Gå til innhold

'Klikk' i foten.


Gjest tjh80

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har trent ganske hardt siste 18-månedene og da spesielt mye gåing og jogging med tung sekk i ulendt terreng. I det siste har jeg fått en knekkelyd på forsiden av leggen hver gang jeg strekker ut ankel-leddet. Det er ikke vondt - kanskje et svakt ubehag, men det skremmer meg litt fra å gi på alt. Hva er det og hva kan/bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Trening i terrenget med sekk belaster selvsagt ankelleddet ganske kraftig. Jeg synes du skal trene litt lettere en periode for å se om det går over. Gjør det det, har det nok bare vært en overbelastning av leddet med irritasjon av leddhinnen. Blir det ikke bedre, kan det være en begynnende skade av leddbrusken. For å vurdere dette må du henvises av legen din til MR-rtg. undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...