Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men jeg må bare hoppe inn her, for jeg synes du omtaler samboeren litt respektløst ved å si 'kjerringa', og i den andre tråden omtalte du henne som 'hun berta' eller noe lignende.

Jeg synes MINST like synd på samboeren som på rtgx, selv om hun ikke har lagt inn sin story på dol. Jeg reagerer derfor på at du indirekte omtaler samboeren i litt hevngjerrige ordelag, som om hun var en skikkelig bitch.

Det var ikke respektløst ment overfor henne, beklager virkelig! Jeg bor litt på landet, så vi snakker litt breialt her. Damer som er sambo eller gift er gjerne kjerringa og sånt, men på trykk ble det feil.

Jeg har _stor_ medfølelse med hun som står der og pakker og gleder seg til ferie med samboeren også finner ut at han er en sånn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Jeg er hjertens enig med deg.

Da hun oppdaget at han hadde samboer og løy om dette, burde hun ha trukket seg stille og rolig ut av det hele.

For oss manfolka er det av og til litt vanskelig å forstå at noen kvinner vil ha så mye drama og faktisk frivillig oppsøker det.

Forelska for første gang på mange år, tror dette er mannen i sitt liv, blir løyet for, skal - med alle følelsene som er i sving - makte å bare snu ryggen til og glemme alt uten videre?

Joda, jeg skulle gjerne likt å tro at jeg var så rasjonell og kald av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gjort noe mer etter at jeg snakket med henne, da?

Hadde jo ikke grunnlag nok for å bli ferdig med han før jeg hadde fått det i fleisen at han løy om dette.

Men du trengte jo ikke å snakke med samboeren for å skjønne at han løy. Du sa jo at han bedyret hele veien at han ikke hadde samboer. Så fikk du vite det. Ergo løy han hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å oppsummere/konkludere litt her.

- En dame som vet at mannen er opptatt, har i utgangspunktet ingen ting med å ringe kona/samboeren.

- En som blir ført bak lyset på lik linje med kona/samboeren, har "rett til" å ringe for sin egen del.

- Det at dette er riktig for sin egen del vil ikke dermed si at det vil være riktig for kona/samboeren sin del (selv om jeg i denne situasjonen fikk bekreftet fra henne at hun var veldig glad for at jeg fortalte henne om dette), det vet man ikke noe om. Derfor må et slikt valg nødvendigvis baseres på hva som er riktig for en selv, og hva man selv tror man ville ha ønsket dersom man var henne. Og det er ikke, og vil aldri bli, en enkel situasjon.

- Den som "styrer over noens liv" er uansett den som er utro. De uskyldige som er involvert må få prøve å løse det på den måten de synes er best, og om det inkluderer en telefon til den andre, trenger det ikke dreie seg om hevn.

Greit oppsummert :)

Jeg kjenner forresten også til et tilfelle der "Nr. 2" ringte "Nr. 1" etter at hun fant ut at det var en Nr. 1. Også her ble Nr. 1 veldig glad for å få vite, og Nr. 1 og Nr. 2 hadde det i lengre tid morsomt med å snakke sammen på telefonen mens de sammenholdt kalenderne sine, eks.: "Da sa han at han var i Tyskland med jobben...?" - "Ja, da var vi på fjellet sammen...". Etc.

Unødvendig å si at "kjæresten" ikke fikk noen av dem. Like etter så jeg ham med ny kjæreste som så veldig lykkelig ut, og jeg var nesten fristet til å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjertens enig med deg.

Da hun oppdaget at han hadde samboer og løy om dette, burde hun ha trukket seg stille og rolig ut av det hele.

For oss manfolka er det av og til litt vanskelig å forstå at noen kvinner vil ha så mye drama og faktisk frivillig oppsøker det.

Er du mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelska for første gang på mange år, tror dette er mannen i sitt liv, blir løyet for, skal - med alle følelsene som er i sving - makte å bare snu ryggen til og glemme alt uten videre?

Joda, jeg skulle gjerne likt å tro at jeg var så rasjonell og kald av meg.

Det er ikke det jeg sier. Klart det kan ta tid å komme over noe sånt. Men at du får det noe bedre av at andre får det verre kan jeg ikke forstå. Sårene dine må du uansett slikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig i. Men det er i overkant å tro at det da er noe å satse på, det blir altfor naivt for min del.

Det var da vitterlig det jeg tenkte og følte til å begynne med også.

Men så ser jeg meg om. Og hvor mange er det ikke som har møtt sin nåværende mens de fremdeles var i et forhold, og fått det mye bedre med den nye? Tanken på dét fikk meg til å fire litt på kravene og forventningene om hvordan det bør og skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa - men man vil gjerne tro på den man er opp over ørene forelsket i også. Det er forståelig det da.

Joda, det forstår jeg, men når han lyver om at han ikke har kjæreste samboer, eller holder det tilbake og dette skjer så tidlig i forholdet, så er det naivt og tro at denne mannen er noe å satse på og tro at alt kommer til å ordne seg og han aldri kommer til å lyve senere.........jadda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det jeg sier. Klart det kan ta tid å komme over noe sånt. Men at du får det noe bedre av at andre får det verre kan jeg ikke forstå. Sårene dine må du uansett slikke selv.

Jeg får det jo ikke bedre _av_at_ noen får det verre, hvor har du det fra?

Kanskje noen får det verre fordi jeg må gjøre det som er riktig for at jeg skal kunne ta mine valg på riktig grunnlag, og kanskje noen på sikt får det mye bedre. Det vet man jo aldri noe om, derfor kan man ikke basere sine valg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjertens enig med deg.

Da hun oppdaget at han hadde samboer og løy om dette, burde hun ha trukket seg stille og rolig ut av det hele.

For oss manfolka er det av og til litt vanskelig å forstå at noen kvinner vil ha så mye drama og faktisk frivillig oppsøker det.

Det er det jeg mener også, når han lyver så det renner av han så tidlig i forholdet, så er det altså noen som lever på rosa skyer og fortsatt tror at han kommer til å oppføre seg som en engel resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det forstår jeg, men når han lyver om at han ikke har kjæreste samboer, eller holder det tilbake og dette skjer så tidlig i forholdet, så er det naivt og tro at denne mannen er noe å satse på og tro at alt kommer til å ordne seg og han aldri kommer til å lyve senere.........jadda...

Joda. Men all den tid han hadde sagt at samboeren hans var informert om rtgx så kan hun virkelig ikke lastes for å h slått på tråden heller.......

Nei - det er fyren her som har dummet seg ut og han som skal bære det ansvaret også. Han har såret rtgx og han har såret samboeren sin. Resten av dette er konsekvenser bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trengte jo ikke å snakke med samboeren for å skjønne at han løy. Du sa jo at han bedyret hele veien at han ikke hadde samboer. Så fikk du vite det. Ergo løy han hele veien.

Sant nok. Og hadde jeg ikke vært så forelska og hadde hatt troen på dette, hadde jeg kanskje ikke hatt behov for en oppklaring. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gjort noe mer etter at jeg snakket med henne, da?

Hadde jo ikke grunnlag nok for å bli ferdig med han før jeg hadde fått det i fleisen at han løy om dette.

Jo, du hadde god grunn til å trekke deg ut fra dette uten å kontakte henne. Du visste da allerede at han hadde unngått å si til deg at han hadde samboer og bare det alene burde ha fått masse røde lamper til å blinke midt i fleisen på deg. Men du fortsette å kjøre på rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Men all den tid han hadde sagt at samboeren hans var informert om rtgx så kan hun virkelig ikke lastes for å h slått på tråden heller.......

Nei - det er fyren her som har dummet seg ut og han som skal bære det ansvaret også. Han har såret rtgx og han har såret samboeren sin. Resten av dette er konsekvenser bare.

''Men all den tid han hadde sagt at samboeren hans var informert om rtgx så kan hun virkelig ikke lastes for å h slått på tråden heller.......''

Vel. Det der er vel en av de desidert mest brukte løgnene i slike sammenhenger. Hva gjør en ikke for å forhindre nettopp denne telefonen. Jeg er ikke spesielt mistenksom av natur, men dette hadde jeg ALDRI tatt for god fisk. All verdens varsellamper burde begynne å blinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da vitterlig det jeg tenkte og følte til å begynne med også.

Men så ser jeg meg om. Og hvor mange er det ikke som har møtt sin nåværende mens de fremdeles var i et forhold, og fått det mye bedre med den nye? Tanken på dét fikk meg til å fire litt på kravene og forventningene om hvordan det bør og skal være.

Det er så, men da burde du heller ikke ha ringt, men heller avventet situasjonen litt eller trukket deg helt ut med en gang.

Du må ikke underslå at han har unnlatt å fortelle deg at han har samboer. Når han er uærlig på noe sånt, så burde du ha skjønt at dette er ikke noe å satse på. Eller er det slik at du tror at han ville være en engel resten av livet og aldri løyet mer?

Jeg fatter bare ikke at du og dine likesinnende vil ha noen som viser en så dårlig side av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det forstår jeg, men når han lyver om at han ikke har kjæreste samboer, eller holder det tilbake og dette skjer så tidlig i forholdet, så er det naivt og tro at denne mannen er noe å satse på og tro at alt kommer til å ordne seg og han aldri kommer til å lyve senere.........jadda...

Tror du ikke han har fått tyn så det holder for dette?

Det er ikke til å komme bort fra at folk gjør feil. Bra folk kan også gjøre store feil. Fettern min, f.eks. - var i et årelangt, fastkjørt forhold og gikk bak ryggen hennes, og endte opp med noen han passet mye bedre med og aldri har vært utro mot.

Det jeg sliter/slet med å vurdere i denne saken var om han var en bra fyr som hadde gjort en stor feil, eller om han var den typen mann som dette er typisk for og som "aldri vil forandre seg".

Mitt instinkt var å tro det siste, men ville jeg risikere å kaste bort noe som *kunne* være min store kjærlighet dersom jeg tok feil? Nei. Derfor postet jeg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg mener også, når han lyver så det renner av han så tidlig i forholdet, så er det altså noen som lever på rosa skyer og fortsatt tror at han kommer til å oppføre seg som en engel resten av livet.

Og kanskje levde han selv på rosa skyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men all den tid han hadde sagt at samboeren hans var informert om rtgx så kan hun virkelig ikke lastes for å h slått på tråden heller.......

Nei - det er fyren her som har dummet seg ut og han som skal bære det ansvaret også. Han har såret rtgx og han har såret samboeren sin. Resten av dette er konsekvenser bare.

Der er ikke jeg enig, fordi jeg kan bare ikke fatte at hun vil ha en som viser en så dårlig side av seg selv, så tidlig i forholdet.

Hun visste jo at han hadde unnlatt å fortelle sannheten til henne lenge før hun ringte. Enda var hun villig til å satse på denne mannen, forstå det den som kan.

Det er jeg fristet til å kalle ren dumskap, men det sa jeg jo ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men all den tid han hadde sagt at samboeren hans var informert om rtgx så kan hun virkelig ikke lastes for å h slått på tråden heller.......''

Vel. Det der er vel en av de desidert mest brukte løgnene i slike sammenhenger. Hva gjør en ikke for å forhindre nettopp denne telefonen. Jeg er ikke spesielt mistenksom av natur, men dette hadde jeg ALDRI tatt for god fisk. All verdens varsellamper burde begynne å blinke.

Tok det ikke for god fisk heller, nei. Var derfor godt å få bekreftet dette i en telefonsamtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...