Gå til innhold

Lillemus! Middagen din...


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Det er jeg helt enig med deg i. Da får han heller skylde på at han er allergisk mot kikerter. ;) Det er faktisk ganske kjipt gjort. Så da synes jeg ikke du skal innrømme at maten din var uspiselig likevel. Det er nok at jeg er enig med deg. ;)

Bra du er enig med meg i det da! Så kan vi ha litt ulik smak når det gjelder kikertene!

Det var vel spesielt de råe potetene som tok kaka - og jeg er jo enig med ham i at det ikke var spesielt heftig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    29

  • Lotte :o)

    15

  • Lillemus

    7

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731228' post='3660764]

ikke engang av nysgjerrighet..?!?

Jeg har kjøpt noe annet for en mnd siden, som jeg ikke aner hvordan jeg skal tilberede/servere sammen, nemlig couscous. Hva gjør jeg?

Aner ikke. Jeg fikser ikke couscous. Det smaker som taco i en ubeskrivelig motbydelig konsistens. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dem på RIMI i går. Stod sammen med mais og andre hermetikkbokser. De hadde et annet navn - noe på G, men jeg tror det var kikerter ;-)

Ser ut som store gule erter, men har ganske mild smak. Skal visst være veldig sunt, ifølge Lillemus!

Det høres ut som om Lillemus prøver å forgifte hele DOL... Stoler mer på flyfly nå.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - stopp nå! Jeg har altså spist kikerter for første gang i dag. og det var ganske godt, ikke fantastisk godt, men helt greit, når det var blandet med mye annet (andre kulinariske opplevelser) :-)

Innrømmer at jeg ikke vil spise bare kikerter!

Når man må kamuflere det med eller i noe annet for at det skal smake godt, gidder jeg ikke spise det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731343' post='3660770]

Det høres ut som om Lillemus prøver å forgifte hele DOL... Stoler mer på flyfly nå.. hehe

*VICTORY*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731228' post='3660764]

ikke engang av nysgjerrighet..?!?

Jeg har kjøpt noe annet for en mnd siden, som jeg ikke aner hvordan jeg skal tilberede/servere sammen, nemlig couscous. Hva gjør jeg?

Mannen min glitret til med couscous da vi hadde fest for noen uker siden! Han laget en rett som stod på pakka. Kokte opp grynene som det stod, og blandet i tomat, agurk, mynte, basilikum, løk osv. Ble kjempegodt! Husker ikke hva den retten het!

Jeg kjøpte en boks med artisjokker en gang. fant aldri ut hvordan jeg skulle bruke den, så den ble kastet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke. Jeg fikser ikke couscous. Det smaker som taco i en ubeskrivelig motbydelig konsistens. *grøss*

Taco??? Trodde det var ala ris jeg - at man må krydre det for at det skal smake noe... *kaste et skjevt blikk på couscous-eska*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er enig med meg i det da! Så kan vi ha litt ulik smak når det gjelder kikertene!

Det var vel spesielt de råe potetene som tok kaka - og jeg er jo enig med ham i at det ikke var spesielt heftig.....

Liksom ikke det du hadde varta opp med for en romantisk middag for to? Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731429' post='3660775]

Taco??? Trodde det var ala ris jeg - at man må krydre det for at det skal smake noe... *kaste et skjevt blikk på couscous-eska*

Spisskummenkrydderet som smaker taco. Og forresten tror jeg kanskje at jeg blander sammen couscous med hummus. HUMMUS - det er det jeg ikke liker, ja. Sånn var det visst. Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731343' post='3660770]

Det høres ut som om Lillemus prøver å forgifte hele DOL... Stoler mer på flyfly nå.. hehe

Neineineinei!

Lillemus kommer med gjennomerfarte tips som (visstnok) smaker godt!

Jeg kjøpte faktisk en pakke med Wasa fiberknekkebrød eller noe sånt i dag - og de var jo gode jo!

Det var ikke akkurat gurmetmat, men milelangt fra brekkmiddel!

*hytter mot Mariaflyfly som sprer falske rykter om prust og Lillemus sine kokekunster!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min glitret til med couscous da vi hadde fest for noen uker siden! Han laget en rett som stod på pakka. Kokte opp grynene som det stod, og blandet i tomat, agurk, mynte, basilikum, løk osv. Ble kjempegodt! Husker ikke hva den retten het!

Jeg kjøpte en boks med artisjokker en gang. fant aldri ut hvordan jeg skulle bruke den, så den ble kastet...

Bra å høre! Vel, jeg får vurdere dette allikevel, da!

Kanskje mannen din bør lage middagen i morgen, prust?! *mobbe* ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisskummenkrydderet som smaker taco. Og forresten tror jeg kanskje at jeg blander sammen couscous med hummus. HUMMUS - det er det jeg ikke liker, ja. Sånn var det visst. Hehe! :)

Ka fanken e hummus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man må kamuflere det med eller i noe annet for at det skal smake godt, gidder jeg ikke spise det. ;)

Nei men du da!

Bare poteter eller bare ris eller bare brød er jo ikke så himla godt - men vi spiser det jo for å fylle opp, og for å bli mette!

Og couscous-retten til mannen min var en spennende alternativ "salat"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731569' post='3660780]

Bra å høre! Vel, jeg får vurdere dette allikevel, da!

Kanskje mannen din bør lage middagen i morgen, prust?! *mobbe* ;o)

Ja! Jeg stemmer også for at prustmannen skal stå for middag i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731569' post='3660780]

Bra å høre! Vel, jeg får vurdere dette allikevel, da!

Kanskje mannen din bør lage middagen i morgen, prust?! *mobbe* ;o)

Gjerne for meg!!! men det er jeg som skal hente ungene i morgen, og han kommer seitn hjem, så da blir det vel jeg som lager middag og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisskummenkrydderet som smaker taco. Og forresten tror jeg kanskje at jeg blander sammen couscous med hummus. HUMMUS - det er det jeg ikke liker, ja. Sånn var det visst. Hehe! :)

Nå vet jeg noe du sikkert kommer til å elske:

FALAFEL!!!!

Har du smakt det? jeg snakte det på ei sjappe i helga for første gang. Interessant. Mekrelig konsistens, men spennende smak.

Da jeg hadde spist opp, spurte jeg hva det var laget av. Gjett????

Kikerter og bondebønner som var most sammen med krydder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg stemmer også for at prustmannen skal stå for middag i morra. :)

Ja, tenke seg til om det blir to dager på rad med prustemors eksperimenter..! *gispe*

Da bør hun kjøpe inn gourmet til kveldsmat, så ungene glemmer hva de fikk til middag - hehe! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg stemmer også for at prustmannen skal stå for middag i morra. :)

Hvis mange her stemmer på ham, så må han kanskje gjøre det! Han er absolutt ikke noen kok han heller, men kan slå til hvis vi skal ha folk, og det er noe spesielt som skal lages - men hverdagsmaten er litt kjip her i huset (fra begges hold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731835' post='3660788]

Ja, tenke seg til om det blir to dager på rad med prustemors eksperimenter..! *gispe*

Da bør hun kjøpe inn gourmet til kveldsmat, så ungene glemmer hva de fikk til middag - hehe! ;o)

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...