Gå til innhold

Hvordan reparere seg seksuelt?


tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med å fungere seksuelt med menn. Om dette betyr at jeg er lesbisk eller at jeg bare ikke har funnet den rette vet jeg ikke. Jeg trenger å finne ut av meg selv. Hvordan kan jeg reparere meg selv seksuelt? Jeg merker plagene først i ettertid og har problemer med å sette grenser/vite mitt eget beste. Jeg har ikke glede av samleie. Det gjor vondt. Jeg føler meg voldtatt og nedverdiget. Jeg var i ungdommen utsatt for beføling i underlivet av en fremmed mann på bussen.

Jeg går i psykomotorisk behandling og har sagt til fysioterapeuten min at jeg føler meg ødelagt seksuelt. Jeg håper hun kan hjelpe meg, men jeg blir utolmodig fordi jeg har vært plaget med dette så lenge. Det begrenser også mitt sosiale liv, da jeg ikke tør å innlede forhold og ikke vet hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Jeg tviler på din fysioterapeut kan hjelpe deg med dette, med mindre vedk. har videreutdanning i sexologi vil jeg tro hun er blank. Dine problemer er såpass dybtgående at jeg ville oppsøkt en psyiater/psykolog med videreutdanning i sexologi, disse vet jeg kan hjelpe deg.

Du kan evt. høre med Gro på sexologiforumet, hun er en av de bedre på akkurat dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på din fysioterapeut kan hjelpe deg med dette, med mindre vedk. har videreutdanning i sexologi vil jeg tro hun er blank. Dine problemer er såpass dybtgående at jeg ville oppsøkt en psyiater/psykolog med videreutdanning i sexologi, disse vet jeg kan hjelpe deg.

Du kan evt. høre med Gro på sexologiforumet, hun er en av de bedre på akkurat dette her.

Jeg står på venteliste til Langfeldt, men synes det er litt skummelt å gå til en sexolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Flott, da har du kommet til rett person. Skummelt er det meste som er nytt, etter et par ganger er det ikke så skummelt mer.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg

Jeg står på venteliste til Langfeldt, men synes det er litt skummelt å gå til en sexolog.

Skjønner det er en ordentlig bøyg å overkomme det der. Er det noe du selv må dekke eller er det under det offentlige med trygderefusjon? Trenger man henvisning fra fastlegen + ev. noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Skjønner det er en ordentlig bøyg å overkomme det der. Er det noe du selv må dekke eller er det under det offentlige med trygderefusjon? Trenger man henvisning fra fastlegen + ev. noe mer?

Det er som ved vanlige psykologer, noen har trygderefusjon andre ikke, kan være lurt å ha henvisning fra lege når det gjelder dette (men du kan finne sexologen på egenhånd først selv selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Skjønner det er en ordentlig bøyg å overkomme det der. Er det noe du selv må dekke eller er det under det offentlige med trygderefusjon? Trenger man henvisning fra fastlegen + ev. noe mer?

Du må ha henvisning fra fastlegen. Jeg må betale 2500 kr i året, etter det er det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha henvisning fra fastlegen. Jeg må betale 2500 kr i året, etter det er det gratis.

Dette for fysioterapeuten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...