Gå til innhold

_Bedre_ halvdel?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg kan enkelte ganger benytte betegnelsen, da gjerne på en litt humoristisk måte (i forbindelse med at en av oss har fått til noe eller har greie på noe og ikke den andre).

Ellers er vel uttrykket gammelt og sikter til at man som ektepar er en enhet, og at en setter den andre høyere enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    11

  • Babette

    11

  • morsan

    10

  • Mirabell

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg antar du referer til sex og ikke til mat?

Ja!

Og for å holde seg i den amerikaniserte språkverden, handler det ikke om å gå opp, men om å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker for øvrig heller ikke uttrykket bedre halvdel. Som om man er to halve mennesker som ikke kan fungere uten hverandre. Sammenvokst.

Noen er jo slik. De kjennetegnes bl a på matchende klær! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Og for å holde seg i den amerikaniserte språkverden, handler det ikke om å gå opp, men om å gå...

Oi, den tok jeg ikke!

Sex i skogen?

lesbesex?

Analsex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men han har utrolig mange andre gode sider som veier opp for akkurat det. :o)

Det er prisverdig at du klarer å se det slik. Jeg har bare opplevd menn som elsker det og nyter det. Og ville ha blitt nokså satt ut i motsatt fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Oi, den tok jeg ikke!

Sex i skogen?

lesbesex?

Analsex?

pst, skjønte ikke jeg heller, trodde nesten innlegget hadde havnet i feil tråd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treiging. Tenk engelsk.

Har bare hatt norske elskere, jeg, men antar du sikter til at han blir kvalm av tanken på å gi henne oralsex...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg skjønner hva du mener, men han har utrolig mange andre gode sider som veier opp for akkurat det. :o)

Nå blir jo antakelig flere av oss skrekkelig nysgjerrig på hva det er han ikke liker, men antar du ikke ønske å dra det inn i diskusjonen her...?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jo antakelig flere av oss skrekkelig nysgjerrig på hva det er han ikke liker, men antar du ikke ønske å dra det inn i diskusjonen her...?

;)

Nå må du ikke feige ut i over-korrekthet, da! ;-) Klart vi skal få vite alt!! :-D Har sikkert stått på sexforum før....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jo antakelig flere av oss skrekkelig nysgjerrig på hva det er han ikke liker, men antar du ikke ønske å dra det inn i diskusjonen her...?

;)

Riktig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå må du ikke feige ut i over-korrekthet, da! ;-) Klart vi skal få vite alt!! :-D Har sikkert stått på sexforum før....;-)

Hehe, hun synes visst det hører hjemme der og bare der ja.

Feigemus! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jo antakelig flere av oss skrekkelig nysgjerrig på hva det er han ikke liker, men antar du ikke ønske å dra det inn i diskusjonen her...?

;)

Du må følge med i timene, Elextra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er akkurat det hun gjør? *ert ert*

Det er jo en mulighet.

Noe helt annet: Jeg blir stadig satt ut av norsk som er direkte oversatt fra engelsk. Noen skrev om reiser som aldri hadde tatt plass. Og en annen hadde to glass vin i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg bruker vanligvis navnet hans, men om jeg av forskjellige årsaker ikke kan gjøre det (på nett, eller til folk som ikke relaterer det navnet til noe), så bruker jeg bedre halvdel oftere enn kjæresten.

Hadde jeg vært gift hadde jeg brukt "mannen min", eller "samboeren" om så var tilfelle - men nå er det jo ingen av delene, og "kjæresten" høres så teit ut synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en mulighet.

Noe helt annet: Jeg blir stadig satt ut av norsk som er direkte oversatt fra engelsk. Noen skrev om reiser som aldri hadde tatt plass. Og en annen hadde to glass vin i går kveld.

*he he* Det høres unektelig litt snodig ut, ja.

Men av og til kan det bli direkte komisk, som en nordmann jeg kjenner som hadde utvandret til USA, og som i en samtale med meg en gang ipå slutten av 80-tallet skulle kommentere det at Nicaraguas president Noriega hadde truet med å blåse opp et skip i Panama-kanalen!! ;-)

Jeg var fristet til å spørre om han ikke kunne sette trusselen ut i livet fordi han ikke klarte å finne igjen ventilen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis navnet hans, men om jeg av forskjellige årsaker ikke kan gjøre det (på nett, eller til folk som ikke relaterer det navnet til noe), så bruker jeg bedre halvdel oftere enn kjæresten.

Hadde jeg vært gift hadde jeg brukt "mannen min", eller "samboeren" om så var tilfelle - men nå er det jo ingen av delene, og "kjæresten" høres så teit ut synes jeg...

Jeg synes "kjæresten min" er så koselig å si jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...