Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

Gjest ubaat

Når ville du latt ungene være hjemme alene? Har en sønn på 14 som maser om at han ikke vil være med på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest godtroende ....
:) da jeg var 14 hadde jeg hjemmealenefester rett som det var pga at mamma og pappa var på helgeturer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ubaat

:) da jeg var 14 hadde jeg hjemmealenefester rett som det var pga at mamma og pappa var på helgeturer.

Drakk du alkohol da du var 14?

Kanskje bør jeg si nei. Vil aldri tillate fester hjemme hos oss. Tillater du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godtroende ....

Drakk du alkohol da du var 14?

Kanskje bør jeg si nei. Vil aldri tillate fester hjemme hos oss. Tillater du det?

Det var i den alderen der vi begynte ja .....

Om jeg tillater det, nei det ville jeg ikke gjort. Har to år igjen til mitt eldste barn "er der", men jeg håper det fortsatt tar noen år før hun smaker alkohol.

Men nå er barn forskjellige da :), vi var en jentegjeng som begynte så smått da .... ikke stort som skulle til før vi kjente det i hodet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur

Det var i den alderen der vi begynte ja .....

Om jeg tillater det, nei det ville jeg ikke gjort. Har to år igjen til mitt eldste barn "er der", men jeg håper det fortsatt tar noen år før hun smaker alkohol.

Men nå er barn forskjellige da :), vi var en jentegjeng som begynte så smått da .... ikke stort som skulle til før vi kjente det i hodet :).

Men jeg håper ikke du blir forbanna på datra di hvis hun begynner å drikke som 14-åring når du gjorde det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alt an på barnet, hvor man bor, venner etc.

Min eldste er 16. Det blir ikke aktuelt med alenehelg på enda en stund, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest godtroende ....

Men jeg håper ikke du blir forbanna på datra di hvis hun begynner å drikke som 14-åring når du gjorde det selv?

Ikke forbanna, men jeg trenger ikke godta det fordet.

Vi som har blitt voksne (ikke at det gjelder deg kanskje .... ) tenker lenger enn hva vi gjorde når vi var 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur

Kommer alt an på barnet, hvor man bor, venner etc.

Min eldste er 16. Det blir ikke aktuelt med alenehelg på enda en stund, for å si det sånn.

Vil det noengang bli aktuelt? F eks når h*n er 20? Da er h*n vel kanskje flytta ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det noengang bli aktuelt? F eks når h*n er 20? Da er h*n vel kanskje flytta ut likevel.

Det kommer alt an på de faktorene jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur

Ikke forbanna, men jeg trenger ikke godta det fordet.

Vi som har blitt voksne (ikke at det gjelder deg kanskje .... ) tenker lenger enn hva vi gjorde når vi var 14 år.

Voksen, tja, hvis du mener 26 år er voksen så ja.

Selv drakk jeg ingenting før jeg var 17. Ble litt mobba og sett rart på den gang pga det. De fleste starta et par år tidligere. Men jeg synes 14 er litt for tidlig, og vil nok ikke godta at barna mine starter da. Men 16-17 er helt greit.

Men hadde jeg selv startet da jeg var 14 tviler jeg på om jeg hadde blitt hysterisk av at mine egne barn startet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet brødrene mine hele helger alene da jeg var 14 (de var 3 og 5). Da jeg var 15 flytta jeg hjemmefra.

La meg gjette, han er enebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, tja, hvis du mener 26 år er voksen så ja.

Selv drakk jeg ingenting før jeg var 17. Ble litt mobba og sett rart på den gang pga det. De fleste starta et par år tidligere. Men jeg synes 14 er litt for tidlig, og vil nok ikke godta at barna mine starter da. Men 16-17 er helt greit.

Men hadde jeg selv startet da jeg var 14 tviler jeg på om jeg hadde blitt hysterisk av at mine egne barn startet da.

Uh, så den dømmekraften man hadde når man var 14 skal man ha resten av livet?

Det må da være lov å bruke de erfaringene man har gjort på den måten som er best mulig for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur

Jeg passet brødrene mine hele helger alene da jeg var 14 (de var 3 og 5). Da jeg var 15 flytta jeg hjemmefra.

La meg gjette, han er enebarn?

enebarn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest creatur

Uh, så den dømmekraften man hadde når man var 14 skal man ha resten av livet?

Det må da være lov å bruke de erfaringene man har gjort på den måten som er best mulig for barnet.

Selvsagt. Men angrer du på at du drakk da du var 14? Har du tatt skade av det? Neppe. Sannsynligvis har du bare hatt mer moro pga det.

Mange voksne i dag nekter barna alkohol før de er 18. Jeg tror ikke det vil være til barnas beste å ikke smake alkohol før man er 18. Man kan fort ende opp som totalavholds da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Men angrer du på at du drakk da du var 14? Har du tatt skade av det? Neppe. Sannsynligvis har du bare hatt mer moro pga det.

Mange voksne i dag nekter barna alkohol før de er 18. Jeg tror ikke det vil være til barnas beste å ikke smake alkohol før man er 18. Man kan fort ende opp som totalavholds da.

Jeg begynte da jeg var 16, og har på ingen måte tatt skade av det, men det har ingenting med saken å gjøre.

Det er "man kan ikke nekte ungene sine noe man selv gjorde som ung" jeg er uenig i. Hvordan skulle verden sett ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Men angrer du på at du drakk da du var 14? Har du tatt skade av det? Neppe. Sannsynligvis har du bare hatt mer moro pga det.

Mange voksne i dag nekter barna alkohol før de er 18. Jeg tror ikke det vil være til barnas beste å ikke smake alkohol før man er 18. Man kan fort ende opp som totalavholds da.

Faren for det er vel ikke så veldig stor. Dessuten er det jo ikke akkurat en sykdom å være avholds.

Alle undersøkelser viser at alkoholforbruket er større jo yngre man var da man debuterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur

Jeg begynte da jeg var 16, og har på ingen måte tatt skade av det, men det har ingenting med saken å gjøre.

Det er "man kan ikke nekte ungene sine noe man selv gjorde som ung" jeg er uenig i. Hvordan skulle verden sett ut da.

Så du mener altså det er best om man venter til man er 18 med å drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså det er best om man venter til man er 18 med å drikke?

Jeg vet ikke, jeg har ikke tatt stilling til det enda, i og med at det er rimelig mange år før jeg behøver det.

Men nå orker jeg ikke si flere ganger at det ikke er det jeg diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hvordan vet du at ubaats unge er enebarn?

Det er ikke så lett å holde orden på seg selv og alle nickene alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...