Gå til innhold

livmorfremfall?


Gjest kvit

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 29 år som har født 4 barn( alle over 4,5 kg), 3 planlagte keisersnitt og en vaginal fødsel. nå, 8 mnd etter siste fødsel har jeg hovne slimhinner i skjeden som svir og irriterer. ikke hele tiden, men av og til. spesielt viss jeg jobber hardt eller stresser. har prøvd soppkremer og div kjerringråd mot uvi. nå kjenner jeg at fingrene kommer borti en slags klump inni skjeden, når jeg stikker fingrene inn. er dette livmorfremfall? jeg går rundt å er urolig, går det an å få kreft i skjeden? ingen blødninger, ingen utflod og ikke smerter ved samleie. eneste plagen er svie og hovne slimhinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østrogenkapsler kan kanskje hjelpe deg? Det er sikkert livmortappen du har kjent, litt avhengig av hvor du er i syklusen bl.a. kan den befinne seg langt oppe eller langt nede i skjeden. Ta deg en tur til legen for en gu og spør om østrogen kan være noe for deg til slimhinnene blir normale igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du opplyser ikke om du har fått menstruasjons tilbake. Hvis det ikke er tilfelle, kan irritasjonen skyldes hormonmangel. Du kan da bruke en svak østrogenkrem som kan kjøpes uten resept (Ovesterin), den kan du bruke selv om du ammer. Klumpen du kjenner er ikke kreft, men det kan være livmortappen (som har et lite søk i midten), evt blæren som poser seg litt ned (kjennes for til) eller rektum som kjennes (bak til), evt en bakoverbøyd livmor (kjennes bak til). Vær flittig med knipeøvelser så muskulaturen strammes opp.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...