Gå til innhold

Skal jeg lage helvete?


Gjest førbanna

Anbefalte innlegg

Gjest førbanna

Jeg ble så provosert over avisene i dag. Side opp og side ned om overgrep utført av politiet, som videre havner med henleggelse fra spesialenheten.

Jeg anmeldte en politimann for overgrep, og etter min mening var bevisene soleklare. Likevel ble saken henlagt. Nå er jeg fristet til å gå til avisene med min historie. Hva ville dere ha gjort? Konsekvensene er uante, men synes det er på tide at verden får øynene opp for alt fanskapet som skjer i samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    3

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    2

  • Dorthe

    1

  • Bookworm

    1

Gjest stille før stormen

Tenk igjennom konsekvensene dette vil få for deg ihvertfall før du går til avisen. Ja, det går mange overgripere løs, min også. Har vurdert å drepe han en del ganger, men kommet fram til at det er for mild straff. Går mere for torturering nå ( i tankene). Ser for meg visse ting jeg skulle hatt stor glede av å gjøre bl.a. kastrering.

Så tenker jeg på barna hans, kona, foreldrene og tenker at da gjelder ikke hevnen min bare han lenger. Jeg kommer til å ødelegge livet til mange flere mennesker. Dette har jeg ikke hjerte til å gjøre. Derfor går dette svinet løst enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest leaisadoria

Tenk igjennom konsekvensene dette vil få for deg ihvertfall før du går til avisen. Ja, det går mange overgripere løs, min også. Har vurdert å drepe han en del ganger, men kommet fram til at det er for mild straff. Går mere for torturering nå ( i tankene). Ser for meg visse ting jeg skulle hatt stor glede av å gjøre bl.a. kastrering.

Så tenker jeg på barna hans, kona, foreldrene og tenker at da gjelder ikke hevnen min bare han lenger. Jeg kommer til å ødelegge livet til mange flere mennesker. Dette har jeg ikke hjerte til å gjøre. Derfor går dette svinet løst enda...

Men han ødela livet ditt? Jeg synes IKKE en skal ta hensyn til overgripers familie når en tenker på å melde. Svinet har ødelagt for seg selv og det er ikke offer sitt ansvar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Oioi, dryppende sarkasme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Men han ødela livet ditt? Jeg synes IKKE en skal ta hensyn til overgripers familie når en tenker på å melde. Svinet har ødelagt for seg selv og det er ikke offer sitt ansvar!!

Nei, han har ikke ødelagt meg. Ingen skal få lov til det. Jeg er sterk, faen heller. Jeg er ikke et offer for noenting heller, nekter å kalle meg selv det.

MEN livet mitt hadde kanskje sett litt annerledes ut om endel ting ikke hadde skjedd. Kanskje er jeg blitt et bedre menneske? Kanskje har jeg erfaringer som jeg har lært av og som ingen andre kan forstå? Kanskje kan jeg bruke dette til noe?

Ordet ødelagt får meg til å grøsse, nekter for at jeg ble ødelagt av voldtekt og overgrep. Jeg er hel for i f... ikke et rift i "pelsen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stille før stormen

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Lucky you :-). Hva hvis ei stor og feit politidame kommer å voldtar deg på veg hjem fra jobb? Du hadde vel vurdert å anmelde kanskje? Eller du gjør som meg, skammer deg så dypt at du velger å holde kjeft og finner alle slags unnskyldninger for å la være å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xanonymx

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Til NHD: Synd at du som skal hjelpe psykisk syke mennesker kommer med et utsagn som mellom linjene er FULLT av fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkepepper

Til NHD: Synd at du som skal hjelpe psykisk syke mennesker kommer med et utsagn som mellom linjene er FULLT av fordommer.

Jeg skjønte ikke svaret han gav i det hele tatt. Hva mente han, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xanonymx

Til NHD: Synd at du som skal hjelpe psykisk syke mennesker kommer med et utsagn som mellom linjene er FULLT av fordommer.

Jeg har selv aldri hatt problemer med politiet. Men jeg kjenner folk som helt uforskyldt har opplevd overtramp fra politiets side. Du svarer generelt ut fra hva du erfaringsmessig tror er det riktige svaret. Ja, politiet gjør oftest det de skal. Men politiet gjør også overgrep, og jeg synes det er langt over grensen av deg å komme med dette utsagnet i dette innlegget på et så spinkelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkepepper

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Hva mener du? Og, hvorfor skriver du politiet med stor p? Det er ikke et egennavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Jeg skjønte ikke svaret han gav i det hele tatt. Hva mente han, egentlig?

Lurer jeg også på. Dette svaret provoserer veldig den som har vært nødt til å kontakte politiet i forskjellige anledninger. Han svarer heller ikke på hovedinnlegget, bare håner på en måte. Men mulig jeg ikke forstår noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leaisadoria

Nei, han har ikke ødelagt meg. Ingen skal få lov til det. Jeg er sterk, faen heller. Jeg er ikke et offer for noenting heller, nekter å kalle meg selv det.

MEN livet mitt hadde kanskje sett litt annerledes ut om endel ting ikke hadde skjedd. Kanskje er jeg blitt et bedre menneske? Kanskje har jeg erfaringer som jeg har lært av og som ingen andre kan forstå? Kanskje kan jeg bruke dette til noe?

Ordet ødelagt får meg til å grøsse, nekter for at jeg ble ødelagt av voldtekt og overgrep. Jeg er hel for i f... ikke et rift i "pelsen."

Jeg ser ikke på å være ødelagt som noe permanent. I en periode kan mye være ødelagt pga overgrepet, det betyr ikke at det alltid vil være sånn og at du er helt viljeløs i dette......Du virker opprørt, det var ikke meningen å opprøre deg, men nå har du altså forklaringen på hva jeg mente med det jeg skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovelene

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Det er ikke bare kriminelle og venner av kriminelle som opplever overgrep fra politiet slik du insinuerer.

Skikkelig uproft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Jeg ser ikke på å være ødelagt som noe permanent. I en periode kan mye være ødelagt pga overgrepet, det betyr ikke at det alltid vil være sånn og at du er helt viljeløs i dette......Du virker opprørt, det var ikke meningen å opprøre deg, men nå har du altså forklaringen på hva jeg mente med det jeg skrev...

Liker ikke ordet ødelagt likevel jeg ;). Høres ut som det er noe som er gått i stykker, noe som det ikke går an å reparere. Det nekter jeg å tro !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leaisadoria

Liker ikke ordet ødelagt likevel jeg ;). Høres ut som det er noe som er gått i stykker, noe som det ikke går an å reparere. Det nekter jeg å tro !!

Leste du hva jeg la i ordet og hva jeg mente med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Leste du hva jeg la i ordet og hva jeg mente med det?

Ja, hva er det som er ødelagt? Hvorfor skulle jeg være ødelagt av overgrep? Jeg har opplevd andre ting som faktisk har forsuret livet like mye.

Mange mener at misbruk er det verste du kan oppleve, du er ødelagt, det går ikke an å leve et normalt liv etter noe sånt.

Det er en feiloppfatning og det mener jeg terapeuter også må innrette seg etter. Akkurat som det finnes en "mal" for hvilke reaksjoner som må komme etter noe sånt. Tull, sier jeg. Terapauter og andre gjør meg en bjørnetjeneste når de sier stakkars deg, han ødela deg, vi skjønner godt hvorfor du er syk. Pass på, hun tåler ikke ditt og ikke datt, dikke-dikk.

Høres jeg sint og frustrert ut? Tja, det er jeg vel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ikke ødelagt meg. Ingen skal få lov til det. Jeg er sterk, faen heller. Jeg er ikke et offer for noenting heller, nekter å kalle meg selv det.

MEN livet mitt hadde kanskje sett litt annerledes ut om endel ting ikke hadde skjedd. Kanskje er jeg blitt et bedre menneske? Kanskje har jeg erfaringer som jeg har lært av og som ingen andre kan forstå? Kanskje kan jeg bruke dette til noe?

Ordet ødelagt får meg til å grøsse, nekter for at jeg ble ødelagt av voldtekt og overgrep. Jeg er hel for i f... ikke et rift i "pelsen."

Jeg liker heller ikke ordet "ødelagt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Jeg liker heller ikke ordet "ødelagt".

Nei, om vi får en fysisk skade så sier vi vel heller ikke at vi er ødelagt. Synes ikke dette ordet er godt i denne sammenhengen. Bruk heller skadet eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...