Gå til innhold

valgfritt med keisersnitt?


Gjest Thea89

Anbefalte innlegg

''Har hørt om dem som blir anbefalt å ta abort ved en fjerde graviditet, ikke gjort det å måtte forholde seg i ro fra ca uke 20.''

Det er nok litt individuelt - jeg kjenner ei som har 6 keisersnitt, og hun har overhode ikke vært i ro ved noen av sine graviditeter.

Legene er nok ikke helt enige heller, den ene jeg snakket med mente at jeg måtte vente 3 år mellom hver graviditet, mens en annen sa "kjør på". Ingen sa noe på at jeg vurderte sterkt en 4. graviditet, de bare sa at jeg burde vente litt lenger med den enn med de 3 første.

Tipper det ikke finnes noen veldig god statistikk på dette, så det blir legenes (jordmødrenes) egne erfaringer som teller når de gir råd.

litt for kjapp der.... skulle være "nekter å følge legens forbud" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    13

  • morsan

    12

  • Lillemus

    10

  • Bookworm

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror de får anbefaling om sterilisering.

Hilsen

Det er så, men man kan verken tvangssterilisere eller tvangsabortere - så det fjerde keisersnittet må følgelig gå sin gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt for kjapp der.... skulle være "nekter å følge legens forbud" ;-)

Ja, det er jo nettopp det. Det er jo ingen som kan nekte det fjerde, femte eller sjette keisersnittet. Man kan verken tvangssterilisere eller tvangsabortere, så hvis kvinnen ikke følger legens anbefaling, så må det jo utføres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det er så, men man kan verken tvangssterilisere eller tvangsabortere - så det fjerde keisersnittet må følgelig gå sin gang...

Ja da er det ingen vei utenom.

Du kan ikke sette barnet i revers.

Hilsen ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men maks tre - jeg skjønner at man anbefaler maks tre keisersnitt, men man kan da ikke tvinge noen til å ta abort hvis man skulle bli gravid den fjerde gangen?

Har ikke hørt om at de blir tvunget til abort. Jeg skrev vel at jeg hadde hørt det ble anbefalt? Du får faktisk tilbud om sterilisering ved keisersnitt nr.2 også. Det gjøres da gratis, mens du må betale en del for det til "vanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

litt for kjapp der.... skulle være "nekter å følge legens forbud" ;-)

Nei altså, det er jo en stor risiko å ta, om man velger stadig flere barn når de kun kan fødes med keisersnitt. Og som jeg vel skrev ett eller annet sted, det er selve graviditeten som er hovedproblemet, livmora blir skjørere og skjørere for hver gang den deles opp og sys igjen. Svangerskap er hard belastning på livmora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Jeg har fåt beskjed om at tre er maks. Men jeg tilhører vel ett litt strengt sykehus da. Det er utrolig bra altså, så jeg er allikevel glad jeg tilhører det sykehuset. :-)

Joda, men blir du gravid en 4. gang - så blir ikke ungen værende inni der, liksom.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Men maks tre - jeg skjønner at man anbefaler maks tre keisersnitt, men man kan da ikke tvinge noen til å ta abort hvis man skulle bli gravid den fjerde gangen?

Nei, man kan ikke tvinges til abort, ei heller til sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Har ikke hørt om at de blir tvunget til abort. Jeg skrev vel at jeg hadde hørt det ble anbefalt? Du får faktisk tilbud om sterilisering ved keisersnitt nr.2 også. Det gjøres da gratis, mens du må betale en del for det til "vanlig".

''Du får faktisk tilbud om sterilisering ved keisersnitt nr.2 også.''

Ikke der jeg har født mine, nei. Ingen snakket om det før jeg selv tok det opp. Etter 3 snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det kun blir tatt keisersnitt når det er nødvendig av hensyn til mor eller barn.

Det som er best for barnet vil jeg tro er den normale vaginale fødselen. Det er diverse løsninger med smertestillende til vanlig fødsel som kan vurderes. Smerten etter en operasjon vil jeg tro er merkbar den også. Sting som klør mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i! Alle fødende må taes på alvor, men det er også viktig at de går inn i dette med et åpent sinn og ikke "låser seg fast" i tanker rundt selve fødselen. Mye endrer seg påde fysisk og psykisk i de 9 mnd man går gravid også:) Jeg synes man skal være åpen for eventuelle løsninger og se hva man ønsker når det lir ut i svangerskapet. Når den fødende har skikkelig angst og den ikke vil slippe taket, så synes jeg imidlertid man skal lytte til den fødendes ønsker mht keisersnitt eller ikke.

Helt enig med deg her :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...