Gå til innhold

Ukas trening


Babette

Anbefalte innlegg

Sent, men godt: Det er tid for ukas treningsrapport. En uke uten trening er en uke uten mening.

Uka har for mitt vedkommende vært travel, med kveldsmøter etc. Så jeg har måtttet flexe litt for å få tid til løpeturene, men det har blitt ca. 5 km fire ganger denne uka også. I går bittelitt kortere, men i høyere tempo.

Værsågod neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    15

  • favn

    8

  • Lillemus

    7

  • AneM1365380603

    3

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Jeg var i kjempeform sist uke, og det gjorde resultater på vekta. Ned 900 gram :)

Mandag 18464 steg

tirsdag 30395 steg

onsdag 19187 steg

torsdag 15733 steg

fredag 26457 steg

lørdag 14644 steg.

Hviledag på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kjempeform sist uke, og det gjorde resultater på vekta. Ned 900 gram :)

Mandag 18464 steg

tirsdag 30395 steg

onsdag 19187 steg

torsdag 15733 steg

fredag 26457 steg

lørdag 14644 steg.

Hviledag på søndag :)

Dette høres kjempebra ut. Har du noen formening om sånn ca. hvor mange km det blir? Eller hvor mange skritt pr. km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.

Syklet litt på torsdag. På lørdag syklet vi en god del ute, men siden det var med ungene var det ikke akkurat noen svett sykkeltur. I går flatet Snuppa ut med feber og oppkast så da ble det innedag. :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.

Syklet litt på torsdag. På lørdag syklet vi en god del ute, men siden det var med ungene var det ikke akkurat noen svett sykkeltur. I går flatet Snuppa ut med feber og oppkast så da ble det innedag. :o(

Med andre ord skal du ut på joggetur i dag. Det er en ordre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Dette høres kjempebra ut. Har du noen formening om sånn ca. hvor mange km det blir? Eller hvor mange skritt pr. km?

Jeg tror skrittelleren min er satt til at hvert steg er 60 cm, men jeg tror nok få av dem er så lange. Jeg ser på telleren min at med de 60 cm har den regna ut at det ble 18,23 km den dagen jeg hadde 30 tusen steg. Det tallet tar jeg med en klype salt. Jeg hadde en lang tur den dagen, men veldig mange av stega er tatt hjemme med husmortrim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror skrittelleren min er satt til at hvert steg er 60 cm, men jeg tror nok få av dem er så lange. Jeg ser på telleren min at med de 60 cm har den regna ut at det ble 18,23 km den dagen jeg hadde 30 tusen steg. Det tallet tar jeg med en klype salt. Jeg hadde en lang tur den dagen, men veldig mange av stega er tatt hjemme med husmortrim :)

Det er jo uansett veldig bra. Og særlig hvis du passer på å gå deg svett og få opp pulsen når du går sammenhengende tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1 time friskis&svettis

Onsdag: 5 km jogging (ny pers - 10 minutter raskere enn første gang jeg tok runden)

Fredag: 1 time friskis&svettis

Søndag: 1t 15 min tur i bratt skogsterreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1 time friskis&svettis

Onsdag: 5 km jogging (ny pers - 10 minutter raskere enn første gang jeg tok runden)

Fredag: 1 time friskis&svettis

Søndag: 1t 15 min tur i bratt skogsterreng

Dette er enormt bra, AV. Og forbedring av persen med 10 minutter er jo den reneste "formeksplosjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord skal du ut på joggetur i dag. Det er en ordre!

Kan ikke la ungene være alene, særlig ikke når den ene er sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er jo uansett veldig bra. Og særlig hvis du passer på å gå deg svett og få opp pulsen når du går sammenhengende tur.

Det var jeg ikke så flink til tidligere, men har lest her inne at det er en fordel :) Så nå prøver jeg å trene slik at jeg blir både svett og sliten. Jeg konkurrerer steg med en venninne, derfor kan jeg ikke bli så sliten at jeg ikke holder ut hele kvelden om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en god uke.

mandag: 1 time aerobic + 1 time turn

tirsdag: jogget 4 km

onsdag: 1 time pilates + at jeg syklet de 3.6 km det er opp til treningen.

torsdag: jogget 4 km

søndag: jogget 5.5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enormt bra, AV. Og forbedring av persen med 10 minutter er jo den reneste "formeksplosjon".

Takk!

Det er moro å merke at formen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en god uke.

mandag: 1 time aerobic + 1 time turn

tirsdag: jogget 4 km

onsdag: 1 time pilates + at jeg syklet de 3.6 km det er opp til treningen.

torsdag: jogget 4 km

søndag: jogget 5.5 km.

Du trener veldig fint og allsidig, og ved å variere og legge inn styrketrening unngår du også skader, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smetter inn etpar spørsmål til dols løpedronning og håper du har kjekke svar:

Løping er ukjent terreng utover som oppvarming på mølle. Har investert i sko og sports-bh i dag og håper jeg får draget på litt uteløping. Har du tips til funksjonell og rimelig flaskeholder samt ditto klær? Holder det å lete på tilbudsstativet på obs eller noe sånt? Er løpesokker en goodie eller bare tull?

Ja, en dåre kan spørre... På forhånd tusen takk for alle tips, gjerne om ting jeg ikke har spurt om også ;-)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smetter inn etpar spørsmål til dols løpedronning og håper du har kjekke svar:

Løping er ukjent terreng utover som oppvarming på mølle. Har investert i sko og sports-bh i dag og håper jeg får draget på litt uteløping. Har du tips til funksjonell og rimelig flaskeholder samt ditto klær? Holder det å lete på tilbudsstativet på obs eller noe sånt? Er løpesokker en goodie eller bare tull?

Ja, en dåre kan spørre... På forhånd tusen takk for alle tips, gjerne om ting jeg ikke har spurt om også ;-)

:)

Det lureste plagget jeg har kjøpt, i tillegg til en skikkelig bh selvsagt, er løpebuksa mi! Vidunderlig å ha på og herlig å løpe i! Ikke noe som siger eller flagrer eller blir vått av svette eller noe sånt - vel verdt de 500,- den kostet. :o)

Jeg bruker alltid trysilsokker (ullblanding) i joggeskoene, liker dem godt fordi jeg ikke blir kald og våt om jeg blir svett i og med at det er ull i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste plagget jeg har kjøpt, i tillegg til en skikkelig bh selvsagt, er løpebuksa mi! Vidunderlig å ha på og herlig å løpe i! Ikke noe som siger eller flagrer eller blir vått av svette eller noe sånt - vel verdt de 500,- den kostet. :o)

Jeg bruker alltid trysilsokker (ullblanding) i joggeskoene, liker dem godt fordi jeg ikke blir kald og våt om jeg blir svett i og med at det er ull i dem.

Ok, navn på buksemerke? Jeg så for meg at bukse ikke er så nøye, det er jo oventil man svetter.

Også takk for tips med ullsokker. Har litt for store 'gamle' joggesko som jeg bruker tykkere sokker i, de har jeg tenkt å bruke vår/høst. Mine nye, fine av i dag sitter som støpt på foten og der tror jeg at jeg skal prøve sånne pustende løpesokker.

Uff, idretts- og fritidsklær er dyrt. Men mye kulere enn sesongens 'trendklær', det er sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det to joggeturer; én på drøyt 5 km og én som var litt lengre men skrekkelig kjedelig (grusvei med laaaaang slak stigning). Må få byttet ut musikken på MP3-spilleren til neste gang, ellers bakker jeg ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, navn på buksemerke? Jeg så for meg at bukse ikke er så nøye, det er jo oventil man svetter.

Også takk for tips med ullsokker. Har litt for store 'gamle' joggesko som jeg bruker tykkere sokker i, de har jeg tenkt å bruke vår/høst. Mine nye, fine av i dag sitter som støpt på foten og der tror jeg at jeg skal prøve sånne pustende løpesokker.

Uff, idretts- og fritidsklær er dyrt. Men mye kulere enn sesongens 'trendklær', det er sikkert :)

Min er fra Nike, men de fås i de fleste merker. :o) Jeg elsker løpebuksa mi! Den er suveren å sykle i også! Ikke noe som gnager eller vikler seg inn i kjedet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fra Nike, men de fås i de fleste merker. :o) Jeg elsker løpebuksa mi! Den er suveren å sykle i også! Ikke noe som gnager eller vikler seg inn i kjedet. :o)

Takk skal du ha. Ja, burde vel skjønt at det er noe som heter løpebukse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...