Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Nå er du _helt_ på jordet!

Min deltagelse i denne debatten har ikke ett eneste sted vært med tanken på at dette var en fin hevn på denne fyren.

Mitt ståsted har vært at rtgx satt fast i en vanskelig situasjon hvor hun fremdeles ikke klarte å slutte å tro på mannen hun fremdeles var veldig forelsket i. Hun hadde det kjempevondt. Hun valgte å skaffe seg innsikt - og ble dermed fri fra sin smerte og kom over fyren.

Det mener jeg hun virkelig hadde rett til. Og jeg mener at hele ansvaret for bedraget må legges på den som faktisk har bedratt noen her. Ikke på de som prøver å rydde i livene sine så godt de kan med de metoder de trenger å ta i bruk etter å ha blitt lurt trill rundt.

Jeg har aldri påstått noe annet enn at det er mannen som har all skyld i dette. Det er ikke blitt diskutert en gang. I og med at du er enig i det, så er det rart at du synes det er greit å ikke ta hensyn til de andre familiemedlemmene til mannen også.

Poenget er at du vet aldri hva som venter deg i den andre enden av tlf eller hvordan situasjonen er der. Dere er for opptatt av deres egne følelser og hva dere vil gjøre med dem.

Gi heller mannen beskjed om å ordne opp dette på hjemmebane selv.

Skulle en elsker av kona ringe meg og si "du hør her, nå har jeg knullet på kona de i noen måneder og funnet ut at hun er gift"..vel, da hadde jeg hentet balltreet. Ikke nok med at han knullet henne, men han skal si det til meg også. Jeg vet utmerket godt at det er forskjellige motiver for å ringe, også skadefryd for å hevne seg på mannen, kanskje følelsen av å ydmyke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Jeg har aldri påstått noe annet enn at det er mannen som har all skyld i dette. Det er ikke blitt diskutert en gang. I og med at du er enig i det, så er det rart at du synes det er greit å ikke ta hensyn til de andre familiemedlemmene til mannen også.

Poenget er at du vet aldri hva som venter deg i den andre enden av tlf eller hvordan situasjonen er der. Dere er for opptatt av deres egne følelser og hva dere vil gjøre med dem.

Gi heller mannen beskjed om å ordne opp dette på hjemmebane selv.

Skulle en elsker av kona ringe meg og si "du hør her, nå har jeg knullet på kona de i noen måneder og funnet ut at hun er gift"..vel, da hadde jeg hentet balltreet. Ikke nok med at han knullet henne, men han skal si det til meg også. Jeg vet utmerket godt at det er forskjellige motiver for å ringe, også skadefryd for å hevne seg på mannen, kanskje følelsen av å ydmyke osv.

Poenget her: Rtgx satt og ventet på denne fyren som sier at han er på vei ut av samboerskapet antagelig.

Det var visst ikke sant. Men det hadde hun en rett til å få avklart slik at hun slapp å være bundet av tilliten hun følte til en hun var glad i lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her: Rtgx satt og ventet på denne fyren som sier at han er på vei ut av samboerskapet antagelig.

Det var visst ikke sant. Men det hadde hun en rett til å få avklart slik at hun slapp å være bundet av tilliten hun følte til en hun var glad i lenger.

Herre-min-jesus, hva ventet hun på da? Hun visste jo allerede før hun ringte at han hadde løyet så det holdt. Hun visste alt hun trengte å vite lenge før hun ringte. At hun ringte for å oppklare dette har jeg absolutt ingen tro på.

Nå lurer jeg på hva som skal til før dere får opp øynene. Hun burde jo ha trukket seg ut med en gang og ikke ringe for å få enda en bekreftelse på at han ikke er noe å satse på. Jeg skjønner nå veldig godt hvorfor mange av dere havner opp med galninger og drittsekker når dere er så blinde.

Det ene beviset etter det andre blir nærmest banket inn i hode på dere og enda ber dere om flere slag for liksom å bli sikrere.

Som jeg sa, det er ikke derfor hun ringte, i alle fall ikke bare derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tåler å høre noe annet enn det du selv mener er riktig så burde du ikke ha skrevet dette. Du kan ikke regne med å få bare støtte. Denne saken har flere siden enn det du mener.

og hvis du leser en gang til, så ser du at det ikke er det jeg ikke "tåler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At det heter DOKTOR online betyr ikke at man kan forvente samme trøst og støtte som man ville av sine nærmeste. ''

Men på den annen side får man kanskje lettere et ærlig svar - fra sine nærmeste er risikoen for 'med-jatting' større enn fra ukjente på dol.

Ja, og det er viktig med ærlige svar.

Men kommer de i form av drittslenging uten særlig tanke bak, er det bare unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

''Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral?''

Kall meg gjerne veldig naiv nå. Men ja - jeg forventer faktisk at folk skal kunne ta til seg lærdom, nye tanker og være istand til å revurdere oppfatninger ut fra andres opplevelser jeg. Det er faktisk mye av grunnen til at jeg har valgt å være veldig åpen om mine erfaringer blant annet her inne.

Ja jeg har lagt merke til din åpenhet uten at jeg tror det endrer nevneverdig folks syn på saker og ting.

Jeg er feks en av de som ikke kommenterer innleggene dine rundt ditt familieanliggende. Jeg ville aldri basert mine holdninger/tanker rundt din situasjon på en ensidig fremstilling fra din side. Jeg er trolig ikke så naiv som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bimbimbimbooooooooom

Jeg synes vel ikke jeg med mitt levde liv hittil kan påberope meg å være samlivseksperten da.......

Ikke at jeg har gjort det heller.

Men stort engasjement - jepp. Har det, helt skyldig i det. Er ikke i stand til å se på det som noe som helst annet enn en bra ting heller :-)))

Ikke slenger jeg dritt etter folk med å bruke et sånt ekkelt, falskt nick heller - selvom skrivestilen din er lett gjenkjennbar :-)

Derfor ble samlivsbruddekspert nevnt ;)

At man engasjerer kan være positivt, overdrevent engasjement er i noen tilfeller sykelig. Tendenserer engasjementet til besserwisser begynner det å smake småsurt for en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor ble samlivsbruddekspert nevnt ;)

At man engasjerer kan være positivt, overdrevent engasjement er i noen tilfeller sykelig. Tendenserer engasjementet til besserwisser begynner det å smake småsurt for en del.

Du er ikkje så dum til å være Bimbo! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er viktig med ærlige svar.

Men kommer de i form av drittslenging uten særlig tanke bak, er det bare unødvendig.

Det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...