Gå til innhold

Anoreksi?


Gjest Jente på 15

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg liker ikke kjøttpålegg jeg..men må spise det fordi vi har ikke noe annet pålegg jeg liker for det er så mye fett i det. Hyggelig at du tenker på meg assa=) Jeg spisr vel 2-3 ganger daglig hvis jeg må..ellers klarer jeg meg med 1-2 ganger daglig. Mamma sier jeg MÅ spise og sitter å vokter ved frokostbordet og ved middag. Jeg brekker meg noen ganger når jeg spiser og er kvalm hver dag.

Klem Jente 15

Hva med havregryn med sukker og melk, da? Det er veldig sunt, vet du.

Og ta gjerne litt banan eller nøtter oppi, det er godt. Da tilfører du kroppen din viktige næringsstoffer. Dessuten er det 'mettsomt', du trenger ikke spise i en 'evighet' for å bli mett.

Prøv, skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    5

  • laban

    3

  • org

    2

  • jubalong70

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jente på 15

Hei igjen!

Det var jo dumt at du ikke får det til å klaffe! Hvis du sier hviklen by eller hvilket fylke du bor i, så kan jeg prøve å finne ut om det finnes noen du kan kontakte i nærheten av der du bor!

Hvordan har helga vært da? Har du prøvd å tenke gode tanker om deg selv?

Har du prøvd å spise litt mer og litt oftere? Det aller viktigse er at du har rekt ut hånden din og erkjenner at du trenger hjelp :-)

Hei!

Desverre har jeg ikke spist mere i helgen. Jeg spiste 1 brødskive og en yoghurt på lørdag og mamma måtte tvinge i meg en brusboks og 2 pizzabiter. På søndag spiste jeg 1 brødskive og en posjon middag og en yoghurt. Mamma har visst bestilt time hos fastlegen. Så skal dit på torsdag. Hun har tatt bort vekta..igjen og jeg får ikke veie meg på en stund. Gikk iallefall ned 3 kg på en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hva med havregryn med sukker og melk, da? Det er veldig sunt, vet du.

Og ta gjerne litt banan eller nøtter oppi, det er godt. Da tilfører du kroppen din viktige næringsstoffer. Dessuten er det 'mettsomt', du trenger ikke spise i en 'evighet' for å bli mett.

Prøv, skal du se!

Det kan jeg prøve vettu..vi har både nøtter og bananer=)

Skal forresten til fastlegen på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg prøve vettu..vi har både nøtter og bananer=)

Skal forresten til fastlegen på torsdag.

Godt å høre! Snakk med legen, du. Lykke til, dette går bra, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Desverre har jeg ikke spist mere i helgen. Jeg spiste 1 brødskive og en yoghurt på lørdag og mamma måtte tvinge i meg en brusboks og 2 pizzabiter. På søndag spiste jeg 1 brødskive og en posjon middag og en yoghurt. Mamma har visst bestilt time hos fastlegen. Så skal dit på torsdag. Hun har tatt bort vekta..igjen og jeg får ikke veie meg på en stund. Gikk iallefall ned 3 kg på en uke.

Hei igjen!

Vil bare si at jeg synes det er kjempeflott at moren din tar dette på alvor, og har bestilt time hos fastlegen. Dette gjør hun fordi hun er glad i deg, og fordi hun vil at du skal ha det godt!

Og en kropp som ikke får (nok) mat har det ikke godt! Men det er ekstremt viktig at dere snakker om HVORFOR du ønsker å gå så mye ned i vekt, og hvorfor du ikke liker deg slik du er nå....

Tenk på det jeg sa om at kroppen er en maskin som må ha drivstoff for å kunne fungere.

Ikke tenk på at du skal slanke deg, tenk på å ta vare på deg selv - både kropp og sjel :-)

Ha en fin dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hei igjen!

Vil bare si at jeg synes det er kjempeflott at moren din tar dette på alvor, og har bestilt time hos fastlegen. Dette gjør hun fordi hun er glad i deg, og fordi hun vil at du skal ha det godt!

Og en kropp som ikke får (nok) mat har det ikke godt! Men det er ekstremt viktig at dere snakker om HVORFOR du ønsker å gå så mye ned i vekt, og hvorfor du ikke liker deg slik du er nå....

Tenk på det jeg sa om at kroppen er en maskin som må ha drivstoff for å kunne fungere.

Ikke tenk på at du skal slanke deg, tenk på å ta vare på deg selv - både kropp og sjel :-)

Ha en fin dag i dag!

Hei..

Nå orker jeg ikke mat da..

idag har jg spist en yoghurt og et eple. Og får endelig veie meg idag. Mamma har gjemt vekta men lovte meg å veie meg igjem idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

Nå orker jeg ikke mat da..

idag har jg spist en yoghurt og et eple. Og får endelig veie meg idag. Mamma har gjemt vekta men lovte meg å veie meg igjem idag=)

Blir du ikke slapp da? Du får jo ikke i deg noe som gir deg energi.... Hvordan klarer du gym'en på skolen?

Lov meg at du blir med til legen på torsdag da! Og prøv å samarbeide med legen og din mor...Please!

Hva sier venninnene dine til at du ikke spiser og at du har gått sånn ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Blir du ikke slapp da? Du får jo ikke i deg noe som gir deg energi.... Hvordan klarer du gym'en på skolen?

Lov meg at du blir med til legen på torsdag da! Og prøv å samarbeide med legen og din mor...Please!

Hva sier venninnene dine til at du ikke spiser og at du har gått sånn ned i vekt?

Venninnene mine liker det ikke og jeg er den minste av dem alle. 2 av dem er overvektige. Men jeg har en venn som står meg nærmest og de andre er misunnelige på det og er en del frekke mot oss..og da kommer de med kommentarer om at vi har valpefett og er feite men de sier de tuller med det, men det er ike noe særlig hyggelig. Men ellers sier de at jg er kjempe tynn og at jeg ikke må slanke meg! Da svarer jeg: Jeg må få frem hoftebeina og kravebeina mer. Og da blir de litt sure hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene mine liker det ikke og jeg er den minste av dem alle. 2 av dem er overvektige. Men jeg har en venn som står meg nærmest og de andre er misunnelige på det og er en del frekke mot oss..og da kommer de med kommentarer om at vi har valpefett og er feite men de sier de tuller med det, men det er ike noe særlig hyggelig. Men ellers sier de at jg er kjempe tynn og at jeg ikke må slanke meg! Da svarer jeg: Jeg må få frem hoftebeina og kravebeina mer. Og da blir de litt sure hehe..

Du kan da ikke ha mye valpefett!!! Du VET jo at de tuller, ikke sant?

Husker forresten at jeg selv syntes alltid at jeg hadde noen kilo for mye i tenårene, uten at jeg noen gang slanket meg. Når jeg ser på bilder av meg selv fra den tida, ser jeg ei helt normal jente, sunn og frisk, uten noen kilo for mye! En kan jammen se seg blind på seg selv i speilet!

Mine hoftebein har forresten alltid "stukket ut", selv om jeg aldri har vært spesielt tynn. Tror folk bare er forskjellige. For meg kan det være ubehagelig å ligge på magen, fordi hoftebeina da gnisser nedi madrassen... Ikke noe å trakte etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Du kan da ikke ha mye valpefett!!! Du VET jo at de tuller, ikke sant?

Husker forresten at jeg selv syntes alltid at jeg hadde noen kilo for mye i tenårene, uten at jeg noen gang slanket meg. Når jeg ser på bilder av meg selv fra den tida, ser jeg ei helt normal jente, sunn og frisk, uten noen kilo for mye! En kan jammen se seg blind på seg selv i speilet!

Mine hoftebein har forresten alltid "stukket ut", selv om jeg aldri har vært spesielt tynn. Tror folk bare er forskjellige. For meg kan det være ubehagelig å ligge på magen, fordi hoftebeina da gnisser nedi madrassen... Ikke noe å trakte etter!

Jaja..jeg veit at de tuller. Men jeg syntes aldri at jeg blir tynn nok og er ganske slapp for tida og en del vondt i huet og fryser en del. Spiser noen nøtter og frukt innimellom da. Spiser nesten aldri brødskiver mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..jeg veit at de tuller. Men jeg syntes aldri at jeg blir tynn nok og er ganske slapp for tida og en del vondt i huet og fryser en del. Spiser noen nøtter og frukt innimellom da. Spiser nesten aldri brødskiver mer.

Nøtter og frukt er jo sunt! Det er bra! Men du trenger mer mat.

Liker du grov pasta? Du kan koke opp litt, blande i litt salat og mais, og heller noen teskjeer oljedressing over. Kjempegodt!

Eller sånne bittesmå lekre poteter? Koke dem og spise med litt smør og persille! Eller dele dem opp i båter og steke med bittelitt olje i ovnen? Knallgodt!

Det finnes jo en haug med frokostblandinger med ulik smak. En dl av det med litt melk på er jo et godt måltid!

Frister ikke noe av det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Nøtter og frukt er jo sunt! Det er bra! Men du trenger mer mat.

Liker du grov pasta? Du kan koke opp litt, blande i litt salat og mais, og heller noen teskjeer oljedressing over. Kjempegodt!

Eller sånne bittesmå lekre poteter? Koke dem og spise med litt smør og persille! Eller dele dem opp i båter og steke med bittelitt olje i ovnen? Knallgodt!

Det finnes jo en haug med frokostblandinger med ulik smak. En dl av det med litt melk på er jo et godt måltid!

Frister ikke noe av det???

Nei desverre..

orker ikke mat =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene mine liker det ikke og jeg er den minste av dem alle. 2 av dem er overvektige. Men jeg har en venn som står meg nærmest og de andre er misunnelige på det og er en del frekke mot oss..og da kommer de med kommentarer om at vi har valpefett og er feite men de sier de tuller med det, men det er ike noe særlig hyggelig. Men ellers sier de at jg er kjempe tynn og at jeg ikke må slanke meg! Da svarer jeg: Jeg må få frem hoftebeina og kravebeina mer. Og da blir de litt sure hehe..

Nå er jeg litt streng, i stedet for å jatte med deg, for dette har jeg greie på. Jeg har sett en annen 15-årig jente holde på akkurat slik du gjør.

Hun endte på sykehus med hjerteproblemer. Når det ikke er mer fett igjen å tære på, går kroppen løs på musklene. Hjertet er en svært viktig muskel, og du kan ikke velge hvilken som skal svekkes først.

Hun følte seg også helt fin og hadde energi nok til det nødvendigste. Men hun var ofte kald. Til slutt blir man så kald at hårveksten på kroppen øker. Kjenner du igjen noe av dette?

Ikke lyv for de som prøver å hjelpe deg. Spis til faste tider og ta det med ro en halvtimes tid etterpå. Det er slik de gjør det på sykehuset, og du er på god vei dit.

Hvis det er slanking du tenker på, er det en dårlig løsning å spise så altfor lite. Kiloene kommer bare tilbake når du begynner å spise mer normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei desverre..

orker ikke mat =(

Skal jeg si hva jeg har spist og drukket i dag - en helt vanlig hverdag:

Frokost: 1 skive med smør og skinkepålegg, ett glass melk.

Formiddagsmat: 3 skiver med brunost og leverpostei, et eple, kaffe.

Er gørrsulten nå, og gleder meg til middag klokka fem: lapskaus :-)

Skal ikke mase mer (i dag) ...

Men du - du glemte å love meg at du blir med til legen i morgen??!!!!

Og samarbeide??!!!!

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Skal jeg si hva jeg har spist og drukket i dag - en helt vanlig hverdag:

Frokost: 1 skive med smør og skinkepålegg, ett glass melk.

Formiddagsmat: 3 skiver med brunost og leverpostei, et eple, kaffe.

Er gørrsulten nå, og gleder meg til middag klokka fem: lapskaus :-)

Skal ikke mase mer (i dag) ...

Men du - du glemte å love meg at du blir med til legen i morgen??!!!!

Og samarbeide??!!!!

OK?

åja, ja jeg skal til legen jeg blir med så jeg lover..skal prøve å holde løftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt streng, i stedet for å jatte med deg, for dette har jeg greie på. Jeg har sett en annen 15-årig jente holde på akkurat slik du gjør.

Hun endte på sykehus med hjerteproblemer. Når det ikke er mer fett igjen å tære på, går kroppen løs på musklene. Hjertet er en svært viktig muskel, og du kan ikke velge hvilken som skal svekkes først.

Hun følte seg også helt fin og hadde energi nok til det nødvendigste. Men hun var ofte kald. Til slutt blir man så kald at hårveksten på kroppen øker. Kjenner du igjen noe av dette?

Ikke lyv for de som prøver å hjelpe deg. Spis til faste tider og ta det med ro en halvtimes tid etterpå. Det er slik de gjør det på sykehuset, og du er på god vei dit.

Hvis det er slanking du tenker på, er det en dårlig løsning å spise så altfor lite. Kiloene kommer bare tilbake når du begynner å spise mer normalt.

Fint innlegg, laban! Jeg veksler mellom å være streng og å oppmuntre til samarbeid med moren og legen (som hun skal til i morgen).

Tenker MASSE på henne! Håper så inderlig at hun får snudd, slik at det ikke ender slik som med hun du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Nå er jeg litt streng, i stedet for å jatte med deg, for dette har jeg greie på. Jeg har sett en annen 15-årig jente holde på akkurat slik du gjør.

Hun endte på sykehus med hjerteproblemer. Når det ikke er mer fett igjen å tære på, går kroppen løs på musklene. Hjertet er en svært viktig muskel, og du kan ikke velge hvilken som skal svekkes først.

Hun følte seg også helt fin og hadde energi nok til det nødvendigste. Men hun var ofte kald. Til slutt blir man så kald at hårveksten på kroppen øker. Kjenner du igjen noe av dette?

Ikke lyv for de som prøver å hjelpe deg. Spis til faste tider og ta det med ro en halvtimes tid etterpå. Det er slik de gjør det på sykehuset, og du er på god vei dit.

Hvis det er slanking du tenker på, er det en dårlig løsning å spise så altfor lite. Kiloene kommer bare tilbake når du begynner å spise mer normalt.

Hei.

Jeg er fult klar over at det kan gå langt, men jeg har ikke matlyst lenger etter at jeg sluttet å spise. Men skal jo til fastlegen i morra(torsdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Jeg synes du straks skal gå til helsesøter på skolen.

Det er ikke bra for kroppen slik du holder på nå.

ja hun er ledig på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...