Gå til innhold

Nyttegjøring


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Mohikaneren

Noen må svare SMIR på den måten. Jeg ser ikke annet enn "stakkars deg, prøv ditt, prøv datt" svar her.

Jeg har ikke tenkt å klappe noen på hodet og legge puter under rumpa på dem.

Livet er hardt, det nytter ikke å grave seg ned i sandkassen og bare tenke sykdom 24 timer i døgnet og nekte å gjøre noe med det fordi man er "uten vilje".

Har du slitt med psykosesymptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    14

  • frosken

    8

  • cathlin

    2

  • Bookworm

    2

Ja, jeg klarer ikke la være jeg.

Har du prøvd å holde deg opptatt med noe annet? Altså, ikke DOL. Men film, musikk, aviser, bøker, gåturer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja. Det funker det når jeg tenker meg nærmere om. Men jeg blir så ensom.

Jeg forstår at du er ensom. Men jeg tror ikke du blir mindre ensom av gruble her på DOL.

Jeg har et forslag til deg. Hva om du gjør noe annet i morgen? Lager mat, ser minst to filmer, leser litt i en bok. Deretter kommer du hit til DOL og forteller oss om det du har sett og gjort, i stedet for hva du har grublet på? Kanskje du kan se en film jeg også har sett, så kan vi snakke litt om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøndertøusa

Er det lenge siden sist dosen din med medisiner ble vurdert SMIR?

Virker som om du blir dårligere igjen nå..

Har du vurdert å tenke på å ta en "ferie" fra studiene, sånn bare for å kunne slippe taket i den dårlige samvittigheten, for en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

''Jeg vil være best så jeg kan se folk i øynene.

Det jeg er best på er faktisk det jeg utdanner meg til/som. Så på en måte utelukker jeg ikke at jeg har en indre driv med tanke på den karriereretningen. Allikevel, siden det er så tungt, lurer jeg som sagt på om jeg mangler dette "indre drivet". Jeg vet egentlig ikke hva.''

Du skal fortsette med utdanningen din. Det kommer du til å klare bra.

''Du mener at fordi jeg ikke har troen på at jeg er kapabel, så tolker jeg all kommunikasjon som negativt og angrep? Eller betyr mangel på selvtillit noe annet?''

Jeg mener at den dårlige selvtilliten OG den holdningen du har sammen med andre kommer av mobbing og din fars trakkasering. Jeg føler kanskje feil, men jeg tror du sliter med at du må vise folk at du virkelig duger. Motbevise det din far har sagt til deg over lang tid.

Det målet du bør ha hos en psykolog er å godta deg selv slik at du ikke må være best i alt. Godta utdanningen din som et godt mål for å vise at du duger. Legg frem din fars holdning og mobbingen slik at du får jobbet med dette. Bli glad i deg selv.

Må bare si at jeg synes du har gode råd og gode analyseringer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøndertøusa

Har du slitt med psykosesymptomer?

Ser vel heller ut som om R28 ikke har peiling på psykiske problemer i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Jeg forstår at du er ensom. Men jeg tror ikke du blir mindre ensom av gruble her på DOL.

Jeg har et forslag til deg. Hva om du gjør noe annet i morgen? Lager mat, ser minst to filmer, leser litt i en bok. Deretter kommer du hit til DOL og forteller oss om det du har sett og gjort, i stedet for hva du har grublet på? Kanskje du kan se en film jeg også har sett, så kan vi snakke litt om den?

Jeg er med på å se film og diskutere etterpå! Hvis smir vil altså.

Si fra hvilken film (G eller S) så ser jeg den også....Så kan vi diskutere etterpå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rakel28

Jeg prøver å finne ut av sykdommen min og meg selv.

Du vet nok helt sikkert det aller meste om sykdommen din. Spørsmålet er hva gjør du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på å se film og diskutere etterpå! Hvis smir vil altså.

Si fra hvilken film (G eller S) så ser jeg den også....Så kan vi diskutere etterpå? :-)

Jo flere, jo bedre :) Så blir det nesten som at vi ser en film sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Ser vel heller ut som om R28 ikke har peiling på psykiske problemer i det hele tatt..

Eller man ser ting for mye fra sitt eget ståsted, det gjør jo alle i mer eller mindre grad :-)

Synes filmforslaget til Glim var flott jeg! Starte diskusjonstema! Hvis vi er flere kan det jo bli riktig så hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Jo flere, jo bedre :) Så blir det nesten som at vi ser en film sammen :)

Ja :-) Jeg leier den som foreslås jeg! Kan bli koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den har jeg aldri hørt om?

Hm... Lurer på om den fremdeles bare er på kino.

Juno handler om en tenåringsjente som blir gravid. Den er veldig søt og annerledes. Jeg så den i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... har desverre sett deler av den, syns egentlig lite om den.

Hm...

Bowling for Columbine?

Sicko?

Pianisten?

American Beauty?

American History X?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Sicko er den eneste jeg ikke har sett, og den kan jeg gjerne se =)

Sicko, jeg er med!

Etter skolen i morgen er det film! Så diskusjon....(henger meg på jeg, håper det er greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicko er den eneste jeg ikke har sett, og den kan jeg gjerne se =)

Skriv en melding her på DOL med navnet mitt når du har sett den i morgen, så skal jeg diskutere med deg.

Men merk at jeg må til tannlegen klokka ett og blir en stund, men jeg skriver tilbake når jeg er hjemme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicko, jeg er med!

Etter skolen i morgen er det film! Så diskusjon....(henger meg på jeg, håper det er greit).

Det er bare flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...