Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Knapt hørt på ønskekonserten?? Det må ha vært kulturbestemt og ikke aldersbestemt, for jeg er ikke så veldig mange årene eldre enn deg, men dette var noe mormoren min syntes var veldig stas! ;-)

Husker vi hørte på radioen hos farmor (en eldgammel lang Radionette) - men det var gudstjenesten på søndag formiddag stort sett, og av og til barnetimen.

Men jeg hører nesten aldri radio nå heller - så jeg er litt utafor... Hvis jeg skuulle finne på å slå den på når jeg er på kjøkkenet, er det enten morgennyhetene eller at jeg havner oppi "20 spørsmaål" eller "Lirekassen" eller noe annet møl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    20

  • mariaflyfly

    9

  • frosken

    7

  • laban

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Det var noe vi gjorde før fjernsynet kom, skjønner du... :-))

Vi har vel alltid hatt tv tror jeg. Husker det var stort da vi fikk farge-tv, og pappa sa at hvis vi angret oss, så var det mulig å slaå av fargen og ha det som svart-hvitt likevel :_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alltid hatt tv tror jeg. Husker det var stort da vi fikk farge-tv, og pappa sa at hvis vi angret oss, så var det mulig å slaå av fargen og ha det som svart-hvitt likevel :_)

*knegg*

Jeg husker også godt da vi fikk farge-TV, for foreldrene våre "smuglet" inn TV-apparatet etter at vi barna hadde lagt oss lille juleaften, så julaftens morgen var det en stor overraskelse å kunne se Donals & co i farger! :-)

Dette var forresten i 1972, så vi var nærmes for pionerer å regne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

*knegg*

Jeg husker også godt da vi fikk farge-TV, for foreldrene våre "smuglet" inn TV-apparatet etter at vi barna hadde lagt oss lille juleaften, så julaftens morgen var det en stor overraskelse å kunne se Donals & co i farger! :-)

Dette var forresten i 1972, så vi var nærmes for pionerer å regne;-)

Wow! Farge-tv i 1972???!!!

Oi - ja da var dere pionerer!

Husker vi fikk farge-tv FØR vi flyttet i 1979 - så det var kanskje i 1976-77 en gang det da...

Husker en familie som ikke hadde TV i det hele tatt - og vi syntes det var kjipt å gå glipp av barne-tv når vi var på besøk hos dem...

Jeg husker forrsten da vi fikk telefon. Det var i den leiligheten vi bodde i FØR 1974, så det var vel kanskje i 1973, da jeg var to år, kanskje tre år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Farge-tv i 1972???!!!

Oi - ja da var dere pionerer!

Husker vi fikk farge-tv FØR vi flyttet i 1979 - så det var kanskje i 1976-77 en gang det da...

Husker en familie som ikke hadde TV i det hele tatt - og vi syntes det var kjipt å gå glipp av barne-tv når vi var på besøk hos dem...

Jeg husker forrsten da vi fikk telefon. Det var i den leiligheten vi bodde i FØR 1974, så det var vel kanskje i 1973, da jeg var to år, kanskje tre år :-)

jeg kan ikke huske at vi ikke hadde telefon, men jeg husker meget godt at vi måtte ringe til manuell sentral for å bli satt over...;-) (Landet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

jeg kan ikke huske at vi ikke hadde telefon, men jeg husker meget godt at vi måtte ringe til manuell sentral for å bli satt over...;-) (Landet....)

Så vittig! Det der husker mannen min også - han bodde på landet.

Vi bodde i byen, og vi ringte direkte.

- fra den gamle grå telefonen :-)

Husker forresten da jeg først hørte om faks. Da prøvde jeg å putte en tegning jeg hadde laget, inn under den grå telefonen, og så ringte jeg til farfar og hørte om han hadde fått tegningen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vittig! Det der husker mannen min også - han bodde på landet.

Vi bodde i byen, og vi ringte direkte.

- fra den gamle grå telefonen :-)

Husker forresten da jeg først hørte om faks. Da prøvde jeg å putte en tegning jeg hadde laget, inn under den grå telefonen, og så ringte jeg til farfar og hørte om han hadde fått tegningen min :-)

*he he* ja det er artig med slik mimring. Vi fikk den grå tlf da sentralen ble automatisert, før der hadde vi en svart en som lignet litt på den grå i fasong, men den hadde sveiv istedenfor tallskive...;-)

Og faks, ja. Jeg var bare dødsimponert! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg som disse tullekjerringene har søplet til treningstråden! Som straff må de ta sammenhengende situps resten av livet. Til pass.

Til saken: Jeg har løpt som vanlig, ca. 5 km tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, men innimellom har det vært sabla glatt. Kom vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg som disse tullekjerringene har søplet til treningstråden! Som straff må de ta sammenhengende situps resten av livet. Til pass.

Til saken: Jeg har løpt som vanlig, ca. 5 km tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, men innimellom har det vært sabla glatt. Kom vår!

jeg,,... [stønn]..holder... [stønn]... på.... [stønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg,,... [stønn]..holder... [stønn]... på.... [stønn...

Fortere, fortere, morsan! Og sleng gjerne beina oppå noe, så blir det enda hardere. Du rekker 200 før Dagsrevyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg som disse tullekjerringene har søplet til treningstråden! Som straff må de ta sammenhengende situps resten av livet. Til pass.

Til saken: Jeg har løpt som vanlig, ca. 5 km tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, men innimellom har det vært sabla glatt. Kom vår!

2 ganger 5 km løpetur

Omtrent det samme i gå-tempo.

...det er passe for meg på en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Gudameg som disse tullekjerringene har søplet til treningstråden! Som straff må de ta sammenhengende situps resten av livet. Til pass.

Til saken: Jeg har løpt som vanlig, ca. 5 km tirsdag, torsdag, lørdag og søndag, men innimellom har det vært sabla glatt. Kom vår!

Sorry sorry sorry!

OK da - jeg tar straffen min som en quinde!

Men er du coachen min da? og får jeg lov til å gå på do og tise først - og aller først ta en sveip på DOL...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

*knegg*

Jeg husker også godt da vi fikk farge-TV, for foreldrene våre "smuglet" inn TV-apparatet etter at vi barna hadde lagt oss lille juleaften, så julaftens morgen var det en stor overraskelse å kunne se Donals & co i farger! :-)

Dette var forresten i 1972, så vi var nærmes for pionerer å regne;-)

Ja, da var dere jammen pionerer! :) Vi fikk i 1979 - da vant Fatter 12 rette i tipping sammen med en kollega, og kjøpte en svær farge-tv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var dere jammen pionerer! :) Vi fikk i 1979 - da vant Fatter 12 rette i tipping sammen med en kollega, og kjøpte en svær farge-tv. :)

Jeg har mistanke om at TV'en var innbakt i boliglånet - det var i 1972 vi flyttet inn i nybygd hus...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...