Gå til innhold

Jeg veltet :-(


frosken

Anbefalte innlegg

Høres bra ut :-) Jeg er mere tradisjonell og har terrengsykkel. Skal visstnok sykle i skogen også jeg.

Har hatt terrengsykkel i mange år, og var lysten på noe nytt. Jeg sykler mest på asfalt, og noe på grus, så jeg tror dette passer ypperlig. Hydrauliske skivebremser hørtes så snasent ut ;o) Jeg var veldig misfornøyd med bremsene på min forrige sykkel, sjøh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    23

  • hidi, the scorpion

    5

  • GeirB

    4

  • Dory

    4

Joggesko på klikkpedaler er heller ikke optimalt.

Vurder å skifte pedaler om du ikke forsetter med

klikkpedalene da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å spørre i sykkelbutikken om de har støttehjul som passer til sykkelen min...*s*

Ja gjør det!

Sønnen i huset velta med klikkpedaler her for noen dager siden, men han velta _framover_ men heldigvis gikk det bra! *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rene klikkpedaler:)

Jeg får holde ut noen dager til med kombi-løsningen, i følge bankkontoen min så bør det være godt nok foreløpig!

Høres ut som om jeg får tenke litt fremover sånn at jeg er forberedt på å måtte stoppe litt brått.

Forøvrig synes jeg sykling er nesten like morsomt som å gå på ski!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får holde ut noen dager til med kombi-løsningen, i følge bankkontoen min så bør det være godt nok foreløpig!

Høres ut som om jeg får tenke litt fremover sånn at jeg er forberedt på å måtte stoppe litt brått.

Forøvrig synes jeg sykling er nesten like morsomt som å gå på ski!

Så bra! Jeg også liker kjempe godt å sykle. (Og ski også!)

Har du hybridsykkel. terreng eller racer?

Jeg har racer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko på klikkpedaler er heller ikke optimalt.

Vurder å skifte pedaler om du ikke forsetter med

klikkpedalene da?!

Har foreløpig kombipedaler, slik at jeg kan velge . Men jeg skal bruke klikkpedaler, ble bare litt mye å forholde seg til med fellestrening rett etter at jeg hadde veltet, så da valgte jeg trygghet fremfor klikkpedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en merkelig følelse å velte, det gikk liksom så laaaangsomt... Fortalte det til en mer erfaren syklist, og i følge vedkommende så veltet man som regel i langsom kino.

Jeg veltet på moped en gang, og følte jeg hadde veldig god tid til å analysere hva som kunne komme til å skje når jeg traff bakken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg også liker kjempe godt å sykle. (Og ski også!)

Har du hybridsykkel. terreng eller racer?

Jeg har racer.

Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.

Gir litt sånn "king of the road" følelse av og til:-)

Første året jeg sykler siden ungdomsskolen, så jeg er veeeldig nybegynner foreløpig. Men er godt i gang og sykler minst tre ganger i uka ute, og tilsvarende antall ganger med spinning inne.

Husker jeg ble imponert over syklingen din i fjor; men du sykler ritt også, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.

Gir litt sånn "king of the road" følelse av og til:-)

Første året jeg sykler siden ungdomsskolen, så jeg er veeeldig nybegynner foreløpig. Men er godt i gang og sykler minst tre ganger i uka ute, og tilsvarende antall ganger med spinning inne.

Husker jeg ble imponert over syklingen din i fjor; men du sykler ritt også, stemmer ikke det?

Så flink du er!!

Jeg sykler ritt ja. Men kommer som regel sist i mål, hehe. Men synes det er så morro, så det gjør ingenting. Er med for at det er morro.

Leste under her, ang drikking under sykling. Ja det er sannelig ikke lett! Mye man skal tenke på. Passe på biler, få i seg drikke, ikke miste flaska i grøften osv. Hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det!

Sønnen i huset velta med klikkpedaler her for noen dager siden, men han velta _framover_ men heldigvis gikk det bra! *puh*

Jeg er ganske fartsredd i bratte nedoverbakker. Årsaken er to traumatiske tryningser i 10 års alderen! Husker enda hvordan det var med skrubbsår i _hele_ ansiktet, delvis løse fortenner mm. Særlig det med å ha skrubbet opp overleppa og hele området mellom leppa og nesa har gitt varige minner...

_Ingen_ fare for at jeg kommer til å sykle veldig fort nedover! Så dermed kommer jeg vel til å bli ganske sprek siden jeg må ta igjen det tapte i oppoverbakker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veltet på moped en gang, og følte jeg hadde veldig god tid til å analysere hva som kunne komme til å skje når jeg traff bakken:-)

Jeg husker også sekundene som gikk fra bilen foran meg stoppet til jeg hadde kjørt inn i den bakfra med min helt nye vespa.... Hadde akkurat blitt 16, fått vespa til fødselsdagen, og hadde ikke forstått noe som helst om bremselengde. Hvorfor i all verden skulle bilen foran stoppe bare pga et fotgjengerfelt?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også sekundene som gikk fra bilen foran meg stoppet til jeg hadde kjørt inn i den bakfra med min helt nye vespa.... Hadde akkurat blitt 16, fått vespa til fødselsdagen, og hadde ikke forstått noe som helst om bremselengde. Hvorfor i all verden skulle bilen foran stoppe bare pga et fotgjengerfelt?!?

Ååååå....En ekte Vespa? Kor stor? 125 kubikk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå....En ekte Vespa? Kor stor? 125 kubikk eller?

Nei, faren min var ugrei og ville ikke gi meg mer enn en 50 kubikk, enda broren min hadde fått 125 da han ble 16. Urettferdig, eller?!?

Faren min sitt argument var at vi først fikk se det litt an mht hvordan det gikk med meg og kjøring. Han sørget også for å kaskoforsikre scooteren, noe de færreste gjorde.

Jeg fikk aldri noen 125 kubikk etter at min 50 hadde måttet blitt reparert for omtrent like mye som den kostet som ny. Selv om det gikk på forsikringen, så var liksom ikke faren min så veldig imponert over kjøreferdighetene mine :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, faren min var ugrei og ville ikke gi meg mer enn en 50 kubikk, enda broren min hadde fått 125 da han ble 16. Urettferdig, eller?!?

Faren min sitt argument var at vi først fikk se det litt an mht hvordan det gikk med meg og kjøring. Han sørget også for å kaskoforsikre scooteren, noe de færreste gjorde.

Jeg fikk aldri noen 125 kubikk etter at min 50 hadde måttet blitt reparert for omtrent like mye som den kostet som ny. Selv om det gikk på forsikringen, så var liksom ikke faren min så veldig imponert over kjøreferdighetene mine :-(

Ja, det var dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du dah. Hvordan kunne jeg skjønne at det var ditt innlegg da jeg bare hadde lest overskrifta...?

Hold deg på beina (eller på hjula), eller hold deg til turer med dyret ditt.

Glad du er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en merkelig følelse å velte, det gikk liksom så laaaangsomt... Fortalte det til en mer erfaren syklist, og i følge vedkommende så veltet man som regel i langsom kino.

Hahaha:-) Dette var dagens latter.

"Sjefen" falt en gang med klikksko forran en barnehage med alle ungene ute som tilskuere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også sekundene som gikk fra bilen foran meg stoppet til jeg hadde kjørt inn i den bakfra med min helt nye vespa.... Hadde akkurat blitt 16, fått vespa til fødselsdagen, og hadde ikke forstått noe som helst om bremselengde. Hvorfor i all verden skulle bilen foran stoppe bare pga et fotgjengerfelt?!?

Helt ubegripelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Det er sånne som deg som gjør tilværelsen vanskelig for oss bilister!

* blåser på skrubbsårene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne som deg som gjør tilværelsen vanskelig for oss bilister!

* blåser på skrubbsårene*

Jeg har helt endret atferd som bilist etter noen uker som syklist. Stopper nå i god tid foran hvert fotgjengerfelt hvis det er en syklist i nærheten...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel hatt to velt p.g.a. klikkpedaler. En gang da gubben av en uforklarlig grunn bremset rett foran meg, og en annen uten noen god grunn.

I tillegg måtte jeg støtte meg på en person en gang, og har "lagt meg ned" da jeg har mista balansen på dårlige skogsveier/stier.

Så i skogen løser jeg ut i hvertfall en pedal nå.

Dersom skoene sitter veldig godt fast så kan du få justert det:-) Jeg ville uansett aldri gått tilbake til å bruke joggesko. HELT uaktuelt. Sykkeloppelvelsen er bare såååå mye bedre med klikkpedaler og sykkelsko. Fordelen med å kunne dra pedalene oppover også er veldig stor!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...