Gå til innhold

Om lurendreiere på dol


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    44

  • pekkaline

    14

  • Babette

    13

  • Bookworm

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen

Man kan fortsette den i den slettede tråden også - *synger ertesang til webbis som har en feil et sted*

Du store så gøy det er med _andres_ dataproblemer :-)

*veeeeeeldig barnslig nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes flere kjennetegn på et innlegg som er funnet på.

1. Ukjent nick. Jeg beklager til alle de som bruke ukjent nick av helt andre grunner, men jeg er alltid på vakt i forhold til det.

2. Historien er utrolig. Det finnes mange utrolige historier i verden, så det er ikke et tegn i seg selv. Allikevel noe å legge merke til.

3. Sparsomt med svar til de som ønsker å hjelpe eller i overkant mange svar som øker konfliktnivået i tråden.

4. Mange detaljer eller detaljer som ikke stemmer overens med hverandre.

5. Tråden setter trådstarter i et ekstremt godt eller ekstremt dårlig lys, avhengig av om de ønsker negativ eller positiv oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nevnt at en burde kjent igjen troll pga skrivemåten. Er det en utlending da?

Vet ikke om jeg skal le eller grine, men velger det første. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart noen som har en forfatterspire i magen. Kanskje kan det skyldes at de har et veldig innholdsløst liv, og at de dermed trenger å skape seg en spennende historie.

Den siste "lurehistorien" var jo absolutt både fengende og rørende, og godt konstruert - så det finnes talt der ute.

Det som er så vanskelig, er å kommentere dette når det skjer. Det hender jeg synes historier virker temmelig merkelige, men i fare for å tråkke i baret, hvis historien faktisk ER sann velger jeg å ikke kommentere det. Veldig synd hvis det er sannheten som skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nevnt at en burde kjent igjen troll pga skrivemåten. Er det en utlending da?

Vet ikke om jeg skal le eller grine, men velger det første. ;)

Grine gidder jeg i hvert fall ikke, sant eller ikke - så stor betydning har ikke DOL for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fortsette den i den slettede tråden også - *synger ertesang til webbis som har en feil et sted*

Du store så gøy det er med _andres_ dataproblemer :-)

*veeeeeeldig barnslig nå*

...men nå er de borte der også, såvidt jeg kan skjønne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver i ettertid å analysere vår evne eller manglende evne til å spotte lurendreiere. Felles evaluering og gjennomgang av ettervirkninger av å bli lurt er derfor et gode:o)

Lettere traumatisk for DOLs oppriktig engasjerte og varmhjertede sjeler, og man må sørge for at det ikke blir senvirkninger. Hvor er NHD og kriseteamet når en trenger dem? Jeg bare spør:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart noen som har en forfatterspire i magen. Kanskje kan det skyldes at de har et veldig innholdsløst liv, og at de dermed trenger å skape seg en spennende historie.

Den siste "lurehistorien" var jo absolutt både fengende og rørende, og godt konstruert - så det finnes talt der ute.

Det som er så vanskelig, er å kommentere dette når det skjer. Det hender jeg synes historier virker temmelig merkelige, men i fare for å tråkke i baret, hvis historien faktisk ER sann velger jeg å ikke kommentere det. Veldig synd hvis det er sannheten som skrives.

Ja, man må være var for at det kan være sant. Det er ikke noe særlig at man får slengt trollebeskyldninger etter seg når det ikke er sant.

Historien hadde jo vært mye mer troverdig dersom h*n hadde holdt et lavere tempo og med færre detaljer. Kunne sikkert holdt det gående i ukesvis med oppdatering av situasjonen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver i ettertid å analysere vår evne eller manglende evne til å spotte lurendreiere. Felles evaluering og gjennomgang av ettervirkninger av å bli lurt er derfor et gode:o)

Lettere traumatisk for DOLs oppriktig engasjerte og varmhjertede sjeler, og man må sørge for at det ikke blir senvirkninger. Hvor er NHD og kriseteamet når en trenger dem? Jeg bare spør:o)

hehe - heldigvis har jeg ikke behov for krisepsykiatri. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nevnt at en burde kjent igjen troll pga skrivemåten. Er det en utlending da?

Vet ikke om jeg skal le eller grine, men velger det første. ;)

le er absolutt det beste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grine gidder jeg i hvert fall ikke, sant eller ikke - så stor betydning har ikke DOL for meg:-)

haha, nei langt unna, men det er tragikomiskt da. En fyr sitter og dikter opp en historie og alle biter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes flere kjennetegn på et innlegg som er funnet på.

1. Ukjent nick. Jeg beklager til alle de som bruke ukjent nick av helt andre grunner, men jeg er alltid på vakt i forhold til det.

2. Historien er utrolig. Det finnes mange utrolige historier i verden, så det er ikke et tegn i seg selv. Allikevel noe å legge merke til.

3. Sparsomt med svar til de som ønsker å hjelpe eller i overkant mange svar som øker konfliktnivået i tråden.

4. Mange detaljer eller detaljer som ikke stemmer overens med hverandre.

5. Tråden setter trådstarter i et ekstremt godt eller ekstremt dårlig lys, avhengig av om de ønsker negativ eller positiv oppmerksomhet.

Enig i den oppsummeringen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, nei langt unna, men det er tragikomiskt da. En fyr sitter og dikter opp en historie og alle biter på.

...eller en fyrinne...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver i ettertid å analysere vår evne eller manglende evne til å spotte lurendreiere. Felles evaluering og gjennomgang av ettervirkninger av å bli lurt er derfor et gode:o)

Lettere traumatisk for DOLs oppriktig engasjerte og varmhjertede sjeler, og man må sørge for at det ikke blir senvirkninger. Hvor er NHD og kriseteamet når en trenger dem? Jeg bare spør:o)

''Hvor er NHD og kriseteamet når en trenger dem? ''

HAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd her en gang for lenge siden som kom fra en som har prøvd seg flere ganger. H*n hadde et litt spesielt interesseområde - det handlet mye om bleier.

Den tråden jeg sikter til, handlet om en jente som plutselig hadde begynt å gjøre i buksa igjen, fordi hun ville være baby. Og hun var godt over den alderen da sånt er vanlig. "Moren" fikk selvfølgelig mange gode råd, og det kom oppfølgingstråder over flere dager.

Akkurat den tråden avslørte jeg med én gang og skrev ikke et eneste svar (ikke at jeg har så mye erfaring med bleie-tilbakefall). Årsaken var at framdriften var så enorm. Tror de fikk time hos både lege, psykolog og andre eksperter så og si på dagen, slik at vi fikk referert deres fagråd i trådene.

Litt tragisk kanskje, men det er nå en gang slik at det er laaang ventetid de fleste steder. I hvert fall hvis det ikke dreier seg om mer akutte situasjoner enn bleieavvenning.

Jeg syntes tempoet i Aleksander-historien også ble litt vel raskt etter hvert. Tror ting ville gått atskillig langsommere i virkeligheten - og da mener jeg alt fra byråkratiet til å få møblene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd her en gang for lenge siden som kom fra en som har prøvd seg flere ganger. H*n hadde et litt spesielt interesseområde - det handlet mye om bleier.

Den tråden jeg sikter til, handlet om en jente som plutselig hadde begynt å gjøre i buksa igjen, fordi hun ville være baby. Og hun var godt over den alderen da sånt er vanlig. "Moren" fikk selvfølgelig mange gode råd, og det kom oppfølgingstråder over flere dager.

Akkurat den tråden avslørte jeg med én gang og skrev ikke et eneste svar (ikke at jeg har så mye erfaring med bleie-tilbakefall). Årsaken var at framdriften var så enorm. Tror de fikk time hos både lege, psykolog og andre eksperter så og si på dagen, slik at vi fikk referert deres fagråd i trådene.

Litt tragisk kanskje, men det er nå en gang slik at det er laaang ventetid de fleste steder. I hvert fall hvis det ikke dreier seg om mer akutte situasjoner enn bleieavvenning.

Jeg syntes tempoet i Aleksander-historien også ble litt vel raskt etter hvert. Tror ting ville gått atskillig langsommere i virkeligheten - og da mener jeg alt fra byråkratiet til å få møblene på plass.

Det kunne kanskje være en idè å maile webmaster når vi snapper opp slikt? De kan jo se hvilken pc det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd her en gang for lenge siden som kom fra en som har prøvd seg flere ganger. H*n hadde et litt spesielt interesseområde - det handlet mye om bleier.

Den tråden jeg sikter til, handlet om en jente som plutselig hadde begynt å gjøre i buksa igjen, fordi hun ville være baby. Og hun var godt over den alderen da sånt er vanlig. "Moren" fikk selvfølgelig mange gode råd, og det kom oppfølgingstråder over flere dager.

Akkurat den tråden avslørte jeg med én gang og skrev ikke et eneste svar (ikke at jeg har så mye erfaring med bleie-tilbakefall). Årsaken var at framdriften var så enorm. Tror de fikk time hos både lege, psykolog og andre eksperter så og si på dagen, slik at vi fikk referert deres fagråd i trådene.

Litt tragisk kanskje, men det er nå en gang slik at det er laaang ventetid de fleste steder. I hvert fall hvis det ikke dreier seg om mer akutte situasjoner enn bleieavvenning.

Jeg syntes tempoet i Aleksander-historien også ble litt vel raskt etter hvert. Tror ting ville gått atskillig langsommere i virkeligheten - og da mener jeg alt fra byråkratiet til å få møblene på plass.

Ja, historien tok litt vel av. Jeg gikk fem på til å begynne med, men må innrømme jeg ble veldig skeptisk over alt de rakk rett etter hjemkomst, til tross for å ha flydd halve jorda rundt, jet lag og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...