Gå til innhold

Ukas vekt - Uten en tråd


Gjest Kristine M

Anbefalte innlegg

Blir det ikke enklest med en tråd?

Jo, jeg vil jo gjerne ha med alle i samme tråden jeg da - ikke dele opp i oss over/under 70 - 90 - 110...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    24

  • morsan

    17

  • mariaflyfly

    2

  • AneM1365380603

    2

Gjest anonym på det

Jo, jeg vil jo gjerne ha med alle i samme tråden jeg da - ikke dele opp i oss over/under 70 - 90 - 110...

Det blir mest oversiktlig synes jeg.

(Altså at alle er i samme tråd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine M

Jeg har trimsykkel hjemme og sitter på den vanligvis minst 2 ganger i uka, men jeg er omtrent like mye borte hos kjæresten min og der er det ikke noen trimsykkel gitt. :o( Men vi skal ut på ski i helga da! *Gleder seg*

Hvor lang økt på trimsykkel er passe for deg? Hvor mange km blir det/kcal forbrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang økt på trimsykkel er passe for deg? Hvor mange km blir det/kcal forbrent?

Som regel sitter jeg en halvtime og så tar jeg noen øvelser på golvet etterpå. Ifølge sykkelcomputeren på sykkelen har jeg da syklet en mil og forbrent ca. 370 kcal tror jeg, men jeg stoler overhodet ikke på den! :o) Men da sykler jeg ganske aktivt og svetten siler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nja... Det var noen som ikke likte at vi la ut vekta vår ettersom vi ikke var direkte overvektige og jeg synes ikke det er like morsomt å skrive "denne uka veier jeg 100 g mer enn i forrige uke", derfor har jeg droppet ut.

Helt greit for meg, men jeg må innrømme at jeg da forventer at de "store" kommer på banen med veie-tråder eller noe sånt.

Enig. Jeg syns ikke det er like morsomt og motiverende lenger, når de som veier mer sier de ikke liker det, og at det er unødvendig av oss.

Skjønner ikke hvorfor ikke alle kan skrive i samme tråd men. Noen prøver å holde vekta, noen må ned 5 kg , og andre må ned 30 kg. Sånn er det her i verden. Man ser jo ikke ned på hverandre her inne selv om noen skal mer ned i vekt.

Hallo, det er internett liksom. Ingen som vet hvem de andre er. De fleste hvertfall. Men men.

Jeg har ikke veid meg på et par uker heller. Har rett og slett glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utfrodringa.

Jeg er ikke en av dem som skrev at de ble demotivert av tråden, men jeg har nok syntes det er litt flaut å skrive vekta mi likevel.

Veier 92kg, ned 0,5 kg fra forrige uke.

Jeg fikk en spiseforstyrrelse etter å ha gått på en pulverdiett styrt av treningssenteret mitt. Gikk opp 30kg på 3 år.

Nå får jeg gradvis kontrollen igjen og gleder med til å kjenne meg selv igjen om ca et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Jeg synes dere kan skrive, for det kan kreve litt å holde vekta stabil også. Kanskje ikke for alle da.

Men jeg blir litt "nedfor" når jeg leser om noen med samme høyde som meg som veier mye mindre - og som vil ta av.

Når det er sagt; jeg savner flere innlegg - også fra dere med faste nick (som lillemus og prust?).

Haollo!!! Her er jeg :-)

Har ikke hatt tid til DOL før nå, og forrige fredag var det ikke noen tråd, så da ble det ikke til at jeg skrev noe...

Veide meg i morges, og vekta står ganske så stabil på rundt 66 kilo. Det var vel 66,4 kilo i dag, tror jeg...

Synes jeg spiser så lite, at jeg burde egentlig gå ned mer. Men har ikke fått trent noe den siste uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

68,2 og det samme som sist uke.

Men jeg veide 80 i sommer, så derfor er jeg fornøyd.

DU er knallflink :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Har visst gått opp 800 gram siden sist jeg rapporterte her.... Har nesten ikke spist godterier, og i kveld er første gang på mange uker at jeg har et glass vin....

Burde ha krøpet under 65, men jeg ligger og vaker på litt over 66 - altså 66,4 kilo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Haollo!!! Her er jeg :-)

Har ikke hatt tid til DOL før nå, og forrige fredag var det ikke noen tråd, så da ble det ikke til at jeg skrev noe...

Veide meg i morges, og vekta står ganske så stabil på rundt 66 kilo. Det var vel 66,4 kilo i dag, tror jeg...

Synes jeg spiser så lite, at jeg burde egentlig gå ned mer. Men har ikke fått trent noe den siste uka...

Du må ikke spise for lite heller....

Målet mitt nå er å ikke gå opp og å holde vekta stabil. Men etter hvert kan jeg godt ta av noen kilo til, men egentlig er jeg fornøyd nå.

Men jeg har mage, og den kan godt bli mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klassiker

Nja... Det var noen som ikke likte at vi la ut vekta vår ettersom vi ikke var direkte overvektige og jeg synes ikke det er like morsomt å skrive "denne uka veier jeg 100 g mer enn i forrige uke", derfor har jeg droppet ut.

Helt greit for meg, men jeg må innrømme at jeg da forventer at de "store" kommer på banen med veie-tråder eller noe sånt.

Ja, du pleier jo å droppe ut så snart det er noen som sier deg imot.

Nesten komisk å se hvordan du svarer alt og alle som er positive, men så snart noen er uenige med deg så blir det helt stille. Ikke bare på dette forumet, men på hele DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du pleier jo å droppe ut så snart det er noen som sier deg imot.

Nesten komisk å se hvordan du svarer alt og alle som er positive, men så snart noen er uenige med deg så blir det helt stille. Ikke bare på dette forumet, men på hele DOL.

Det kan godt hende og det er stort sett fordi jeg ikke gidder argumentere imot. :o) Dessuten ventet jeg på vekt-tråder fra de som mente vi som veide såpass lite kunne kutte ut selve tallet, men det kom jo aldri noen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja... Det var noen som ikke likte at vi la ut vekta vår ettersom vi ikke var direkte overvektige og jeg synes ikke det er like morsomt å skrive "denne uka veier jeg 100 g mer enn i forrige uke", derfor har jeg droppet ut.

Helt greit for meg, men jeg må innrømme at jeg da forventer at de "store" kommer på banen med veie-tråder eller noe sånt.

Jeg har ikke fulgt med på "dramaet" på dette forumet, men MÅ dere skrive selve vekten, da? Holder det ikke med å skrive _endringen_ fra forrige uke?

Eksempel:

"Denne ukas vekt = ned 600 gram i forhold til forrige uke. Jippi!!"

eller

"Denne ukas vekt = samme som forrige uke, hvilket er bra, for jeg er nå mest opptatt av å holde vekta stabil"

osv.

Det er vel revnende likegyldig om vekta er 54,3kg eller 72,8 kg, for det varierer jo ENORMT fra person til person hva som er for mye eller for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med på "dramaet" på dette forumet, men MÅ dere skrive selve vekten, da? Holder det ikke med å skrive _endringen_ fra forrige uke?

Eksempel:

"Denne ukas vekt = ned 600 gram i forhold til forrige uke. Jippi!!"

eller

"Denne ukas vekt = samme som forrige uke, hvilket er bra, for jeg er nå mest opptatt av å holde vekta stabil"

osv.

Det er vel revnende likegyldig om vekta er 54,3kg eller 72,8 kg, for det varierer jo ENORMT fra person til person hva som er for mye eller for lite.

Jeg er sånn at jeg må ha noe helt konkret å forholde meg til, særlig tall og mister lett interessen om dette faller bort. :o)

Jeg skjønner at det virker rart og kanskje sårende på de som er tresifret, men på den annen side er det da ikke lesetvang på samtlige innlegg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn at jeg må ha noe helt konkret å forholde meg til, særlig tall og mister lett interessen om dette faller bort. :o)

Jeg skjønner at det virker rart og kanskje sårende på de som er tresifret, men på den annen side er det da ikke lesetvang på samtlige innlegg heller!

''Jeg er sånn at jeg må ha noe helt konkret å forholde meg til, særlig tall og mister lett interessen om dette faller bort. :o)''

Men hvorfor mener du at dette ønsket ditt ikke er forenlig med å bare skrive vekt_endringen_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er sånn at jeg må ha noe helt konkret å forholde meg til, særlig tall og mister lett interessen om dette faller bort. :o)''

Men hvorfor mener du at dette ønsket ditt ikke er forenlig med å bare skrive vekt_endringen_?

For meg blir det å skrive "200 g ned fra forrige uke" egentlig uinteressant fordi jeg ikke får frem hva utgangspunktet var. Men jeg gir meg - og dropper ut dersom denne tråden sårer en del. Jeg er ikke fornærmet eller sur, men ettersom tråden da ikke blir så interessant for meg så ser jeg ingen grunn til å bli med på den lengre. Det er jo ingen være-med-tvang heller. :o)

Er på vekta hver uke uansett og kommer til å fortsette å lese på forumet og oppmuntre de som holder på her inne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med på "dramaet" på dette forumet, men MÅ dere skrive selve vekten, da? Holder det ikke med å skrive _endringen_ fra forrige uke?

Eksempel:

"Denne ukas vekt = ned 600 gram i forhold til forrige uke. Jippi!!"

eller

"Denne ukas vekt = samme som forrige uke, hvilket er bra, for jeg er nå mest opptatt av å holde vekta stabil"

osv.

Det er vel revnende likegyldig om vekta er 54,3kg eller 72,8 kg, for det varierer jo ENORMT fra person til person hva som er for mye eller for lite.

Jeg ser ikke problemet med at folk skriver vekten sin her.

De som veier over 100 kilo og sliter med å motivere seg til slanking, blir ikke mindre motivert av lese hva andre veier.

Tvert i mot. Lillemus greide å dra med seg flere på disse trådene og det må da være positivt. At hun ikke greide å dra med seg de aller største kan hun ikke lastes for.

Hun greier det ikke ved å la være skrive vekten sin heller.

Er man ikke motivert, så er man motivert.

Det blir det samme som om jeg skulle ha klaget over at noen sa de hadde holdt seg røykfri i så og så lang tid.

- Kan dere ikke slutte skryte slik fordi det blir så flaut for meg som ikke har greid det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at folk skriver vekten sin her.

De som veier over 100 kilo og sliter med å motivere seg til slanking, blir ikke mindre motivert av lese hva andre veier.

Tvert i mot. Lillemus greide å dra med seg flere på disse trådene og det må da være positivt. At hun ikke greide å dra med seg de aller største kan hun ikke lastes for.

Hun greier det ikke ved å la være skrive vekten sin heller.

Er man ikke motivert, så er man motivert.

Det blir det samme som om jeg skulle ha klaget over at noen sa de hadde holdt seg røykfri i så og så lang tid.

- Kan dere ikke slutte skryte slik fordi det blir så flaut for meg som ikke har greid det liksom.

Men var ikke poenget nettopp at noen ble demotivert av andres _vekt_, ikke av deres vektnedgang???

de med tresifret kan jo ha gått ned like my om ikke mer, men saken var at det ikke var stas å lese at "alle andre" veier 54,3 kilo.

Jeg synes ikke sammenligningen med røyking er særlig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det å skrive "200 g ned fra forrige uke" egentlig uinteressant fordi jeg ikke får frem hva utgangspunktet var. Men jeg gir meg - og dropper ut dersom denne tråden sårer en del. Jeg er ikke fornærmet eller sur, men ettersom tråden da ikke blir så interessant for meg så ser jeg ingen grunn til å bli med på den lengre. Det er jo ingen være-med-tvang heller. :o)

Er på vekta hver uke uansett og kommer til å fortsette å lese på forumet og oppmuntre de som holder på her inne. :o)

''For meg blir det å skrive "200 g ned fra forrige uke" egentlig uinteressant fordi jeg ikke får frem hva utgangspunktet var.''

Men hva får deg til å tro at alle andre her inne vet at ugangspunktet var f eks 62 kilo når du nå skriver at ukas vekt er f eks 54 kilo?

Da får du eventuelt skrive:

"denne uka = ned 500 gram, dvs en total vektnedgang på 3,4 kilo siden september"

jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...