Gå til innhold

Det er urettferdig!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Det er bare i begynnelsen. Magen må venne seg til det.

Jeg hører man sier det. Men saken er den at jeg er vokst opp på hjemmebakt brød med rug og har alltid vært svært fisfoill, helt til jeg fikk vite at det kunne komme av rugen. Når jeg kutter ut rug er jeg helt fin i magen, men så fort jeg spiser litt av det så putrer det løs gitt. og når jeg har prøvd i 30 år så er det vel liten grunn til å tro at det plutselig skal gå seg til? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    22

  • Babette

    12

  • DarkPink

    6

  • Sofline

    4

Mest aktive i denne tråden

Ja, du skal høre på mora di. Hester som løper ute på beite og er i arbeid og aktivitet føder mye lettere enn kyr som står på båsen og tygger drøv.

Og du må selvsagt mosjonere selv om du er naturlig slank. Dette handler om helse og vedlikehold av kroppen. Hjerte og lunger og fordøyelse og alt jobber mye lettere hvis du trener jevnlig.

Og hvis du er av den forfengelige typen: Tenk å kunne ha en stram og fast kropp langt opp i alderdommen, frister ikke det?

"Og du må selvsagt mosjonere selv om du er naturlig slank. Dette handler om helse og vedlikehold av kroppen. Hjerte og lunger og fordøyelse og alt jobber mye lettere hvis du trener jevnlig"

Prøver å si det til mannen min også. Er sikker på at hans sittestillende liv, hvor han kjører til jobb, parkerer i garasjen, sitter på kontorstolen, kjører hjem og sitter med pc`en til han legger seg er årsaken til han hans trege mage og syreproblemer.

Å bestige et par fjelltopper en gang i blandt, samt et par golfrunder et par ganger i måneden, hjelper ingenting. Det er den daglige aktiviteten som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører man sier det. Men saken er den at jeg er vokst opp på hjemmebakt brød med rug og har alltid vært svært fisfoill, helt til jeg fikk vite at det kunne komme av rugen. Når jeg kutter ut rug er jeg helt fin i magen, men så fort jeg spiser litt av det så putrer det løs gitt. og når jeg har prøvd i 30 år så er det vel liten grunn til å tro at det plutselig skal gå seg til? ;o)

Det var dumt da.

Problemet mitt, hvis jeg skal kalle det et problem for alle sier at jeg er så heldig, er at jeg må dri... 3-4 ganger hver dag.

Overdriver ikke. Det er slik fart på den magen min og det har det vært i flere år nå. Jeg er både glad for det og ikke glad for det noen ganger. Jeg må ofte ha en do der og da og det er så er mange kinkige situasjoner hvor jeg løper panisk rundt og leter etter en do:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Riskaker?! Usj... Dessuten er vel ikke ris tingen heller i disse anti-karbohydrat-tider. Nei, 1-2 skiver til frokost og litt varierende lunsj og 1-2 knekkebrød til kvelds i tillegg til middag får være bra. Og frukt og grønt innimellom.

Synes da ikke jeg spiser så innmari mye heller, spiser jeg virkelig _så_ feil da?! En vanlig hverdag består vanligvis av:

Frokost - 2 middels grove skiver med hjemmelaget syltetøy

Mellom - en frukt

Lunsj - et maistriangel eller 2-3 brødskiver med lett eplesyltetøy og en frukt

Middag - en normalporsjon, prøver å spise mye grønt til maten

Kvelds - to knekkebrød med brunost / leverpostei med paprika og gjerne en stor kopp te, ellers drikker jeg normalt bare vann til maten og mellom måltidene, av og til et glass juice til et måltid kanskje, men som regel vann.

Det høres da ikke feil ut det?!

Nei, det høres ut som du spiser akkurat passe med mat, så kanskje kroppen din er skapt for å være slik den er nå?

Jeg leste forresten en artikkel der det stod at når kroppen har hatt en bestemt vekt lenge, så blir den programmert til å fortsette å ha denne vekta. Det er dermed verken lett å gå opp eller ned i vekt.

For oss damer over 30 er styrketrening noe av det beste for å holde vekta i sjakk. Muskler gir høyere forbrenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så hvis jeg stiller meg foran speilet hver morgen og sier:"Så slank du er, jenta mi!" så vil jeg bli slankere igjen?

Kan du ikke prøve da, så avlegger du oss referat om noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men god til å bake brød

Så hvis jeg stiller meg foran speilet hver morgen og sier:"Så slank du er, jenta mi!" så vil jeg bli slankere igjen?

Nemlig.

En annen ting, jeg har nemlig vært som deg, veide 58 kilo men ville ned til 55. (På bildene fra den gang ser jeg hvor flott jeg var!)

Etter en vanskelig periode gikk jeg ned til 52 kilo. (..for siden å øke til 70...)

Min daværende samboer hevdet hardnakket at det er mye deiligere å være sammen med en rund dame enn ei tynn, seksuelt altså. Han hevdet at jeg også ble mindre bløt og deilig i skjeden dess tynnere jeg ble, og han syntes faktisk at samleiet ble bedre og bedre for hver kilo jeg la på meg.

Ja, ja, mye rart skal man høre, og mye rart skal man dele med andre.

:))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg vil løpe!!!

Jeg kan det bare ikke eller jeg føler meg litt som en elefant når jeg prøver da...! Kom med ett "start-opp-med-å-løpe" forslag til meg da..:-)

Hvordan lære å løpe?

Intervalltrening er greia her. Gå og jogge om hverandre. Etterhvert merker man at man kan jogge lengre tid enn før. sånn jeg har gjort det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve da, så avlegger du oss referat om noen uker ;)

Jeg får boka om ketolysekuren i morra og egentlig hadde det passet bra å prøve halvannen ukes tid, ettersom ungene skal være hos faren da, men vi får se... Spørs hvor omfattende den er i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig.

En annen ting, jeg har nemlig vært som deg, veide 58 kilo men ville ned til 55. (På bildene fra den gang ser jeg hvor flott jeg var!)

Etter en vanskelig periode gikk jeg ned til 52 kilo. (..for siden å øke til 70...)

Min daværende samboer hevdet hardnakket at det er mye deiligere å være sammen med en rund dame enn ei tynn, seksuelt altså. Han hevdet at jeg også ble mindre bløt og deilig i skjeden dess tynnere jeg ble, og han syntes faktisk at samleiet ble bedre og bedre for hver kilo jeg la på meg.

Ja, ja, mye rart skal man høre, og mye rart skal man dele med andre.

:))))))))

*Hehe* Nå har jeg hørt det også! Sannelig et argument jeg skal slå i bordet med ved en anledning! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskaker?! Usj... Dessuten er vel ikke ris tingen heller i disse anti-karbohydrat-tider. Nei, 1-2 skiver til frokost og litt varierende lunsj og 1-2 knekkebrød til kvelds i tillegg til middag får være bra. Og frukt og grønt innimellom.

Synes da ikke jeg spiser så innmari mye heller, spiser jeg virkelig _så_ feil da?! En vanlig hverdag består vanligvis av:

Frokost - 2 middels grove skiver med hjemmelaget syltetøy

Mellom - en frukt

Lunsj - et maistriangel eller 2-3 brødskiver med lett eplesyltetøy og en frukt

Middag - en normalporsjon, prøver å spise mye grønt til maten

Kvelds - to knekkebrød med brunost / leverpostei med paprika og gjerne en stor kopp te, ellers drikker jeg normalt bare vann til maten og mellom måltidene, av og til et glass juice til et måltid kanskje, men som regel vann.

Det høres da ikke feil ut det?!

Hvis du hadde trivdes med vekten din, ville jeg ikke sagt noe nå, men siden du så tydelig sliter velger jeg å være brutalt ærlig.

Jeg synes dette høres litt mye ut og det er først og fremst antall brødskiver pr.dag jeg synes virker mye. I verste fall spiser du 5 brødskiver om dagen.Frokosten din er kraftig og lunsjen din høres enda kraftigere ut. Hvis du spiser 3 brødskiver til lunsj og i tillegg avslutter med en frukt, høres det mye ut. Og når du i tillegg spiser en frukt mellom frokosten og lunsjen, skal du være MYE i aktivitet for å forbrenne så mye.

I tillegg til maten du beskriver her, skeier du kanskje ut med is og kaker en gang i blandt som alle andre. Da blir det mye kallorier som skal forbrennes.Du har sagt at du er liten i vekst og jeg lurer på om kroppen din trenger så mye mat?

Hvor mange timer er det mellom frokosten din og lunsjen siden du er så sulten når lunsjen kommer og er det nødvendig med en frukt i mellom disse to måltidene?

Jeg ville ha skåret ned på antall brødskiver og heller tenkt på at du skal få i deg grønnsaker ved hjelp av det du har på brødskiva. F.eks å bruke paprika, purreløk, tomater, banan, epler som pålegg isteden for å spise hele frukter. Kutt ut smør om du ikke allerede gjør det. Det er en vanesak det også.

Jeg sier ikke dette for å være slem og jeg er jo ingen ekspert heller, men selv for meg som er langt høyere enn deg, synes du spiser i overkant mye. I tillegg har du kanskje en sittestillende jobb?

Huff, håper du ikke blir sint på meg nå lillemus:) Har skjønt at det bare er noen få kosmetiske kilo som skal bort og du er sikkert fin som du er, men jeg ser at det ikke skulle være noe problem å ta bort de kiloene du vil ha vekk:)

Jeg tror bare du skal venne magen din på litt mindre måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde trivdes med vekten din, ville jeg ikke sagt noe nå, men siden du så tydelig sliter velger jeg å være brutalt ærlig.

Jeg synes dette høres litt mye ut og det er først og fremst antall brødskiver pr.dag jeg synes virker mye. I verste fall spiser du 5 brødskiver om dagen.Frokosten din er kraftig og lunsjen din høres enda kraftigere ut. Hvis du spiser 3 brødskiver til lunsj og i tillegg avslutter med en frukt, høres det mye ut. Og når du i tillegg spiser en frukt mellom frokosten og lunsjen, skal du være MYE i aktivitet for å forbrenne så mye.

I tillegg til maten du beskriver her, skeier du kanskje ut med is og kaker en gang i blandt som alle andre. Da blir det mye kallorier som skal forbrennes.Du har sagt at du er liten i vekst og jeg lurer på om kroppen din trenger så mye mat?

Hvor mange timer er det mellom frokosten din og lunsjen siden du er så sulten når lunsjen kommer og er det nødvendig med en frukt i mellom disse to måltidene?

Jeg ville ha skåret ned på antall brødskiver og heller tenkt på at du skal få i deg grønnsaker ved hjelp av det du har på brødskiva. F.eks å bruke paprika, purreløk, tomater, banan, epler som pålegg isteden for å spise hele frukter. Kutt ut smør om du ikke allerede gjør det. Det er en vanesak det også.

Jeg sier ikke dette for å være slem og jeg er jo ingen ekspert heller, men selv for meg som er langt høyere enn deg, synes du spiser i overkant mye. I tillegg har du kanskje en sittestillende jobb?

Huff, håper du ikke blir sint på meg nå lillemus:) Har skjønt at det bare er noen få kosmetiske kilo som skal bort og du er sikkert fin som du er, men jeg ser at det ikke skulle være noe problem å ta bort de kiloene du vil ha vekk:)

Jeg tror bare du skal venne magen din på litt mindre måltider.

Er 2 vanlige brødskiver virkelig en solid frokost?! Skjønt, har jeg salt pålegg så klarer jeg bare en skive fant jeg ut i morrest. :o) Og har jeg saltpålegg så har jeg alltid paprika eller agurk på. Det er sjelden jeg spiser 3 skiver til lunsj da, som regel spiser jeg et maistriangel og ja - jeg er temmelig sikker på at det ikke akkurat er slankemat...

Jeg spiser 3-4 måltider om dagen og ett mellommåltid som består av en frukt, det er da det som anbefales? Frokost kl. 7 og lunsj kl 12-12:30, ja, da er det nødvendig med en frukt imellom vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hvis du hadde trivdes med vekten din, ville jeg ikke sagt noe nå, men siden du så tydelig sliter velger jeg å være brutalt ærlig.

Jeg synes dette høres litt mye ut og det er først og fremst antall brødskiver pr.dag jeg synes virker mye. I verste fall spiser du 5 brødskiver om dagen.Frokosten din er kraftig og lunsjen din høres enda kraftigere ut. Hvis du spiser 3 brødskiver til lunsj og i tillegg avslutter med en frukt, høres det mye ut. Og når du i tillegg spiser en frukt mellom frokosten og lunsjen, skal du være MYE i aktivitet for å forbrenne så mye.

I tillegg til maten du beskriver her, skeier du kanskje ut med is og kaker en gang i blandt som alle andre. Da blir det mye kallorier som skal forbrennes.Du har sagt at du er liten i vekst og jeg lurer på om kroppen din trenger så mye mat?

Hvor mange timer er det mellom frokosten din og lunsjen siden du er så sulten når lunsjen kommer og er det nødvendig med en frukt i mellom disse to måltidene?

Jeg ville ha skåret ned på antall brødskiver og heller tenkt på at du skal få i deg grønnsaker ved hjelp av det du har på brødskiva. F.eks å bruke paprika, purreløk, tomater, banan, epler som pålegg isteden for å spise hele frukter. Kutt ut smør om du ikke allerede gjør det. Det er en vanesak det også.

Jeg sier ikke dette for å være slem og jeg er jo ingen ekspert heller, men selv for meg som er langt høyere enn deg, synes du spiser i overkant mye. I tillegg har du kanskje en sittestillende jobb?

Huff, håper du ikke blir sint på meg nå lillemus:) Har skjønt at det bare er noen få kosmetiske kilo som skal bort og du er sikkert fin som du er, men jeg ser at det ikke skulle være noe problem å ta bort de kiloene du vil ha vekk:)

Jeg tror bare du skal venne magen din på litt mindre måltider.

Siden du tør gi ærlig mening... så prøver også jeg meg her...

I dag spiste jeg

frokost: 1 skive grovt brød m/leverpostei + agurk

lunch: 1 skive grovt brød m/skinke + en STOR bit snack- paprika + eple

mellom: eple og banan

middag: en karbonade + en liten potet + halve fatet med grønnsaker (brokkoli, blomkål, gulrot) + surkål + tyttebær + ertestuing + pose-brunsaus (dette var en FULL tallerken)

kvelds: to knekkebrød + appelsin

Dette var dagens mat- og nå har jeg forsøkt GÅ NED i mengde- særlig om kvelden. Hadde med to frukt for å ha mellommåltid før lunch- men jeg har ikke lyst på mat mellom frokost og lunch...

Uansett - høres total matmengde fremdeles mye ut?

*forsøker bevisstgjøres...hva kan jeg spise og IKKE gå opp i vekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Er 2 vanlige brødskiver virkelig en solid frokost?! Skjønt, har jeg salt pålegg så klarer jeg bare en skive fant jeg ut i morrest. :o) Og har jeg saltpålegg så har jeg alltid paprika eller agurk på. Det er sjelden jeg spiser 3 skiver til lunsj da, som regel spiser jeg et maistriangel og ja - jeg er temmelig sikker på at det ikke akkurat er slankemat...

Jeg spiser 3-4 måltider om dagen og ett mellommåltid som består av en frukt, det er da det som anbefales? Frokost kl. 7 og lunsj kl 12-12:30, ja, da er det nødvendig med en frukt imellom vanligvis.

I går leste jeg endel om dette med skiver brød.. og ble bevisstgjort på at folk skjærer i ulike tykkelser...

Du skjærer kanskje 2-3 tynne- og det tilsvarer en "sjøstjerna"-brødskive?

Mine skiver er drøy 1 cm brede.

Annen ting- noen brød er små, og brødskiva blir liten. Andre brød er store- og brødskiva blir stor. Det bestemmer sikkert også antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 2 vanlige brødskiver virkelig en solid frokost?! Skjønt, har jeg salt pålegg så klarer jeg bare en skive fant jeg ut i morrest. :o) Og har jeg saltpålegg så har jeg alltid paprika eller agurk på. Det er sjelden jeg spiser 3 skiver til lunsj da, som regel spiser jeg et maistriangel og ja - jeg er temmelig sikker på at det ikke akkurat er slankemat...

Jeg spiser 3-4 måltider om dagen og ett mellommåltid som består av en frukt, det er da det som anbefales? Frokost kl. 7 og lunsj kl 12-12:30, ja, da er det nødvendig med en frukt imellom vanligvis.

Da har jeg ingen bedre råd og komme med:) Du få løpe som f.. kanskje flere timer hver kveld?

Magen din kunne nok fint ha vent seg til en brødskive både til frokost (eller kanskje 4-korn med skummet melk) og lunsj og så kunne du heller ha spedd på med litt grønnsaker og masse vann.

Husk, man skal ikke spise seg stappmett. Man skal spise til man ikke lenger kjenner sultfølelse.

Nei, nå skal jeg ikke leke bedreviter lenger. Jeg tror du bare må bestemme deg for å trives som du er hvis ikke du vil innse at du gjør noe feil i forhold til å lykkes med vektreduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En med erfaring

Er 2 vanlige brødskiver virkelig en solid frokost?! Skjønt, har jeg salt pålegg så klarer jeg bare en skive fant jeg ut i morrest. :o) Og har jeg saltpålegg så har jeg alltid paprika eller agurk på. Det er sjelden jeg spiser 3 skiver til lunsj da, som regel spiser jeg et maistriangel og ja - jeg er temmelig sikker på at det ikke akkurat er slankemat...

Jeg spiser 3-4 måltider om dagen og ett mellommåltid som består av en frukt, det er da det som anbefales? Frokost kl. 7 og lunsj kl 12-12:30, ja, da er det nødvendig med en frukt imellom vanligvis.

Du har nok uansett noe for mye brødmat hvis du ønsker å gå ned i vekt. Antallet måltider er greitt, men kutt på mengden du spiser.

Råder deg til å veie brødskivene dine, det som regnes som en skive på Grete Roede f.eks er 30 gram, og et måltid der er enten en 30 grams skive eller 2 knekkebrød. Og man blir ikke slankere av å hive agurk eller paprika oppå annet pålegg heller, det må i så tilfelle være istedet for annet pålegg. ;-)

Bruker du smør og margarin? Kutt det - kjempefetende!! Hvitost? Det samme, veldig fetende.

Det gjelder å være bevisst hva man stapper i seg, og veldig ofte er det mer enn det man tror.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Da har jeg ingen bedre råd og komme med:) Du få løpe som f.. kanskje flere timer hver kveld?

Magen din kunne nok fint ha vent seg til en brødskive både til frokost (eller kanskje 4-korn med skummet melk) og lunsj og så kunne du heller ha spedd på med litt grønnsaker og masse vann.

Husk, man skal ikke spise seg stappmett. Man skal spise til man ikke lenger kjenner sultfølelse.

Nei, nå skal jeg ikke leke bedreviter lenger. Jeg tror du bare må bestemme deg for å trives som du er hvis ikke du vil innse at du gjør noe feil i forhold til å lykkes med vektreduksjonen.

Takk uansett.

Løpe som f... tja. (kremt- nei- du møter meg neppe løpende)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tør gi ærlig mening... så prøver også jeg meg her...

I dag spiste jeg

frokost: 1 skive grovt brød m/leverpostei + agurk

lunch: 1 skive grovt brød m/skinke + en STOR bit snack- paprika + eple

mellom: eple og banan

middag: en karbonade + en liten potet + halve fatet med grønnsaker (brokkoli, blomkål, gulrot) + surkål + tyttebær + ertestuing + pose-brunsaus (dette var en FULL tallerken)

kvelds: to knekkebrød + appelsin

Dette var dagens mat- og nå har jeg forsøkt GÅ NED i mengde- særlig om kvelden. Hadde med to frukt for å ha mellommåltid før lunch- men jeg har ikke lyst på mat mellom frokost og lunch...

Uansett - høres total matmengde fremdeles mye ut?

*forsøker bevisstgjøres...hva kan jeg spise og IKKE gå opp i vekt*

Spiste du et helt eple og en hel banan mellom frokosten og lunsjen? Det er jo i så fall et fullt måltid i seg seg selv, men det er vel også det eneste jeg reagerte over. Snack vet jeg ikke hva er.

Hvis du ikke går ned i vekt nå, så kutt ut å sise mellom frokost og lunsj og det er alltid lurt å tenke bevisst på hvor mye man er i aktivitet gjennom hele dagen.

Selv om man trener og løper seg en tur har jeg stor tro på at man skal utnytte alle situasjoner til å gå hvor man ville ha valgt bil eller kollektivt, så sant det er mulig.

Æsj, nå høres jeg kvalmt ekkel ut, men jeg brenner litt for dette her skjønner du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Da har jeg ingen bedre råd og komme med:) Du få løpe som f.. kanskje flere timer hver kveld?

Magen din kunne nok fint ha vent seg til en brødskive både til frokost (eller kanskje 4-korn med skummet melk) og lunsj og så kunne du heller ha spedd på med litt grønnsaker og masse vann.

Husk, man skal ikke spise seg stappmett. Man skal spise til man ikke lenger kjenner sultfølelse.

Nei, nå skal jeg ikke leke bedreviter lenger. Jeg tror du bare må bestemme deg for å trives som du er hvis ikke du vil innse at du gjør noe feil i forhold til å lykkes med vektreduksjonen.

ups... det ble visst litt feil. :-) Lillemus tror jeg nok kan løpe, men meg møter du neppe løpende. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok uansett noe for mye brødmat hvis du ønsker å gå ned i vekt. Antallet måltider er greitt, men kutt på mengden du spiser.

Råder deg til å veie brødskivene dine, det som regnes som en skive på Grete Roede f.eks er 30 gram, og et måltid der er enten en 30 grams skive eller 2 knekkebrød. Og man blir ikke slankere av å hive agurk eller paprika oppå annet pålegg heller, det må i så tilfelle være istedet for annet pålegg. ;-)

Bruker du smør og margarin? Kutt det - kjempefetende!! Hvitost? Det samme, veldig fetende.

Det gjelder å være bevisst hva man stapper i seg, og veldig ofte er det mer enn det man tror.

Lykke til!

Har ikke brukt smør på skiva på mange år. Mine skiver er ca. 0,75 cm tykke, men ikke f*** om de veier bare 30-40 gram! Da må de jo skjæres så tynne at man kan lese avisa gjennom dem! Jeg veide en en gang og den var minst dobbelt så tung. Det er jo dessuten også forskjell på hjemmebakt brød og kjøpebrød. Kjøpebrødet veier jo ingenting i forhold, men så metter det da heller ikke så mye. :o)

Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt, får prøve å bli litt flinkere til det. Kanskje jeg skal prøve å bli flinkere til å spise knekkebrød, skal prøve havre-knekkisene igjen, kanskje jeg ikke reagerer så mye på rugen som er i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Spiste du et helt eple og en hel banan mellom frokosten og lunsjen? Det er jo i så fall et fullt måltid i seg seg selv, men det er vel også det eneste jeg reagerte over. Snack vet jeg ikke hva er.

Hvis du ikke går ned i vekt nå, så kutt ut å sise mellom frokost og lunsj og det er alltid lurt å tenke bevisst på hvor mye man er i aktivitet gjennom hele dagen.

Selv om man trener og løper seg en tur har jeg stor tro på at man skal utnytte alle situasjoner til å gå hvor man ville ha valgt bil eller kollektivt, så sant det er mulig.

Æsj, nå høres jeg kvalmt ekkel ut, men jeg brenner litt for dette her skjønner du:)

Fint at du brenner for temaet!

Forsøker bli bevisstgjort- etter å ha spist mer eller mindre som jeg ville i alle år.

Snack-paprika er paprika- men den er mer avlang. Den er søk og meget god.

Det med mosjon i hverdagen er jeg veldig bevisst på. Er spent nå om vekta går ned. Den matmengden ejg beskrev er MINDRE enn hva jeg spiste før. Og jeg kjenner jeg er små-sulten nå.

Spise til man ikke er sulten- eller spise til man er stapp-mett. Det er DER jeg må jobbe...på sikt.

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...