Gå til innhold

Superlativer på N


Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg med superlativer, altså positive beskrivelser/adjektiv, som begynner med bokstaven N? Jeg prøver å lage en personlig hilsen til noen mha. bokstavene i vedkommendes navn, men står litt fast akkurat med N´ene :o)

På forhånd thænks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar dem i adjektivsform, så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*:

Nydelig, nett, nyttig, nø-koselig (dialektvariant), nattlig, nådefull,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar dem i adjektivsform, så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*:

Nydelig, nett, nyttig, nø-koselig (dialektvariant), nattlig, nådefull,

''så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*''

Hehe,- der kom korreksen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*''

Hehe,- der kom korreksen :-)

*S*

Til mitt forsvar må jeg si at da jeg begynte å svare hadde ingen svart ennå, det rakk dere å gjøre mens jeg tastet den setningen der;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusselig! *S*

Nøysom

Nøyaktig

Naturlig

Nyttig

... og noen vil sikkert si "norsk" ;)

''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)''

*he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)''

*he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-)

Ja.... ? Mener det ringer en bjelle der ja, selv om jeg ikke helt husker kjernen *S*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)''

*he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-)

Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o)

Men det er nok bare en vits tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o)

Men det er nok bare en vits tror jeg.

Ja, det er nok bare en vits:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o)

Men det er nok bare en vits tror jeg.

Kan du gjette hvilken dansk by dette er? R + rotte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221213631' post='3956398]

Randers.

Jeg burde kanskje visst dette, men hvilken rotte er Anders? Jeg tenker bare Anders And som jo er Donald og han er ikke akkurat noen rotte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje visst dette, men hvilken rotte er Anders? Jeg tenker bare Anders And som jo er Donald og han er ikke akkurat noen rotte...

Det er jo en helt annen rotte, som tilfeldigvis heter Anders;-) Verre er det ikke.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...