Gå til innhold

Enig med Staff


Flaxseed

Anbefalte innlegg

Gjest orker iallfall ikke nick nå

Et barn som har blitt tvunget til litt mer enn å rote i lommene er vel noe mer utsatt for traumer. Der er jeg litt uenig med Staff.'

Du må lese alt!

''er vel noe mer''

Synes det er en sterk underdrivelse da. Og som det skrives over her, mange av de som sliter etter "mildere" overgrep Har aldri sagt det til noen og ante ikke hva det handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pekkaline

    4

  • destgirl

    3

  • Lillemus

    2

  • morsan

    2

Gjest Madagaskar

vel, han har jo tidligere stått frem og fortalt at han selv har blitt misbrukt av en eldre mann ...

Attpåtil flere menn også.... Men han husker visst tilbake på det med glede... Pjuk! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja æsj den mannen er syk.. når han sier slik hva slags signalement får de stakkars offer som fra før av sliter med skyld og skam..

og ikke minst hva slags signalament gis til overgripere.. det er lov å overgripe, det er offer som overreagerer.. gjett om det kan gi økning av flere overgrep..

nei æsj, han er vel en overgriper selv han ekle staff...

Grusomt å uttale seg slik. Jeg synes de snakket på nyhetene om at ordføreren (?) skulle gripe inn. Han må stoppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt å uttale seg slik. Jeg synes de snakket på nyhetene om at ordføreren (?) skulle gripe inn. Han må stoppes.

Jepp, Fabian Stang har snakket om å anmelde Staff til politiet om han ikke trekker sine uttalelser, noe Staff selvfølgelig ikke kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Fabian Stang har snakket om å anmelde Staff til politiet om han ikke trekker sine uttalelser, noe Staff selvfølgelig ikke kommer til å gjøre.

Som om ikke alt lommemannen har gjort var galt nok... Staff-saken neste..... Han må da snart innse at han har stått over streken, advokat som han er?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om ikke alt lommemannen har gjort var galt nok... Staff-saken neste..... Han må da snart innse at han har stått over streken, advokat som han er?!?

''Han må da snart innse at han har stått over streken, advokat som han er?!?''

Staffs "streker" er nok ikke som andres streker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Han må da snart innse at han har stått over streken, advokat som han er?!?''

Staffs "streker" er nok ikke som andres streker...

Han oppfører seg og tror han er kongen i kongeriket/advokatriket. Her skal vi vanlige ikke ha lov til å nevne navn på eks lommemannen fordi man skal ta _hensyn_ til folk og fe, og hallo, så står Staff frem med alt det våset og tråkker ørtenhundre nordmenn på tærne. (mildt sagt) Hvorfor han ikke har blitt stoppet enda det fatter jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attpåtil flere menn også.... Men han husker visst tilbake på det med glede... Pjuk! :-(

ja æsj, han tør ikke se hvor skadet han faktisk er blitt av overgrepene, det at han kommer med slikt utsagn sier at han har tatt stor skade av overgrepene.. tenk hvis han bare så det selv og ikke kom med slike motbydelige utsagn.. ikke første gang han har hatt slike utsagn...

han må reise seg opp og se seg i speilet og slutte å flykte fra sannheten og slutte å bruke ytringsfriheten til å gjøre større skade for alle som er blitt misbrukt og til alle pårørende..

jeg blir kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Du forstod hva jeg mente. Det var akkurat min tanke også den dagen han ble tatt og det ble fremstilt som om norges "værste" seksualforbryter var tatt. Jeg har da lest langt verre saker enn dette der personer som skal være barnas daglige omsorgspersoner forgriper seg på de mest bestialske måter. Det var min første tanke den dagen. Det er bra mannen er tatt, men det blåses fullstendig ut av proporsjoner.

Godt at noen tenker litt, og ikke lar seg gripe av den rådende lynsjestemningen:)

Jeg er også enig i at han er forhåndsdømt. Noe man egentlig trodde man hadde lært å passe seg for for eksempel etter Bjugn-saken. Men dette landet er ei stor bygd og avisene vil selge mer!

Sannsynligheten for at de kan bevise at han har utført noe særlig mer enn de 10-11 punktene de har på ham i dag, er relativt liten. Men allikevel, vil han bli sittende som den som gjorde det. For han ER forhpndsdømt. Selv om vi har et rettssystem som skal sikre at alle får ført sin sak.

Oh folk fråtser i personlige detaljer om ham - det virker som de er mer opptatt av å vite hvem han er, enn at han er tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er hovedpoenget her, mens folk roper over seg over at en person bagatelliserer overgrepene er følgende :

''- Det er alltid livsfarlig når etterforskningen blir et nasjonalt anliggende, og ikke et anliggende for politiet. Det er alltid farlig når den som blir pågrepet blir definert som målet for hele nasjonens angrep og sinne, påpeker den kjente advokaten.

''

Dette er et meget viktig poeng, som drukner i lynsjestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orker iallfall ikke nick nå

Det jeg synes er hovedpoenget her, mens folk roper over seg over at en person bagatelliserer overgrepene er følgende :

''- Det er alltid livsfarlig når etterforskningen blir et nasjonalt anliggende, og ikke et anliggende for politiet. Det er alltid farlig når den som blir pågrepet blir definert som målet for hele nasjonens angrep og sinne, påpeker den kjente advokaten.

''

Dette er et meget viktig poeng, som drukner i lynsjestemning.

DET er jeg og enig i! Men tror ikke Staff bidrar til å senke lynsjestemningen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel snarere seg selv han overvurderer.

Vel, han er en dyktig advokat, og et menneske som sier det han mener selv om han vet det er "politisk ukorrekt" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orker iallfall ikke nick nå

Vel, han er en dyktig advokat, og et menneske som sier det han mener selv om han vet det er "politisk ukorrekt" ...

Tenker mer på "på seg selv kjenner man ingen andre"-biten. Men skal ikke gå inn i den diskusjonen. Vil ikke bli dårlig. Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Staff har et seksualisert bilde i hodet sitt som han ikke deler med majoriteten i Norge, er vel viden kjent. Han har sine opplevelser som han i voksen alder opplever som fine, han om det.

Generalsekretæren i Redd Barna uttalte seg i media i går, og hun sa også at ikke alle blir like preget av overgrep. Og man må huske på at det er ulike typer overgrep det er snakk om.

Jeg kan nok godt tenke meg at man kommer "lettere" unna overgrepene som gikk på å få barna til å ta henda i lommene hans. Det er ikke engang sikkert de forsto hva som skjedde, og det var kanskje ingen traumatisk opplevelse.

Derimot tror jeg det er verre for de som ble utsatt for tapen, slik at hendene ikke kom opp uten kamp. Ikke nødvendigvis fordi de tok på tissen til pedo'n, men følelsen av å være fanget i en ubehagelig situasjon.

Og ikke minst de som ble utsatt for oralsex. Det har jeg ingen problemer med å forstå at må ha opplevdes som grusomt. Man kan jo forestille seg at det har vært tvang inne i bildet, og at man i tillegg til å måtte ha et kjønnsorgan i munnen - som disse barna neppe har opplevd tidligere - også kjemper mot kvelning og fangenskapet. Jeg forstår godt at dette sidestilles med voldtekt.

Siden jeg synes Staff er et stor rævhøl, kan jeg ikke annet enn godte meg over hans uttalelser nå. Dette synet på klientens opptreden deles kun med klienten, og jeg håper virkelig dette er det som skal til for å frata Staff den siste rest av troverdighet.

Personlig ser jeg fram til den dagen da sønnen skal utgi sine memoarer. Det skjer neppe før faren er død, og jeg tipper det kommer noe i kategorien "Sjonkel Rolf".

Velskrevet og gjennomtenkt.

Men hva er tapen? Skrivefeil? Eller har han tapet ungene, altså hendene deres? Det har jeg ikke lest noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javelda1365380927

Jeg forstår at du ønsker denne debatten, men jeg synes du har valgt feil forum og gjøre det på.

Jeg føler det vondt og lese overskriften din, Flaxseed! Staff representerer en veldig krenkende holdning og dette gjør svært vondt.

Jeg har et ønske - og det er at dere som ønsker og sympatisere med Staff, vær så snill og ligg unna dette forumet fra og med nå av. Dere har faktisk ingenting her og gjøre i henhold til hva dette forumet er ment for. Dette er min mening.

Forsvinn!

Hilsen sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest politisk ukorrekt?

ja æsj, han tør ikke se hvor skadet han faktisk er blitt av overgrepene, det at han kommer med slikt utsagn sier at han har tatt stor skade av overgrepene.. tenk hvis han bare så det selv og ikke kom med slike motbydelige utsagn.. ikke første gang han har hatt slike utsagn...

han må reise seg opp og se seg i speilet og slutte å flykte fra sannheten og slutte å bruke ytringsfriheten til å gjøre større skade for alle som er blitt misbrukt og til alle pårørende..

jeg blir kvalm...

hvorfor er det slik at man MÅ bryte sammen og oppføre seg som et offer? Hvis han selv mener han har det bra som han har det så er vel det bra vel? Joda, de som ikke har det så bra er i sin fulle rett til det og å få hjelp til å takle det og folk som gjør slikt mot barn skal straffes fordi det de gjør er galt, MEN dersom man som "offer" nekter å bli et offer så må man da få lov til det også. Kan ikke se annet enn at det er en bra ting. Det handler om å være sjef i eget liv. Dersom man stakkarsliggjør seg selv og andre også stakkarsliggjør en så blir man intet annet enn stakkarslig. Er det så bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest politisk ukorrekt?

Jeg forstår at du ønsker denne debatten, men jeg synes du har valgt feil forum og gjøre det på.

Jeg føler det vondt og lese overskriften din, Flaxseed! Staff representerer en veldig krenkende holdning og dette gjør svært vondt.

Jeg har et ønske - og det er at dere som ønsker og sympatisere med Staff, vær så snill og ligg unna dette forumet fra og med nå av. Dere har faktisk ingenting her og gjøre i henhold til hva dette forumet er ment for. Dette er min mening.

Forsvinn!

Hilsen sint

Staff har selv vært utsatt for overgrep og har sin egen måte å leve med dette på. Jeg har også vært utsatt for overgrep og vil ikke godta å være et offer av den grunn. Som offer forventes det at man har det fryktelig med seg selv, for meg er ikke det noe mål. Jeg ønsker å ha et så bra liv som mulig, tross hva som skjedde. Så lenge jeg ikke vil at det skal være en stor del av mitt liv så kan heller ikke andre forlange at det skal være det - heller ikke du. Selv om du ikke er enig med meg så har jeg også lov å uttale mine meninger rundt dette. Det er fremdeles ingen som har sagt at det er ok å gjøre som lommemannen har gjort i 30 år. For det er IKKE ok å gjøre slikt, ikke på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javelda1365380927

Staff har selv vært utsatt for overgrep og har sin egen måte å leve med dette på. Jeg har også vært utsatt for overgrep og vil ikke godta å være et offer av den grunn. Som offer forventes det at man har det fryktelig med seg selv, for meg er ikke det noe mål. Jeg ønsker å ha et så bra liv som mulig, tross hva som skjedde. Så lenge jeg ikke vil at det skal være en stor del av mitt liv så kan heller ikke andre forlange at det skal være det - heller ikke du. Selv om du ikke er enig med meg så har jeg også lov å uttale mine meninger rundt dette. Det er fremdeles ingen som har sagt at det er ok å gjøre som lommemannen har gjort i 30 år. For det er IKKE ok å gjøre slikt, ikke på noen måte.

"Så lenge jeg ikke vil at det skal være en stor del av mitt liv så kan heller ikke andre forlange at det skal være det - heller ikke du."

Når har jeg forlangt det?

Og hvem har sagt at jeg "dyrker" offer-rollen, at jeg ikke ønsker et bra liv??? Bare lurer...........

Min mening gikk bare på at denne diskusjonen ikke trenger og foregå på dette forum. Jeg opplever det som ydmykende, og jeg tror IKKE jeg er den eneste som føler det slik. Men-smak og behag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...