 cm høy, er forholdsvis bred over skuldrene, men 80 kilo for meg er altfor mye!

Jeg føler meg overvektig hvis jeg veier mer enn 68 kilo, og har en trivselsvekt på 62-64 kilo. Veier 65,5 nå, og har som mål å komme ned i 62.

MEN, når det er sagt, så vet jeg jo at muskler veier mer enn fett, og hvis du er veltrent, så bør du sannsynligvis veie en god del mer enn 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar! =)

Ja, det er hardt når vekten står fast, men jeg har vært mye syk p.g.a psykiske plager dette året, så motivasjon for trim har vært dårlig. Jeg går turer flere ganger i uken og når det ikke er så glatt som det er her nå jogger jeg et par ganger i uka.

Jeg spiser svært lite, og sunt. Noen vil si jeg spiser for lite nå. Vanligvis to måltid for dag og så litt frukt. Jeg har bare ikke hatt matlyst siden jul. Det er som en stor, vond sirkel...

Men jeg klager ikke! Er fornøyd med fremgangen og vil ned til 75 før året er over =)

I tillegg prøver jeg å slutte å røyke, noe som ikke akkurat hjelper på vekta.....

Når du bare spiser to måltider pr dag, så holder du kroppen på sparebluss med lav forbrenning.

Prøv å spise 4 måltider pr dag - ikke så mye hver gang - men slik at forbrenningen holdes i gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Når du bare spiser to måltider pr dag, så holder du kroppen på sparebluss med lav forbrenning.

Prøv å spise 4 måltider pr dag - ikke så mye hver gang - men slik at forbrenningen holdes i gang :-)

Takk for fine svar! =)

Ja, det er bare nå etter jul at jeg har spist så lite. Det kommer seg når humøret blir bedre! Jeg jobber med saken! =)

Min mor er bygd på samme måten som meg og flere lenger ute i familien har anlegg for litt for mye på kroppen, så det er heldigvis ikke bare meg! =)

Jeg er litt lei den greia om at bare slanke folk er bra nok, jeg prøver å være fornøyd med meg selv på veien gjennom de siste kiloene :)

m.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milliee

venninna mi er 167-168 cm, og veier rundt 80 kg.

Hun ser helt fin og normal ut.

Litt kraftig ja, men heller "fine former" enn "feit"

Hun har midje.

Andre venninna mi er 162 cm og veier ca 83 kg. Hun er heller ikke feit, tror aldri hun har blitt kalt feit av noen. Men hun er kraftig ja. Men hun har også midje.

Er noe med at noen jenter som veier mye får det på puppene og hoftene og lårene, så de ser ikke feite ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kg og 170 cm høy, er i overkant av hva som er "normalt". Sorry!

Synes "normal" ikke passer helt i denne sammenhengen... Er det normalfordelingskurven for folk på 1.70 du mener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

venninna mi er 167-168 cm, og veier rundt 80 kg.

Hun ser helt fin og normal ut.

Litt kraftig ja, men heller "fine former" enn "feit"

Hun har midje.

Andre venninna mi er 162 cm og veier ca 83 kg. Hun er heller ikke feit, tror aldri hun har blitt kalt feit av noen. Men hun er kraftig ja. Men hun har også midje.

Er noe med at noen jenter som veier mye får det på puppene og hoftene og lårene, så de ser ikke feite ut!

Tror(!!!!) jeg kan si jeg er som dine venninner! Har i hvert fall en markert midje =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Jeg er kortere enn deg, men veier litt mer.

Er større nå ( i 6. svangerskapsuke) enn ved slutten av mine tidligere svangerskap... :-(

Ser at jeg veide rundt 70 kg før begge mine tidligere svangerskap, det var helt passe for meg. Riktignok kunne jeg tatt et par sit-ups daglig, men ellers formfullendt og fin! Jeg har aldri som fullmoden kvinne (over 20 år) veid under 68, og det tror jeg heller ikke er naturlig for meg. Jeg skal være mer enn glad om jeg innen et år ellet to kommer ned på 70 kg. Det er da ikke noe mål at alle skal være like flate og slanke, så lenge de er i god form og ikke er "overvektig" i medisinsk forstand?

Jeg synes det er sexy og pent med frodighet og kurver. Har rett og slett ikke lyst til å bli tynn. :-)

Hold fokus på trening/mosjon og kosthold, det er tilstrekkelig. Det er ikke naturlig at alle skal holde samme kurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milliee

Tror(!!!!) jeg kan si jeg er som dine venninner! Har i hvert fall en markert midje =)

nettopp, blir noe annet når en bare har en diger mage og flat rævv, en har ikke kurver liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fin fasong når jeg veide det samme, og jeg er bare et par cm kortere.

Ikke stress med vekta, bare pass på at den ikke sakte men sikkert øker på i årene framover. Vei deg en gang i måneden, og korriger kursen hvis du ser du legger på deg, men ikke slank deg. Ville i alle fall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Jeg hadde fin fasong når jeg veide det samme, og jeg er bare et par cm kortere.

Ikke stress med vekta, bare pass på at den ikke sakte men sikkert øker på i årene framover. Vei deg en gang i måneden, og korriger kursen hvis du ser du legger på deg, men ikke slank deg. Ville i alle fall jeg gjort.

Tusen takk! Godt å få noen slike ord og! =)

Jeg vil fortsatt ned noen kg til, men begynner å føle meg ganske fonøyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...