Gå til innhold

Hvordan er det mulig? 7 dagers dietten


Gjest Shadow650

Anbefalte innlegg

Gjest Shadow650

Eg har fått tak i en oppskrft på "7 dagers diett", som brukes av sykehus, for å få hjertepasienter ned i vekt før et inngrep.

Tenkte, at det ikke ville skade å forsøke.

Den går ut på å spise en hjemme laget grønnsaksuppe, som skulle spises hver dag.

I tillegg til den skulle man spise forskjellige ting:

Dag 1. Kun frukt

Dag 2. Kun grønnsaker m/ fokus på grønne grønnsaker

Dag 3. Både frukt og grønnsaker

Dag 4. 3 bananer + masse skummet melk

Dag 5. 250g biff-/kylling kjøtt og masse tomater

Dag 6. Så mye biff/kylling eg ville

Dag. 7. Brun ris

Hva skjedde:

I dag er det den 6. dagen. Har drukket mye vann disse dagene!

Eg var innom helsestasjonen i morges, for å teste om dette virket. Jammen hadde eg tatt av 4,5 kg.

Dietten lovet et vekttap på mellom 4,5 og 7kg på ei uke. Eg trodde det ikke.

Men, så tenker eg. Hvordan er dette mulig?

Vanntap kan det ikke vært, siden eg har drukket MASSE disse dagene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Shadow 650

    22

  • mariaflyfly

    12

  • candyqueen_83

    8

  • Lotte :o)

    5

mariaflyfly

Hvordan i all verden har du holdt ut? Je prøvde det der for et par år sida, men holdt på å spy av den derre suppegørra etter 3,5 dager. ;)

Dette til tross for at min kokkenabo hadde tilbederedt suppa på en alldeles utmerket måte, både til sin kone, meg og ei annen nabo. Jeg holdt ut 3,5 dager, de to andre holdt en halv dag lenger. Fyttegrisen, for noe skit... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Hvordan i all verden har du holdt ut? Je prøvde det der for et par år sida, men holdt på å spy av den derre suppegørra etter 3,5 dager. ;)

Dette til tross for at min kokkenabo hadde tilbederedt suppa på en alldeles utmerket måte, både til sin kone, meg og ei annen nabo. Jeg holdt ut 3,5 dager, de to andre holdt en halv dag lenger. Fyttegrisen, for noe skit... ;)

suppa er god den.

Det er litt dudler oppi. Så, når eg tilsetter litt basilikum og MrLee krydder, ble den ikke så verst.

Den andre gangen laget suppa, klippet eg opp nudlene i små biter først. Og slapp de og de frosne bønnene når koketiden var over. Når grønnsakene er litt harde, var suppa OK.

Eg synes heller det er en bragd at eg har klart å unngå sjokolade og pølse denne uka. Visste med med meg selv, at eg måtte starte på nytt med dag 1, om eg tulla.

Faktisk var det deilig å komme til banan og skummet-melka. Kjente kroppen trengte det.

Humøret har blitt myyyye bedre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

suppa er god den.

Det er litt dudler oppi. Så, når eg tilsetter litt basilikum og MrLee krydder, ble den ikke så verst.

Den andre gangen laget suppa, klippet eg opp nudlene i små biter først. Og slapp de og de frosne bønnene når koketiden var over. Når grønnsakene er litt harde, var suppa OK.

Eg synes heller det er en bragd at eg har klart å unngå sjokolade og pølse denne uka. Visste med med meg selv, at eg måtte starte på nytt med dag 1, om eg tulla.

Faktisk var det deilig å komme til banan og skummet-melka. Kjente kroppen trengte det.

Humøret har blitt myyyye bedre. :o)

''suppa er god den''

Eh...ja, i en dag, så. Ikke i 7.

Du er jaggu meg langt mer stanhaftig enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

''suppa er god den''

Eh...ja, i en dag, så. Ikke i 7.

Du er jaggu meg langt mer stanhaftig enn meg. :)

Eg tok det som et forskningsforøk på hva som skjedde om eg forsøkte denne 7 dagers dietten.

På vei til helsestasjonen fryktet eg at vekta hadde gått opp, og at denne dietten var et humbug på internett.

For i følge Fedon Lindberg skulle dette ikke gå.

Ja, ja. Skal iallefall ta den enda en uke. Må se om det virkelig er mulig med totalt 8 kg vekttap.

Utfordringen blir etterhvrt å unngå at kiloene raser opp igjen, siden vekttapet har gått sinnsykt fort. (tror ikke det er bra, men ne..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok det som et forskningsforøk på hva som skjedde om eg forsøkte denne 7 dagers dietten.

På vei til helsestasjonen fryktet eg at vekta hadde gått opp, og at denne dietten var et humbug på internett.

For i følge Fedon Lindberg skulle dette ikke gå.

Ja, ja. Skal iallefall ta den enda en uke. Må se om det virkelig er mulig med totalt 8 kg vekttap.

Utfordringen blir etterhvrt å unngå at kiloene raser opp igjen, siden vekttapet har gått sinnsykt fort. (tror ikke det er bra, men ne..)

Det er ikke mulig. Det vil si, det er ikke mulig at vekttapet er fett. Det er mest vann.

Et enkelt regnestykke: 1 kilo fett tilsvarer ca. 9000 kalorier. For å bli kvitt ett kilo fett, må du altså forbrenne 9000 kalorier mer enn du inntar. Med en gjennomsnittsforbrenning tar det ca. 4 dager hvis du slutter helt å spise - og det forutsetter at all energien da tas fra fettlagrene dine; det skjer jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shadow 650

Det er ikke mulig. Det vil si, det er ikke mulig at vekttapet er fett. Det er mest vann.

Et enkelt regnestykke: 1 kilo fett tilsvarer ca. 9000 kalorier. For å bli kvitt ett kilo fett, må du altså forbrenne 9000 kalorier mer enn du inntar. Med en gjennomsnittsforbrenning tar det ca. 4 dager hvis du slutter helt å spise - og det forutsetter at all energien da tas fra fettlagrene dine; det skjer jo ikke.

Hvis man slutter helt å spise, så bremses forbrenningen.

Kroppen går over til sparefunksjon, når den oppfatter sult.

Det er påvist at når folk spiser hyppig, forbrenner de mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Eg tok det som et forskningsforøk på hva som skjedde om eg forsøkte denne 7 dagers dietten.

På vei til helsestasjonen fryktet eg at vekta hadde gått opp, og at denne dietten var et humbug på internett.

For i følge Fedon Lindberg skulle dette ikke gå.

Ja, ja. Skal iallefall ta den enda en uke. Må se om det virkelig er mulig med totalt 8 kg vekttap.

Utfordringen blir etterhvrt å unngå at kiloene raser opp igjen, siden vekttapet har gått sinnsykt fort. (tror ikke det er bra, men ne..)

Atene har rett, det er ikke mulig at vekttapet er fett.

Jeg har generelt lite tro på quick-fix-kurer som dette, men mener det kan være en kickstart i noen dager dersom man skal ned mange kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man slutter helt å spise, så bremses forbrenningen.

Kroppen går over til sparefunksjon, når den oppfatter sult.

Det er påvist at når folk spiser hyppig, forbrenner de mer.

Ja, og dermed mister man enda mindre vekt. Dette er det maksimale som er teoretisk mulig, i praksis er det mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man slutter helt å spise, så bremses forbrenningen.

Kroppen går over til sparefunksjon, når den oppfatter sult.

Det er påvist at når folk spiser hyppig, forbrenner de mer.

Du får ikke forbrenningen opp fra et normalt nivå ved å spise mer, sammenhengen går kun andre veien! Skal du øke forbrenningen så det monner, må du ty til ulovlige medikamenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Moro å se at flere har fått utbytte av forskningsprosjekt =)

Jeg tok utgangs punkt i den euro dietten, og etter 5 dager viste vekten 4 kg mindre enn da jeg startet.. Hos meg var det mye vann som forsvant også, til tross for stort inntak av vann. Men, har jo også forsvunnet en del fett.

Jeg var vel i det de kaller ketose, ble veldig kvalm og hadde litt ubehag i kroppen til tider, men bet sammen tenna og holdt ut.. Glad er jeg for det. Nå har jeg nådd mitt første mål, så nå driver jeg å reinnfører karbohydrater igjen. Har en plan om å holde vekten, så jeg fortsetter å spise sunt og hyppig. Men, da med noe mer karbo enn de første dagene.

Blir spennende å høre fra deg om en uke, om du greier 4kg til.. håper du gir lyd fra deg =)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg smiler når jeg leser dette- du skjønner jeg begynte på denne i går. Fikk den av ei venninne som viste om noen som hadde gått på den- tatt av 11 kg.

Jeg trenger en pang start til å bli skikkelig motivert derfor begynte jeg på denne.

Veide meg i dag for morro skyld- jammen var det ikke minus 0.5 fra i går.

Blir ennå mer motivert når jeg leste dette om deg også.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shadow 650

Hei.

Jeg smiler når jeg leser dette- du skjønner jeg begynte på denne i går. Fikk den av ei venninne som viste om noen som hadde gått på den- tatt av 11 kg.

Jeg trenger en pang start til å bli skikkelig motivert derfor begynte jeg på denne.

Veide meg i dag for morro skyld- jammen var det ikke minus 0.5 fra i går.

Blir ennå mer motivert når jeg leste dette om deg også.

Lykke til videre

Takk for svar. :o)

Da eg kom på helsestasjonen, grellet eg av meg MC-klærne i samme rom som foreldre og babyer var. Stakk av med badevekten i et par minutter, og smilte som en sol da eg kom tilbake.Helsesøsteren smilte godt i dag. Mon tro hva hun sier når eg dukker opp de neste ukene.

(eg kan ikke ha badevekt hjemme, for da går eg opp på den hele tiden.)

Skal gi beskjed neste uke, om det blir 8 kg, eller ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Hei..

Moro å se at flere har fått utbytte av forskningsprosjekt =)

Jeg tok utgangs punkt i den euro dietten, og etter 5 dager viste vekten 4 kg mindre enn da jeg startet.. Hos meg var det mye vann som forsvant også, til tross for stort inntak av vann. Men, har jo også forsvunnet en del fett.

Jeg var vel i det de kaller ketose, ble veldig kvalm og hadde litt ubehag i kroppen til tider, men bet sammen tenna og holdt ut.. Glad er jeg for det. Nå har jeg nådd mitt første mål, så nå driver jeg å reinnfører karbohydrater igjen. Har en plan om å holde vekten, så jeg fortsetter å spise sunt og hyppig. Men, da med noe mer karbo enn de første dagene.

Blir spennende å høre fra deg om en uke, om du greier 4kg til.. håper du gir lyd fra deg =)

Lykke til

Eg lover å fortelle i neste uke om det blir 8 kg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Skal si du må ha pågangsmot med den dietten der. Skal skrive den ut i tilfelle rottefelle jeg, vet jo aldri når man kan få behov for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Gratulerer :) Skal si du må ha pågangsmot med den dietten der. Skal skrive den ut i tilfelle rottefelle jeg, vet jo aldri når man kan få behov for den.

rottefelle, du. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Jeg skal ikke skryte på meg å ha veldig greie på dette.

Men jeg tror at det er noe de lærde strides om. :)

spør man 10 ulike forskere, får man 10 ulike svar. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...