Gå til innhold

Anoreksi?


Gjest Jente på 15

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner, og jeg er vel egentlig enig. Hun er jo faktisk et barn ennå, dog et stort barn. Hadde vel vært annerledes hvis hun var voksen?

Etter å ha forholdt meg til mennesker med psykiske vansker på dol i snart 10 år, så mener jeg at dette er en ganske generell regel. Det er alltid viktig å oppfordre til bruk av det lokale hjelpeapparatet. Noen ganger kan det være viktig å bruke en del tid på hjelpe folk til å se hvem i sitt nærmiljø de kan be om hjelp, andre ganger er det viktigste å forsøke å bidra til økt motivasjon for behandling slik at man orker å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    5

  • laban

    3

  • org

    2

  • jentee19år

    1

Mest aktive i denne tråden

Etter å ha forholdt meg til mennesker med psykiske vansker på dol i snart 10 år, så mener jeg at dette er en ganske generell regel. Det er alltid viktig å oppfordre til bruk av det lokale hjelpeapparatet. Noen ganger kan det være viktig å bruke en del tid på hjelpe folk til å se hvem i sitt nærmiljø de kan be om hjelp, andre ganger er det viktigste å forsøke å bidra til økt motivasjon for behandling slik at man orker å ta kontakt.

Takk for innspill - håper hun vil være villig til å ta imot hjelp snart!

Dette kan jeg egentlig ingenting om - men jeg ønsker jo å hjelpe en person som har det vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill - håper hun vil være villig til å ta imot hjelp snart!

Dette kan jeg egentlig ingenting om - men jeg ønsker jo å hjelpe en person som har det vondt!

Jeg tok sjansen på å blande meg litt inn fordi jeg skjønte at du veldig gjerne vil hjelpe - men at du kanskje ville velge feil metode slik jeg ser det :-)

Mange kan ha nytte av å ta opp ting på nettet, fordi de da føler seg friere på godt og vondt. Jeg tror det gjør godt å møte et engasjement som ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sjansen på å blande meg litt inn fordi jeg skjønte at du veldig gjerne vil hjelpe - men at du kanskje ville velge feil metode slik jeg ser det :-)

Mange kan ha nytte av å ta opp ting på nettet, fordi de da føler seg friere på godt og vondt. Jeg tror det gjør godt å møte et engasjement som ditt.

Takk for at du blandet deg! Jeg hadde tenkt å spørre noen av dere om råd nå, men visste ikke helt hvem jeg skulle spørre (trådne ligger jo litt utilgjengelig til siden den er så gammel).

Er spent på hennes tilbakemelding nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Det var godt å høre! Du vil leve, du vil leve et godt liv!

Hør nå her: Du har begynt på ny skole. Kanskje mange nye elever, i alle fall nye lærere. Kanksje skremmende - men se heller på det som en god mulighet til å få en ny retning på det livet du har nå!

I morgen - da undersøker du når helsesøster har timer på skolen din. Gjør det! Og så snakker du med henne, og gir henne en fair sjanse til å komme innpå deg og gi deg råd!

OK?

Ja kan prøve:P Mn kjenner ikke helsesøster da, det er jo littt skremmende:P Men da får jeg fravær fra timen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan prøve:P Mn kjenner ikke helsesøster da, det er jo littt skremmende:P Men da får jeg fravær fra timen

Se om du kan få time når du har fritime - evt spør helsesøster om hun kan skrive melding om at du hadde behov for samtale!

Prøv!

Og fortell meg hvordan det gikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Jente på 16!!:)

Se om du kan få time når du har fritime - evt spør helsesøster om hun kan skrive melding om at du hadde behov for samtale!

Prøv!

Og fortell meg hvordan det gikk :-)

hei husker du meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei husker du meg?

Ja visst husker jeg deg!

Hvordan går det med deg? Lenge siden sist vi pratet sammen nå....

Koselig at du stikker innom her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 16=)<3

Ja visst husker jeg deg!

Hvordan går det med deg? Lenge siden sist vi pratet sammen nå....

Koselig at du stikker innom her :-)

Det går bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra;)

Hvordan har du det i forhold til det vi snakket om ifjor? Fikk du noe hjelp av helsesøster eller andre?

Hvordan går det på skolen?

Har du det godt, sånn inni deg? Tenker på deg, skjønner du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hvordan har du det i forhold til det vi snakket om ifjor? Fikk du noe hjelp av helsesøster eller andre?

Hvordan går det på skolen?

Har du det godt, sånn inni deg? Tenker på deg, skjønner du :-)

Så koselig at du tenker på meg:)

Det går ganske bra;P På skolen går det også bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg prøve vettu..vi har både nøtter og bananer=)

Skal forresten til fastlegen på torsdag.

"Skal forresten til fastlegen på torsdag."

Du er knalltøff som søker hjelp! For det er ikke alltid så lett nemlig, selv om man vet at man har et problem. Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal forresten til fastlegen på torsdag."

Du er knalltøff som søker hjelp! For det er ikke alltid så lett nemlig, selv om man vet at man har et problem. Lykke til!! :-)

Til orientering er denne tråden nesten ett år gammel.

Det er noen få innlegg nesten nederst som er nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til orientering er denne tråden nesten ett år gammel.

Det er noen få innlegg nesten nederst som er nyere.

Sukk, slikt oppdager jeg aldri... Takk for info hvertfall :-)

Og håper det går bra med jenta nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Jente på 16=)<3

Hvordan har du det i forhold til det vi snakket om ifjor? Fikk du noe hjelp av helsesøster eller andre?

Hvordan går det på skolen?

Har du det godt, sånn inni deg? Tenker på deg, skjønner du :-)

hei, husker du meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei du! Hvordan er det med deg?

Ble det noe av sydenturen din?

Tenker på deg, vet du! Du skrev ikke så mye om legebesøket, håper du forstår at du virkelig trenger hjelp!!!

hei. husker du meg?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...