Gå til innhold

Smerter etter kortisonsprøyte


Gjest jens arvid

Anbefalte innlegg

Gjest jens arvid

Hei! Fikk satt en kotisonsprøyte i høyre hæl i forbindelse med langvarig plantar fasciitt for ca. 4 måneder siden. Etter to dager fikk jeg fryktelig vondt i hele leggen i den aktuelle foten. Smerten kom gradvis, ble fryktelig vondt, for så og avta gradvis. Det hele varte i 2-3 uker. Fikk sjekka opp mot infeksjon ganske tidlig, noe det ikke var. Men dette har gjentatt seg tre ganger siden da. Bare med den forskjellen at smerten har flyttet seg oppover etter hvert. Først til baksiden av overgang mellom lår og legg, så til innsiden av midten av låret og så til lysken eller helt øverst i låret nå nylig, med litt stråling ut mot hofta. Smertene oppfører seg likedan hele tiden. Kommer gradvis, blir veldig vondt, for så å avta gradvis. Blir også noe "stiv og støl" på den aktuelle plassen og har litt problemer med å gå normalt på det verste. Er bare smerter. Ingen rødhet, hovenhet eller feber. Trener litt til tross for at plantar fasciitt setter en del begrensninger og forflyttingen av smertene har kommet etter en treningsøkt alle gangene. Så blir mitt spørsmål; hva i all verden kan dette være? Har selv vært inne på tanken på blodpropp. Kan det være noe sånt? Som sagt; ble jo sjekka mot infeksjon første gang smertene kom uten å finne noe, men likevel er jeg usikker. Har ikke tatt dette opp med lege siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

De smertene du beskriver er ikke en vanlig bivirkning av kortisonsprøyten som brukes mot plantar fascitt. Det eneste jeg kan tenke meg som kanskje kunne knytte dine smerter med sprøyten er eventuelt om en nerve ble irritert/skadet med injeksjonen - men dette er egentlig mindre sannsynlig særlig fordi du beskriver at smertene forflytter seg. Dine smerter kan derimot ha andre årsaker - du spør om blodpropp men dette er mindre sannsynlig fordi dette vil vanligvis gi hevelse og vedvarende smerte mens du beskriver vekslende smerter. Men jeg vil uansett råde deg til å ta ny kontakt med din fastlege (du skriver at da har ikke tatt det opp med din lege siden du først var der for noen uker siden) slik at han eller hun kan undersøke deg nærmere og vurdere behov for videre utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...