Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

Første tanke:Får noen virkelig migrene av klær? Men dersom det er så, så der det vel bedre at miljøet tilrettelegges for arbeidstakeren, enn at vedkommende blir uføretrygda?

(en annen tanke som slo meg: Drsom jeg hadde vært plaget av migrene, er kanskje ikke barnehagen rette yrkesvalget?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke:Får noen virkelig migrene av klær? Men dersom det er så, så der det vel bedre at miljøet tilrettelegges for arbeidstakeren, enn at vedkommende blir uføretrygda?

(en annen tanke som slo meg: Drsom jeg hadde vært plaget av migrene, er kanskje ikke barnehagen rette yrkesvalget?)

He he, jeg tenkte AKKURAT det samme som deg - om ALT! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, stakkars den som ikke tåler stripemønster :-(

Det er klart at denne ansatte ikke kan jobbe der dersom man ikke tilrettelegger for ham/henne, så jeg synes selvsagt at man bør ta hensyn til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke:Får noen virkelig migrene av klær? Men dersom det er så, så der det vel bedre at miljøet tilrettelegges for arbeidstakeren, enn at vedkommende blir uføretrygda?

(en annen tanke som slo meg: Drsom jeg hadde vært plaget av migrene, er kanskje ikke barnehagen rette yrkesvalget?)

Da har du allerede skrevet nøyaktig hva jeg også tenker.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det får da være måte på hvor persilleblad det går an å bli! ;)

Dersom vedkommende har migrene, er vel h*n på feil arbeidsplass uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hvis du leser hele artikkelen er det ikke bare striper vedkommende får migrene av. Også prikkete klær. Klærne skal være ensfargete.

Tja, synes vel nesten at vedkommende burde jobbet et annet sted jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamvold

Selv kan jeg ikke klare å ligge i sengetøy som er stripete for da får jeg svimmelhetsanfall!

Det høres helt utrolig ut, men sant. Så hvorfor skulle det være så vanskelig å ta et ensfarget plagg til bruk i barnehagen når de fleste har klesskap som er ganske fulle og ikke bare inneholder striper og prikker.

Synes det er flott at arbeidsplassen legger til rette at også denne arbeidstakeren kan jobbe der. Det kan jo være at nettopp denne personen er verdens beste til å arbeide i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være måte på hvor persilleblad det går an å bli! ;)

Dersom vedkommende har migrene, er vel h*n på feil arbeidsplass uansett...

Øynene er jo rent fysiologsik sett en del av hjernen. Noen får faktisk migrene bare i øynene.

Jeg synes ikke det er så merkelig om migreneanfall kan utløses visuelt.

Om dette er det eneste som skal til for å holde en person i arbeid, er det ikke mye forlangt synes jeg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andre ting også

Og på min arbeidsplass er det innført appelsinforbud og parfymerestriksjon fordi jeg i dårlige perioder får kraftig astma og mister stemmen av sånt. Det var ufattelig pinlig og ydmykende å be om at det ble gjort, men alternativet hadde vært å slutte i jobben - og hvilken jobb kan man ta når man har problem med et ordinært arbeidsmiljø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på min arbeidsplass er det innført appelsinforbud og parfymerestriksjon fordi jeg i dårlige perioder får kraftig astma og mister stemmen av sånt. Det var ufattelig pinlig og ydmykende å be om at det ble gjort, men alternativet hadde vært å slutte i jobben - og hvilken jobb kan man ta når man har problem med et ordinært arbeidsmiljø?

Jeg ville nok også syntes at noe slikt var pinlig å be om.

Men det som virkelig ville vært pinlig og skammelig var om min parfyme og mine appelsiner skulle jaget en kollega fra arbeidsplassen. Det er jo egentlig snakk om helt enkle justeringer og hensyn. Stor helsemessig gevinst for minimal innsats.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt...Da får de betale for nye klær da.

Min gutt har masse flerfarget tøy, og jeg hadde ikke kjøpt inn nytt for en ansatt med hodeverk....

Hun bør nok finne seg en annen jobb med mindre støy nivå, så blir nok migrenen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Det får da være måte på hvor persilleblad det går an å bli! ;)

Dersom vedkommende har migrene, er vel h*n på feil arbeidsplass uansett...

Persilleblad? Det har da jammen ikke noe med det å gjøre. Det er helt vanlig at migrene utløses av synsinntrykk, noen tåler ikke stearinlys, og andre tåler ikke striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det skulle bare mangle! I Norge har abeidsgiver plikt til å tilrettelegge for at arbeidstakere med særlige utfordringer kan fortsette i jobben sin, så vidt jeg vet. I alle fall er det helt vanlig å gjøre det, og IA-bedrifter har som kjent et spesielt ansvar. Det samme gjelder sikkert Sverige. Og hvorfor skal ikke slik tilrettelegging gjeldre barnehageansatte?

Jeg ville mye heller hjulpet til for at en barnehageansatt holdt seg i jobb, forutsatt at han/hun var skikket på alle andre vis, enn å bidra til utstøting av arbeidslivet.

(Jeg så forresten ikke at du hadde lagt inn denne før jeg gjorde det selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt...Da får de betale for nye klær da.

Min gutt har masse flerfarget tøy, og jeg hadde ikke kjøpt inn nytt for en ansatt med hodeverk....

Hun bør nok finne seg en annen jobb med mindre støy nivå, så blir nok migrenen bedre.

Milde himmel, hvorfor er det så dumt å ta hensyn til andre???? Har du virkelig SÅ mange stripete klær? Jeg har ikke et eneste plagg som er stripete, og om jeg hadde det så kunne jeg uten problem unngått å bruke det på jobb.

Sys det er hårreisende at det finnes mennesker som ikke syns det er ok å ta hensyn til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser hele artikkelen er det ikke bare striper vedkommende får migrene av. Også prikkete klær. Klærne skal være ensfargete.

Tja, synes vel nesten at vedkommende burde jobbet et annet sted jeg da.

Hvor da? Jeg syns det er direkte smålig å ikke ta hensyn til mennesker med slike problem. Synd at det faktisk finnes mennesker som ikke kan ta hensyn til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt...Da får de betale for nye klær da.

Min gutt har masse flerfarget tøy, og jeg hadde ikke kjøpt inn nytt for en ansatt med hodeverk....

Hun bør nok finne seg en annen jobb med mindre støy nivå, så blir nok migrenen bedre.

Så om du hadde blitt så syk at du ikke kunne være på jobb om noen spiste f.eks. appelsiner der så hadde det vært helt greit for det at dine koelleger ikke gadd bry seg om det, men spiste alikevel? Selv om de visste at du ble syk av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje det hørtes litt merkelig ut at dette kunne hjelpe for personen jeg da.... Det er jo så mye mer enn klær med farger, stiper og prikker som omgir oss i en barnehage. Rart hun ikke reagerer på dette?

Og hva med ytterdresser og slikt? Er jo ikke bare bare å bytte denne garderoben til barnet heller....

Ellers syns jeg man bør møte slike ting med en positiv innstilling. Vi har blant annet parafymeforbud hos oss, pga av en ansatt som reagerer på dette. Men dette kommer jo også barna tilgode ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...