Gå til innhold

Han greier ikke bestemme seg for hvem han vil ha


Gjest rtgx

Anbefalte innlegg

Sant, sant . Men jeg tror likevel det skremte han. :-)

Da er han lettskremt. Synes du det lover bra for et trygt og varig forhold? Jeg hadde ikke turt å gå inn i et forhold til en mann med så liten ryggrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    55

  • morsan

    21

  • Glimtipper

    6

  • Attekattenoa

    4

Da er han lettskremt. Synes du det lover bra for et trygt og varig forhold? Jeg hadde ikke turt å gå inn i et forhold til en mann med så liten ryggrad.

Enig.

Hadde bare håpet at det var noe jeg kunne gjøre for å trigge han til å utvikle litt mer selvstendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min innrømmer gladelig at han var en feiging som aldri hadde gjort det slutt dersom ikke den nåværende forloveden hans hadde stått på. Han "elsket" jo ungdomskjæresten på sett og vis, og var rasjonell nok til å tenke at denne nye forelskelsen var noe som ville gå over. (Han er jo ikke nyforelsket i forloveden heller lenger, men de har likevel et helt annet forhold enn han hadde med ungdomskjæresten) Og han er samme type som "min" mann: Rasjonell, traust og en sånn som stenger av.

Jeg tror nok også at "min" elsker samboeren sin på sett og vis - i den grad man egentlig elsker noen man kan være utro mot.

Jeg hadde ikke ville hatt en mann som jeg bare hatte fått fordi jeg hadde "stått på mitt" og som ellers ville ha valgt en annen.

Riktignok er jeg tilhenger av salmeversstorfen "kjemp for alt hva du har kjært", men det er forskjell på å kjempe og å legge seg flat for enhver form for oppførsel fra mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror det er "helt greit". Han har aldri sagt at det er forferdelig, bare at det har gått dårlig i det siste. Og jeg tror han har vært trofast i mange, mange år.

Med så mange som er utro, er det ikke mulig at noen bra menn er det også?

''Med så mange som er utro, er det ikke mulig at noen bra menn er det også?''

Jeg tror ikke at det er en evig sannhet i utsagnet "en gang utro - alltid utro". Men du beskriver en mann som har gjort mer enn et flyktig engangstilfelle - han har vært systematisk utro OG han vakler og vil ha i pose og smekk.

Og faren for utroskap er én ting - vel så stor er faren for at han ikke kommer til å gidde å gjøre den nødvendige innsats over tid for å forholdet til å vare. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett nei, det er vondt. Jeg holder absolutt ikke pusten med hva jeg mener for ikke å gi gratis poeng til den andre damen, snarere tvert i mot. En del av meg ville at han skulle dra hjem til henne og rydde opp, og jeg har gjort det meste for å dytte han fra meg.

Jeg tror han har vært utro med flere i tiden han traff meg, han driftet rundt og hadde det ikke bra. Helt ærlig tror jeg han har vært trofast mot henne i over 10 år, og jeg tror han er forelska i meg. For the record har jeg vært i lignende situasjon én gang før, og trodde ikke det samme.

Alle klisjeer til side: Er det så utenkelig at man i løpet av livet gjør en stor feil? At en bra mann som bor sammen med ungdomskjæresten lurer på hva annet som finnes der ute, og til slutt finner en han passer langt bedre sammen med, men lenge er for feig til å bryte ut? Jeg har ihvertfall sett det skje før.

Jeg vil selvfølgelig ikke ha en feiging, og skulle han ha hatt en sjans hos meg nå skulle han virkelig ha fått kjørt seg noen runder først.

Jeg har forlangt at han rydder opp. Han er helt knekt. Dersom han har fortalt det til noen, sier nok de det samme som meg: forelskelse er en ting, langvarige forhold er noe annet, og forelskelse går over. Han blir sikkert matet med dette fra alle kanter. Men hva hvis det er jeg som er hans livs kjærlighet og ikke ungdomskjæresten?

''Han er helt knekt''

Skjønner jeg godt! Han hadde det jo som pøommen i egget - nå risikerer han å miste begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Hadde bare håpet at det var noe jeg kunne gjøre for å trigge han til å utvikle litt mer selvstendighet.

Og allerede ønsker du han annerledes enn hvordan han er...

Jeg synes ærlig talt ikke dette lover godt. Jeg kan ikke tenke meg at dette er en mann å samle på. En ting hadde vært om han fikk følelser for deg og holdt seg på matta inntil han løste sin egen livssituasjon, en annen ting er når han har lurt både deg og samboeren uten nevneverdige problemer.

Jeg vet ikke hvilke krav du setter til en partner - tydeligvis ikke nevneverdige, men for meg hadde det vært helt uakseptabelt og talt så dårlig for hva slags menneske han var at jeg heller hadde vært singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Han er helt knekt''

Skjønner jeg godt! Han hadde det jo som pøommen i egget - nå risikerer han å miste begge deler.

''pøommen i egget''

Å jasså Mrs. Morsan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med så mange som er utro, er det ikke mulig at noen bra menn er det også?''

Jeg tror ikke at det er en evig sannhet i utsagnet "en gang utro - alltid utro". Men du beskriver en mann som har gjort mer enn et flyktig engangstilfelle - han har vært systematisk utro OG han vakler og vil ha i pose og smekk.

Og faren for utroskap er én ting - vel så stor er faren for at han ikke kommer til å gidde å gjøre den nødvendige innsats over tid for å forholdet til å vare. Dessverre.

Jeg er ikke uenig, men han har tross alt vært i ett og samme forhold siden han var 20 år, og jeg tror han når han sier at han alltid har vært trofast (ihvertfall frem til det virkelig begynte å hangle for noen år siden) . Det bør jo si litt om han. Etter at det begynte å gå dårlig fikk han seg jobb i en annen by, og har ikke vært så mye hjemme. Så ja, han er en feiging som ikke tør å ta et oppgjør og er redd for forandring, og han skulle som sagt få kjørt seg litt hvis han skulle ha hatt en sjans hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Hadde bare håpet at det var noe jeg kunne gjøre for å trigge han til å utvikle litt mer selvstendighet.

Det kan bli en stor og langvarig jobb og muligens kommer du ikke i mål.

Hvis han er slik du beskriver han, vil han lengte tilbake til ungdomskjæresten hver gang du gir han motstand i foholdet eller hver gang dere har en konflikt. Høres litt ut som et lite barn.

Dette er bare gjetninger fra min side, men jeg får litt følelsen av at han er slik etter det du skriver her.

Det kan også være slik at han har sterke følelser for ungdomskjæresten, men at han har gått litt lei og er nysgjerrig på andre fordi han bandt seg tidlig. Han har blitt i forholdet lenge til tross for at de ikke har barn og det må bety at det er kjærlighet mellom dem eller det må bety at han faktisk ikke bare har liten ryggrad, men at han mangler det helt.

Hvorfor skulle han ellers bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allerede ønsker du han annerledes enn hvordan han er...

Jeg synes ærlig talt ikke dette lover godt. Jeg kan ikke tenke meg at dette er en mann å samle på. En ting hadde vært om han fikk følelser for deg og holdt seg på matta inntil han løste sin egen livssituasjon, en annen ting er når han har lurt både deg og samboeren uten nevneverdige problemer.

Jeg vet ikke hvilke krav du setter til en partner - tydeligvis ikke nevneverdige, men for meg hadde det vært helt uakseptabelt og talt så dårlig for hva slags menneske han var at jeg heller hadde vært singel.

Det er bra du sier det, jeg trenger å høre det, og det er først nå jeg begynner å "glippe" fra dette standpunktet. For hvem har ikke gjort feil i løpet av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren "knakk sammen" forde han blei avslørt, han vil ha tryggheten hos samboeren og leike Cassanova med deg og andre.

Han der er ei reke!

Lol.

Og det er nå han snart skal si til meg at han elsker henne, men er forelska i meg? Og at de "har bestemt seg for å prøve å få det til å fungere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra du sier det, jeg trenger å høre det, og det er først nå jeg begynner å "glippe" fra dette standpunktet. For hvem har ikke gjort feil i løpet av livet?

Feil gjør alle. Mange, mange feil. Men så har de aller fleste av oss også noen sperrer; dette punktet krysser jeg IKKE.

Hvor går hans grenser? Han har allerede løyet til deg og sveket deg på det groveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli en stor og langvarig jobb og muligens kommer du ikke i mål.

Hvis han er slik du beskriver han, vil han lengte tilbake til ungdomskjæresten hver gang du gir han motstand i foholdet eller hver gang dere har en konflikt. Høres litt ut som et lite barn.

Dette er bare gjetninger fra min side, men jeg får litt følelsen av at han er slik etter det du skriver her.

Det kan også være slik at han har sterke følelser for ungdomskjæresten, men at han har gått litt lei og er nysgjerrig på andre fordi han bandt seg tidlig. Han har blitt i forholdet lenge til tross for at de ikke har barn og det må bety at det er kjærlighet mellom dem eller det må bety at han faktisk ikke bare har liten ryggrad, men at han mangler det helt.

Hvorfor skulle han ellers bli?

Ja, det er det jeg lander på ihvertfall, at han er uselvstendig. Og en nervøs perfeksjonist.

Sånn sett er jeg glad jeg var kostbar og ikke ga ham trygghet eller lot han støtte seg på meg. Og når jeg tenker meg om fikk jeg litt tendenser til klaus ved et par tilfeller, fordi han virket krevende. "Huff jeg har så vondt i hodet, trøst meg". Han testet sikkert ut om jeg kunne være en ny mamma for han, og jeg responderte ikke på dette.

Den navlestrengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil gjør alle. Mange, mange feil. Men så har de aller fleste av oss også noen sperrer; dette punktet krysser jeg IKKE.

Hvor går hans grenser? Han har allerede løyet til deg og sveket deg på det groveste.

Sant.

Men det er i såfall i likhet med... 70% av alle menn og hvor mange % kvinner? Poenget: Hvis man er i en livskrise, overgang, omveltning, kan grenser overskrides. Til hans forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ville hatt en mann som jeg bare hatte fått fordi jeg hadde "stått på mitt" og som ellers ville ha valgt en annen.

Riktignok er jeg tilhenger av salmeversstorfen "kjemp for alt hva du har kjært", men det er forskjell på å kjempe og å legge seg flat for enhver form for oppførsel fra mannen.

Ja. Så hva er å kjempe i dette tilfellet, og hva er å legge seg flat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant.

Men det er i såfall i likhet med... 70% av alle menn og hvor mange % kvinner? Poenget: Hvis man er i en livskrise, overgang, omveltning, kan grenser overskrides. Til hans forsvar.

Nå vil ikke jeg være sammen med 70 % av alle menn (jeg tror forøvrig ikke det er så mange), jeg vil være sammen med den som er rett for meg. Det er noen som ikke starter forholdet ved å lyve til meg på det groveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Så hva er å kjempe i dette tilfellet, og hva er å legge seg flat?

Jeg synes det er å legge seg flat at du tenker på hva som er den mest opportune handlemåten for å få ham til å velge _deg_ fremfor samboeren; burde du ha kjeftet mindre? Bør du ringe henne? Bør du passe på at han virkleig skjønner hvor glad du er i ahn? osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...