Gå til innhold

"Godkjent" vekt???


Gjest Lille A

Anbefalte innlegg

Tusen takk! Godt å få noen slike ord og! =)

Jeg vil fortsatt ned noen kg til, men begynner å føle meg ganske fonøyd =)

Da jeg veide så lite (må jo si det, jeg er dessverre med årene blitt betydelig større), så var det mange som ikke trodde jeg veide så mye. Selv ei jente jeg traff som jobbet som modell nektet å tro at jeg var så stor/tung som jeg var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg er 175 cm høy og veier 87 kg. Det syntes jeg er litt mye, men samtidig så ser jeg ikke direkte feit ut.

jeg er veltrent og har fettet pent fordelt i "timeglassfigur" - dvs at jeg har store pupper og bred rumpe men relativ smal midje.

Jeg bruker størrelse 44, så jeg kan kjøpe vanlige klær. Trives relativt godt med kroppen min, men er likevel i gang med å ta av en seks-syv kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Bare til det du skrev lengre ned her om fysisk krevende jobb, og lite mat.

Det er ikke om å gjøre å spise minst mulig. Det er viktig å spise 4 helst 5 måltider om dag, slik at du holder forbrenningen oppe. Vekta vil lettere gå ned når du får regelmessig påfyll av mat og energi.

Lag det faste måltider, og ikke spis for lite! Som prust sier så setter du kroppen på sparebluss, og med en fysisk krevende jobb i tillegg jobber kroppen din hardt for ikke å gi slipp på ett eneste gram fett. Gir du den litt mer å jobbe med så får du opp forbrenningen. Prøv så skal du se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Da jeg veide så lite (må jo si det, jeg er dessverre med årene blitt betydelig større), så var det mange som ikke trodde jeg veide så mye. Selv ei jente jeg traff som jobbet som modell nektet å tro at jeg var så stor/tung som jeg var :)

Så godt å høre da!!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Jeg er 175 cm høy og veier 87 kg. Det syntes jeg er litt mye, men samtidig så ser jeg ikke direkte feit ut.

jeg er veltrent og har fettet pent fordelt i "timeglassfigur" - dvs at jeg har store pupper og bred rumpe men relativ smal midje.

Jeg bruker størrelse 44, så jeg kan kjøpe vanlige klær. Trives relativt godt med kroppen min, men er likevel i gang med å ta av en seks-syv kilo.

Jeg bruker størrelse 40(sånn ca), men føler likevel at det er mye... men jeg var oppe i str. 44 da jeg vog 99..... :/

Rart at ingen kropper er like... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Bare til det du skrev lengre ned her om fysisk krevende jobb, og lite mat.

Det er ikke om å gjøre å spise minst mulig. Det er viktig å spise 4 helst 5 måltider om dag, slik at du holder forbrenningen oppe. Vekta vil lettere gå ned når du får regelmessig påfyll av mat og energi.

Lag det faste måltider, og ikke spis for lite! Som prust sier så setter du kroppen på sparebluss, og med en fysisk krevende jobb i tillegg jobber kroppen din hardt for ikke å gi slipp på ett eneste gram fett. Gir du den litt mer å jobbe med så får du opp forbrenningen. Prøv så skal du se! :-)

Som jeg skrev til en annen her- det er bare de siste ukene jeg har spist så lite... har alltid dårlig matlyst rett etter jul..

til vanlig spiser jeg 3-4 gode måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en mamma

Som jeg skrev til en annen her- det er bare de siste ukene jeg har spist så lite... har alltid dårlig matlyst rett etter jul..

til vanlig spiser jeg 3-4 gode måltid.

Pass på å få MINST 4 måltider. :-) Du skal se at når du kommer i gang igjen med normalt spisemønster, så vil kroppen gi slipp på de siste kiloene du vil bli kvitt.

Men må jo også si at jeg syns ikke 80 kilo og 170 cm er så ille, da. Du er vel ca 10 kilo "overvektig", men så er det trivselsvekt, da. Hvis du ikke syns de 10 kiloene er plagsomme så er det jo ikke noe å stresse med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre da!!!! =)

Ja, var ganske hyggelig akkurat det :)

Og det ble forresten sagt da vi begge lå i bikini. Vi bodde i samme leilighetsgård, og solte oss på samme gressflekk utenfor huset, så derfor vi kom i prat.

Men tilbake til hovedpoenget mitt, ikke fokuser så mye på at du veier noen kilo mer enn hva som er "riktig" ift. visse tabeller osv. De kiloene er ikke farlig ift. helsa di. Sørg for at du lever bra, spis hovedsaklig sunt, og kos deg innimellom (ikke skei ut "big time" hver dag), og vær litt i aktivitet, finn noe du liker å drive med, enten det er å gå tur med bikkja, svømme, danse - hva som helst. Men ikke overdriv på noen måte.

Lev godt, og kos deg, og ha vekta bare såvidt i bakhodet, med tanke på å unngå at du sakte men sikkert blir større og større slik jeg har endt opp med... For du har jo kortere vei til virkelig usunn overvekt enn om du var sylslank, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Ja, var ganske hyggelig akkurat det :)

Og det ble forresten sagt da vi begge lå i bikini. Vi bodde i samme leilighetsgård, og solte oss på samme gressflekk utenfor huset, så derfor vi kom i prat.

Men tilbake til hovedpoenget mitt, ikke fokuser så mye på at du veier noen kilo mer enn hva som er "riktig" ift. visse tabeller osv. De kiloene er ikke farlig ift. helsa di. Sørg for at du lever bra, spis hovedsaklig sunt, og kos deg innimellom (ikke skei ut "big time" hver dag), og vær litt i aktivitet, finn noe du liker å drive med, enten det er å gå tur med bikkja, svømme, danse - hva som helst. Men ikke overdriv på noen måte.

Lev godt, og kos deg, og ha vekta bare såvidt i bakhodet, med tanke på å unngå at du sakte men sikkert blir større og større slik jeg har endt opp med... For du har jo kortere vei til virkelig usunn overvekt enn om du var sylslank, om du skjønner hva jeg mener.

Ja, jeg skjønner =) Takk for mange gode råd. Det beste av alt er at jeg faktisk lever etter nesten alle gode råd jeg får her på DOL. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som veier litt mindre....

Synes "normal" ikke passer helt i denne sammenhengen... Er det normalfordelingskurven for folk på 1.70 du mener??

Du må spørre trådstarter hva hun mener med normalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Synes ikke det høres ille ut. Jeg er like høy som deg og er helt slank på et par og sytti.Tror du er helt fin:) Er jo ikke langt fra normalvekt når man regner bmi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Synes ikke det høres ille ut. Jeg er like høy som deg og er helt slank på et par og sytti.Tror du er helt fin:) Er jo ikke langt fra normalvekt når man regner bmi.

=) Koslig å høre! =) Hvem er det liksom som kan bestemme hva som er normalt uansett??? Alle er jo så forskjellig bygd... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilla söta Fröken Fräken

Så lenge du er fornøyd med deg selv, er det vel absolutt en "godkjent" vekt. Når du er fornøyd med deg selv, vil du ha en utstråling som vil gjøre deg tiltrekkende-- uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

Så lenge du er fornøyd med deg selv, er det vel absolutt en "godkjent" vekt. Når du er fornøyd med deg selv, vil du ha en utstråling som vil gjøre deg tiltrekkende-- uansett :)

Takk takk!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...