Gå til innhold

Jordmor - program på NRK1


jubalong70

Anbefalte innlegg

Veldig spennende serie!! Jeg måtte ta den opp til tiåringen, for hun var på turn igår :)

Jeg tenker fortsatt på henne som hadde fått vannavgang i uke 15 og hadde mistet to babyer før pga dette... Klarer ikke la være å tenke på henne og lurer så veldig på hvordan det endte/ender *snufs*

Jeg håper vi får vite hvordan det går med henne, ja. Stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • jubalong70

    12

  • Babette

    7

  • Sofline

    5

Mest aktive i denne tråden

Verpesyk igjen? ;)

(har ikke lest tråden)

Å huff, NEI!!!!

Selv ikke mens jeg så på ble jeg det - takk og lov.

Jeg har mer enn nok med de 3 jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg det, veldig fin serie. men merker at jeg bør holde øya vekke, gruer meg til fødselen og trenger ikke se slikt... men hun som fødet var veldig flink, synes jeg. mannen tok det ikke like fint hehe...

He, he - jeg ble så overrasket over at hun klarte å være så stille. Det har ikke jeg vært :)

Og mannen min har ikke vært nær ved å gå i bakken heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt fasinert av hun høye dama som fødte så utrolig stille! Hun lagde jo nesten ikke en lyd før de helt siste pressriene!?

Herregud, jeg skrek og jamret meg i flere timer i strekk, følte jeg. Jeg ropte og slo og bannet og gråt og kastet opp. Glad ingen filmet min fødsel!

JEg tenkte akkurat det samme. Går det virkelig ann å være så stille - og det gjør det tydeligvis.

Jeg var heller ikke det, og den siste fødselen min - den skjemmes jeg fremdeles over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - jeg ble så overrasket over at hun klarte å være så stille. Det har ikke jeg vært :)

Og mannen min har ikke vært nær ved å gå i bakken heller :)

Mannen min klarte seg meget bra under selve fødselen, men da vi var på omvisning på fødeavdelinga et par måneder før termin holdt han på å gå i dørken;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

He, he - jeg ble så overrasket over at hun klarte å være så stille. Det har ikke jeg vært :)

Og mannen min har ikke vært nær ved å gå i bakken heller :)

men hadde ikke hun bedøvelse av noe slag heller?? når jeg ser en slik fødsel lurer jeg på hvordan jeg kommer til å klare det.. blir vel noen stygge ord.. er til vanlig ikke den som skriker, men hvem vet.. kanskje det kommer litt gauling:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spennende serie!! Jeg måtte ta den opp til tiåringen, for hun var på turn igår :)

Jeg tenker fortsatt på henne som hadde fått vannavgang i uke 15 og hadde mistet to babyer før pga dette... Klarer ikke la være å tenke på henne og lurer så veldig på hvordan det endte/ender *snufs*

Ikke for å ødelegge spenningen - men det går faktisk bra, selv om tassen er født alt for tidlig. Kjenner til henne fra et annet forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min klarte seg meget bra under selve fødselen, men da vi var på omvisning på fødeavdelinga et par måneder før termin holdt han på å gå i dørken;-)

He, he - det var godt han holdt seg når det virkelig gjaldt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hadde ikke hun bedøvelse av noe slag heller?? når jeg ser en slik fødsel lurer jeg på hvordan jeg kommer til å klare det.. blir vel noen stygge ord.. er til vanlig ikke den som skriker, men hvem vet.. kanskje det kommer litt gauling:p

Det virket ikke som om hun brukte noe, nei.

Det har heller ikke jeg gjort med mine to vaginale, men jeg var mer høylydt, ja... Særlig med sistemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - det var godt han holdt seg når det virkelig gjaldt da :)

Ja, hans fantasier om hvordan det ville være var langt verre enn virkeligheten! :-) Faktisk har han i ettertid snakket meget positivt om opplevelsen til vordende fedre som er ensgtelige for det å skulle være med på fødsel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg uttalt meg klønete tror jeg, eller kanskje noe jeg misforsto. Jeg tenkte ikke på dette fødselsprogammet, men Tor Milde programmet.

Jeg så ikke fødsesprogrammet heller, bare noen snutter av det og jeg skjønner godt at dere likte det. Forøvrig likte jeg å se det lille nurket:-)...det var bare det jeg fikk med meg av programmet.

Sorry, da misforstod jeg. Skjønner deg litt bedre nå, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navnet er rett. Men hun var ikke lettkledd. Vakker, og jeg tror hun har vært modell, men ikke sånn "My boobs are OK-modell". Tror hun er en skikkelig pike, selv om hun er gift med et smug. (Ally).

Var det hun som bare reiste til USA sånn uten noen avtaler for å bli modell, tro?

Okei da. Mulig hun bare hadde store pupper og at det er derfor jeg tenker glamourmodell? Hehe..

Det var iallefall noe modellgreier, ja - og mannen hennes hadde en finger med i spillet der? Fotograf? *gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min klarte seg meget bra under selve fødselen, men da vi var på omvisning på fødeavdelinga et par måneder før termin holdt han på å gå i dørken;-)

Det er ikke noe galt i det! ;)

Jeg holdt på å kaste opp der inne etter å ha hørt skrikene til en som holdt på å føde, og kom meg relativt raskt ut. Denne omvisninga skulle liksom være et ledd i "la oss få flyfly til å overvinne fødselsangsten", men det hadde noe motsatt hensikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge spenningen - men det går faktisk bra, selv om tassen er født alt for tidlig. Kjenner til henne fra et annet forum...

Sant?! Åååå, nå ble jeg glad her altså :-)))))

Hilse henne fra meg hvis du snakker med henne da - og si at hun tok nesten fra meg nattesøvnen ;) Nå blir ungene glade også. Syvåringen og tiåringen diskuterte dette isted og lurte fælt på om denne babyen skulle få leve :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - jeg ble så overrasket over at hun klarte å være så stille. Det har ikke jeg vært :)

Og mannen min har ikke vært nær ved å gå i bakken heller :)

Jeg var dønn stille under både første og tredje fødsel. Hadde nok med å puste og hadde aldri klart å få ut en lyd!

Under andre fødsel (styrtfødsel) sa jeg au-au-au-au i taktfast rytme (ganske lavt) i de tjue minutta jeg holdt på. Jeg fortsatte til og med når ungen var ute. Mannen min tok forsiktig borti meg og sa: "Du er ferdig nå..." - og da gikk det opp for meg at jeg fortsatt sa au-au-au-au.. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant?! Åååå, nå ble jeg glad her altså :-)))))

Hilse henne fra meg hvis du snakker med henne da - og si at hun tok nesten fra meg nattesøvnen ;) Nå blir ungene glade også. Syvåringen og tiåringen diskuterte dette isted og lurte fælt på om denne babyen skulle få leve :-/

Kjenner til, ikke kjenner... Den ene av de hun mistet skulle vært like gammel som lillefrøkna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...