Gå til innhold

Kjære DOL-sjefer, webbiser og andre. Kan vi få et svar?


Peachy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tittet litt på forumet til VG.

Greit, når man velger "treådet", så ser man hvem som svarer hvem.

Men når du har åpnet et svar og lest det, så var det tungvint å finne igjen hvor jeg var. Ikke så det ut til at det ble markert hvilke innlegg jeg hadde lest heller.

Så førsteinntrykket mitt var at det var dårligere enn på dol. Men jeg må legge til at jeg bare har brukt noen minutter nå på VG, og flere år på doktoronline :-)

"Men når du har åpnet et svar og lest det, så var det tungvint å finne igjen hvor jeg var. Ikke så det ut til at det ble markert hvilke innlegg jeg hadde lest heller.

"

Det står jo pil!

http://vg.transact.no/ItemThread.asp?GroupID=129&Group=Milj%F8+og+Klima&ThreadID=1169478&Thread=De+som+trekker+Klimarapporten+i+tvil%2C+dokumen%E9r%21&ID=17269102

Kan man forresten se hvor mange innlegg det er i en debatt på dol før man åpner den? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • santander

    35

  • Peachy

    29

  • ShitDiddelyDo

    17

  • streker paa veggen..!

    6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Vil tro det ikke finnes så mange store alternativer til helseforum. For det er vel dét dol er, et helseforum først og fremst?

Brorparten av innleggene her inne har fint lite med helse å gjøre, og fagpersoner står vel for noe sånt som 0.00etellerannet prosent av innleggene.

Det er mulig dol i utgangspunktet var et helseforum, men det er nå et forum som alle andre - dog med enkelte fagfora som i stor grad ikke blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hyggelig at du er så fornøyd med dol.

Selv mener jeg at dol har flere kritikkverdige forhold, og da er det ikke webdesignet som er det største problemet.

Det mest verdifulle med dol er brukerne som er her. Dessverre så er det mange brukere som har blitt borte den siste tiden. Og det må lederne av dol ta tak i.

Den største svakheten til dol, er opplevelsen av at brukerne ikke tas på alvor.

Webmasterne svarer for sent på forumet, og ofte i en arrogant tone. Det er en mangel på serviceinstilling her som ikke er bra.

Enig! Skal bli interessant å se om de svarer på denne tråden.

Greit at det blir diskusjon rundt opplegget, men jeg ville ha svar fra dem som VET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

"Men når du har åpnet et svar og lest det, så var det tungvint å finne igjen hvor jeg var. Ikke så det ut til at det ble markert hvilke innlegg jeg hadde lest heller.

"

Det står jo pil!

http://vg.transact.no/ItemThread.asp?GroupID=129&Group=Milj%F8+og+Klima&ThreadID=1169478&Thread=De+som+trekker+Klimarapporten+i+tvil%2C+dokumen%E9r%21&ID=17269102

Kan man forresten se hvor mange innlegg det er i en debatt på dol før man åpner den? Nei.

Den pilen la ikke jeg merke til i sted. Og i den linken du la ved nå, så ble også de innleggene som var blitt lest røde. Veldig bra! Hva valgte du for å få til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommelegen er jo akkurat de samme folka som her :-))))))))

Jaja.

De mangler trådet-funksjon, ellers knuser de dol.

Ja, men da kan du jo bare melde overgang til lommelegen, så er det jo ikke noe problem. Hvis det er det forumet du synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei! Blir dol sånn så dropper i alle fall jeg ut. Det er jo ikke oversiktilig for fem flate øre.

Dere har tydeligvis ikke vært på mange forum opp gjennom åra bortsett fra dol. Enhver webdesigner vil hånle av dol.

Gammel vane vond å venne. Her er samtlige vanedyr ser det ut til. Dol er søppel når det kommer til brukervennlighet og weboppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har tydeligvis ikke vært på mange forum opp gjennom åra bortsett fra dol. Enhver webdesigner vil hånle av dol.

Gammel vane vond å venne. Her er samtlige vanedyr ser det ut til. Dol er søppel når det kommer til brukervennlighet og weboppsett.

Når slike diskusjoner kommer opp, er det mange som synes det er bra og én som synes det suger balle. Lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Enig! Skal bli interessant å se om de svarer på denne tråden.

Greit at det blir diskusjon rundt opplegget, men jeg ville ha svar fra dem som VET.

"Greit at det blir diskusjon rundt opplegget, men jeg ville ha svar fra dem som VET."

Enig med deg, nå bare gjetter brukerne i vilden sky på hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På dol kan man forresten heller ikke trykke på navnene til debattantene."

Men det hadde ikke vært noe i veien for å ordne den muligheten uten å gjøre om hele oppsettet. De bør også gå for registeringsmetoden VG bruker, da det vil luke ut en del troll - selv om jeg ser mange er uenige med meg hva mobilregistering angår.

VG har alt dol har og mere til, i hvert fall for meg som liker både film, musikk og fotball, men grunnen til at jeg likevel velger dette forumet framfor VG, som jeg i langt mindre grad er innom, er nettopp oppsettet, og jeg får inntrykk av at det gjelder veldig mange andre her inne.

Tror DOL dobbeltskyter seg selv i leggen hvis de går for noe tilnærma VG-oppsettet.

Hva er det som er så uoversiktlig med vgd da?

Tror det bare er vanen som spiller deg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er jo hyggelig at du er så fornøyd med dol.

Selv mener jeg at dol har flere kritikkverdige forhold, og da er det ikke webdesignet som er det største problemet.

Det mest verdifulle med dol er brukerne som er her. Dessverre så er det mange brukere som har blitt borte den siste tiden. Og det må lederne av dol ta tak i.

Den største svakheten til dol, er opplevelsen av at brukerne ikke tas på alvor.

Webmasterne svarer for sent på forumet, og ofte i en arrogant tone. Det er en mangel på serviceinstilling her som ikke er bra.

Enig i at webbisene svarer sent, men de er likevel mye raskere her enn på f.eks. VG - der fapersonene knapt gjør noe annet enn å slette innlegg eller utestenge brukere, samt komme med en og annen generell advarsel om overtramp.

Webmasterne her inne er langt mer personlige enn på andre forum, og de har en viss oversikt over forumets brukere, men det vil jeg snarere si er en fordel enn en ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hva er det som er så uoversiktlig med vgd da?

Tror det bare er vanen som spiller deg et puss.

Jeg er innom VG mange ganger i uka og har brukt VG i like mange år som jeg har brukt dol. Jeg er også aktiv på Aftenposten, hvor oppsettet er som på VG.

Så det har intet med vane å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pilen la ikke jeg merke til i sted. Og i den linken du la ved nå, så ble også de innleggene som var blitt lest røde. Veldig bra! Hva valgte du for å få til det?

Som sagt, "trådet".

VGD er et veldig bra forum. selv om det ser ut som om det er designet på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Greit at det blir diskusjon rundt opplegget, men jeg ville ha svar fra dem som VET."

Enig med deg, nå bare gjetter brukerne i vilden sky på hva de mener.

Dem som vet hvordan de har tenkt å forandre. Kverulant. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da kan du jo bare melde overgang til lommelegen, så er det jo ikke noe problem. Hvis det er det forumet du synes er best.

Tviler på kompetansen og humoren er den samme der som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slike diskusjoner kommer opp, er det mange som synes det er bra og én som synes det suger balle. Lurer på hvorfor.

Så du tror ikke jeg står for kritikken min? Tror du jeg troller?

Mener forresten å ha lest andre som er kritiske til oppsettet her. Husker ikke hvem.

Men når webansvarlig og jeg, som har jobbet som webdesigner, river oss i håret, tyder det på at det trengs forbedringer.

Se på all reklamen og piss! Selve diskusjonsforumet tar vel i underkant av 20% av skjermplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom VG mange ganger i uka og har brukt VG i like mange år som jeg har brukt dol. Jeg er også aktiv på Aftenposten, hvor oppsettet er som på VG.

Så det har intet med vane å gjøre.

Aftenposten har nettopp fått ny look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke jeg står for kritikken min? Tror du jeg troller?

Mener forresten å ha lest andre som er kritiske til oppsettet her. Husker ikke hvem.

Men når webansvarlig og jeg, som har jobbet som webdesigner, river oss i håret, tyder det på at det trengs forbedringer.

Se på all reklamen og piss! Selve diskusjonsforumet tar vel i underkant av 20% av skjermplassen.

Nei, jeg mener ikke at du troller, men det er ofte slike som sier "jeg har peiling på webdesign, derfor er dol dårlig".

Reklamen kan man fort fjerne, men jeg er enig med deg i at det kunne vært litt større plass for trådliste og innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...