Gå til innhold

Lillemus! Middagen din...


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg på middagsretten din i dag - men den ble ikke helt vellykket....

Kom hjem halv fem, satte på stekeovnen, kuttet opp blomkål, 3-4 poteter i skiver, en halv rødløk, en gulrøt, noen babymais, noen kikerter (!), en tomat + rester fra spaghettisaus med kjøttdeig fra i går. Helte over en liten skvett fløte + mager kesam + drysset litt parmesan over.

Du lovet at det skulle være ferdig på 25 minutter. Vel - potetene, var nesten rå, samme med gulrøttene, blomkålen var litt myk, løken var sprø... Jeg syntes forsåvidt at det var godt, men det syntes ikke resten av familien....

Og vi var så sultne at vi ikke orket å vente....

SÅ det ble rett og slett en gedigen nedtur (for de andre og for min kreative kjøkkenkalske selvfølelse) :-(

Har du noen flere forslag til hva jeg kan bruke babymais og kikerter til? Det er mye igjen i boksene. Men det var sabla godt - etter min smak da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    29

  • Lotte :o)

    15

  • Lillemus

    7

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Du kan ikke bruke rå poteter! Skal du ha poteter i så må de kokes først, her er rester fra dagen før ypperlige. Gulrot vil jeg tro med fordel kan rives før du har dem i, de mykner neppe nok på 25 i stekeovnen med mindre du har veldig tynne skiver. Blomkål skal ha tyggemotstand synes jeg. :o)

Men både spaghettisaus, fløte og kesam? Det hørtes da voldsomt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager blomkål/brokkoli-grateng, koker jeg altid grønsakene først, til de er nesten møre. Det hjelper utrolig mye.

Mitt råd til neste gang er å forvelle grønsakene lett og surre løken før du har alt i formen. Det er ikke mange minuttene grønsakene skal koke før det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Nå så jeg for meg at du må spise skvipet til middag i morra også, og at resten av familien din hadde brødskiver til middag i dag...?:P

Babymaisen duger bra i wok, kikerter er ekkelt, så det har jeg ingen forslag til hva du skal gjøre med.

Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. Høres ikke ut som typisk barnevennlig mat, men de liker det kjempegodt.

Uh, var det vektforum jeg var inne på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Nå så jeg for meg at du må spise skvipet til middag i morra også, og at resten av familien din hadde brødskiver til middag i dag...?:P

Babymaisen duger bra i wok, kikerter er ekkelt, så det har jeg ingen forslag til hva du skal gjøre med.

Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. Høres ikke ut som typisk barnevennlig mat, men de liker det kjempegodt.

Uh, var det vektforum jeg var inne på...?

''Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. ''

Dine barn er syke, du vet det? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikerter synes jeg er godt slik som det er oppi en salat. Eller du kan ha det som en siderett der du f eks blander den med opphakkede soltørkede tomater eller koriander! *nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. ''

Dine barn er syke, du vet det? ;o)

Absolutt ikke. ;) Server unga det, tving dem til å smake, så skal du se det går? Jah? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Nå så jeg for meg at du må spise skvipet til middag i morra også, og at resten av familien din hadde brødskiver til middag i dag...?:P

Babymaisen duger bra i wok, kikerter er ekkelt, så det har jeg ingen forslag til hva du skal gjøre med.

Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. Høres ikke ut som typisk barnevennlig mat, men de liker det kjempegodt.

Uh, var det vektforum jeg var inne på...?

''Uh, var det vektforum jeg var inne på...?''

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. ;) Server unga det, tving dem til å smake, så skal du se det går? Jah? ;)

*Ler så jeg griner* I dine villeste fantasier kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Absolutt ikke. ;) Server unga det, tving dem til å smake, så skal du se det går? Jah? ;)

Det er utrolig hva de liker, bare de tør å smake på det.

Mange ting knøtten her hjemme har sagt han ikke liker, men når han først smaker på det så er det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva de liker, bare de tør å smake på det.

Mange ting knøtten her hjemme har sagt han ikke liker, men når han først smaker på det så er det godt.

Nettopp! :) Storebror prøvde seg på en ny type ost her en kveld, som han hadde tydelig fordommer mot, men den likte han kjempegodt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringskinn

Kikerter? Prøv denne: En boks kikerter og en boks røde bønner (gjerne de i chilisaus fra Coop) varmes opp, hiv oppi et par tre skrelte hvitløkbåter og bruk stavmikseren til det er en jevn mos.

Smaker godt varmt til pitabrød eller i taco og restene er like gode kaldt på brødskiva eller på et knekkebrød. Og veldig glykemisk korrekt for de som er opptatt av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke bruke rå poteter! Skal du ha poteter i så må de kokes først, her er rester fra dagen før ypperlige. Gulrot vil jeg tro med fordel kan rives før du har dem i, de mykner neppe nok på 25 i stekeovnen med mindre du har veldig tynne skiver. Blomkål skal ha tyggemotstand synes jeg. :o)

Men både spaghettisaus, fløte og kesam? Det hørtes da voldsomt ut?

Ok. Jeg bommet på det meste.

*skal bruke kokte poteter neste gang

*skal rive gulrøttene

*skal ikke bruke både spaghettisaus, kesam og fløte.

Det siste var fordi jeg ikke hadde husholdningsfløte, bare vanlid. Tok i bare litt, og tenkte at jeg kunne spe på med kesam. Den kesamen var forresten fryktelig sur! Og i stedet for skinkeboks som du bruker, brukte jeg rester fra i går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager blomkål/brokkoli-grateng, koker jeg altid grønsakene først, til de er nesten møre. Det hjelper utrolig mye.

Mitt råd til neste gang er å forvelle grønsakene lett og surre løken før du har alt i formen. Det er ikke mange minuttene grønsakene skal koke før det blir bra.

Ja, skjønner det.... Men tror ike jeg satser på denne middagen igjen etter full dag på jobb. Da må vi ha noe fort & enkelt & godt.

Forslag til middag som tar maks en halvtime å lage til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Nå så jeg for meg at du må spise skvipet til middag i morra også, og at resten av familien din hadde brødskiver til middag i dag...?:P

Babymaisen duger bra i wok, kikerter er ekkelt, så det har jeg ingen forslag til hva du skal gjøre med.

Her i heimen hoova ungene innpå med fersk pasta, litt fløte varma opp med erter og blåmuggost. Og masse parmesan. Høres ikke ut som typisk barnevennlig mat, men de liker det kjempegodt.

Uh, var det vektforum jeg var inne på...?

Neida, hadde ikke laget så stor posjon, så det meste ble spist opp (med unntak av de råe potetskivene og løken)

-men ungene spiste godt til kveldsmat, for å si det pent!

Den derre blåmuggosten kan dere ha for dere selv. Vi ble kurert for det i Sverige nå i helga. Vi voksne bestile en pastarett med "ädelost" eller noe sånt - og den var kvalmende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg bommet på det meste.

*skal bruke kokte poteter neste gang

*skal rive gulrøttene

*skal ikke bruke både spaghettisaus, kesam og fløte.

Det siste var fordi jeg ikke hadde husholdningsfløte, bare vanlid. Tok i bare litt, og tenkte at jeg kunne spe på med kesam. Den kesamen var forresten fryktelig sur! Og i stedet for skinkeboks som du bruker, brukte jeg rester fra i går.....

Kikerter, skinkeboks, kesam, revne gulrøtter???????????

*vantro*

Sorry å si det, men dette høres bættre meg ut som reine brekkmiddelet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikerter? Prøv denne: En boks kikerter og en boks røde bønner (gjerne de i chilisaus fra Coop) varmes opp, hiv oppi et par tre skrelte hvitløkbåter og bruk stavmikseren til det er en jevn mos.

Smaker godt varmt til pitabrød eller i taco og restene er like gode kaldt på brødskiva eller på et knekkebrød. Og veldig glykemisk korrekt for de som er opptatt av det :-)

Hmmmm..... Skeptisk!

Har et par bokser med tomatbønner i skapet som har stått der noen år. Tror det var mannen min som kjøpte dem i et svakt øyeblikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikerter, skinkeboks, kesam, revne gulrøtter???????????

*vantro*

Sorry å si det, men dette høres bættre meg ut som reine brekkmiddelet! :P

Tror nok at mannen min er enig med deg i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...