Gå til innhold

Svigerforeldre ødelegger samlivet vårt


Gjest egosisten

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

For å si det hardt og brutalt: Allergikere som ikke tåler mine katter, og som forlanger spesialbehandling av den grunn- kan rett og slett ikke besøke meg. Det hjelper ikke om jeg kjeppjager kattene mine- deres hud og hår vil alltid finnes i mitt hus. Og er dermed ikke egnet for allergikere som ikke er medisinert.

Det som slår meg - er hvor ofte folk er allergiske mot dyr som befinner seg i det samme huset som mennesker de er "allergiske" over. Jeg tror allergi ofte er en misbrukt diagnose- uten at jeg skal påstå dette i dette tilfellet. En gang har jeg hatt besøk av et menneske som reagerte allergisk umiddelbart - uten å vite at jeg hadde katt i huset. Og det var ekte nok:-(

Datteren min kan i allefall ikke spille allergisk, for hun blir helt rød og opphovnet i fjeset hvis hun reagerer på katten eller hunden. Hun reagerer ikke like sterkt på alle dyr. Jeg oppdager det om hun har snikkoset med kjæledyr, noe hun ofte gjorde da hun var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 327
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    63

  • morsan

    37

  • Lillemus

    19

  • Faure

    18

Mest aktive i denne tråden

Datteren min kan i allefall ikke spille allergisk, for hun blir helt rød og opphovnet i fjeset hvis hun reagerer på katten eller hunden. Hun reagerer ikke like sterkt på alle dyr. Jeg oppdager det om hun har snikkoset med kjæledyr, noe hun ofte gjorde da hun var yngre.

Det er det jeg sier. Hvis noen er allergiske mot hunder/katter, så vises og merkes det med en gang. Uten at de behøver å ha dyret foran seg. Det hjelper ikke å fjerne dyret -for det allergikeren ofte reagerer på -hudceller- vil jo uansett finnes i huset. Og det var det som skjedde den gangen jeg opplevde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De behandler henne som luft, men hvordan forholder man seg imøtekommende til noen som tydelig viser at de hater dem?

Det kan jo tenkes at de ikke synes det er så lett å forholde seg til en som har lagt dem for hat.

Nå tillegger du trådstarter negative egenskaper du ikke vet hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det hardt og brutalt: Allergikere som ikke tåler mine katter, og som forlanger spesialbehandling av den grunn- kan rett og slett ikke besøke meg. Det hjelper ikke om jeg kjeppjager kattene mine- deres hud og hår vil alltid finnes i mitt hus. Og er dermed ikke egnet for allergikere som ikke er medisinert.

Det som slår meg - er hvor ofte folk er allergiske mot dyr som befinner seg i det samme huset som mennesker de er "allergiske" over. Jeg tror allergi ofte er en misbrukt diagnose- uten at jeg skal påstå dette i dette tilfellet. En gang har jeg hatt besøk av et menneske som reagerte allergisk umiddelbart - uten å vite at jeg hadde katt i huset. Og det var ekte nok:-(

På grunnlag av det du skriver så kan man anta at trådstarter er et menneske som vil gjøre andre til lags siden hun på tross av sin allergi gikk med på å besøke en hjem med hund og katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tillegger du trådstarter negative egenskaper du ikke vet hun har.

Men tillegger ikke du hennes svogerforeldre egenskaper vi ikke vet at de har? ;-)

Vi har jo tross alt bare den ene sidens oppfatnng av situasjonen, som i aller høyeste grad kan være subjektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tillegger ikke du hennes svogerforeldre egenskaper vi ikke vet at de har? ;-)

Vi har jo tross alt bare den ene sidens oppfatnng av situasjonen, som i aller høyeste grad kan være subjektiv.

Det er alltid to sider av en sak, men hvis man velger å tro på det trådstarter forteller så er jeg helt enig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunnlag av det du skriver så kan man anta at trådstarter er et menneske som vil gjøre andre til lags siden hun på tross av sin allergi gikk med på å besøke en hjem med hund og katt.

Jeg vil rett og slett ikke uttale meg om hva jeg synes om denne situasjonen. Og jeg skal ikke beskylde eller beære trådstarter for noe som helst når det gjelder allergi. Jeg synes ikke dette er det vesentlige i denne situasjonen i det hele tatt. Hun har sterke antipatier rundt alt som har med sine svigerforeldre å gjøre- og det synes jeg er det vesentlige i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er allergisk mot pelsdyr og gir beskjed om dette på forhånd, og må alikevel oppholde seg i samme rom som en hund og katt, ja da vitner det om folk som kun har omtanke for seg selv. Når de i tillegg behandler henne som luft forstår jeg godt at hun blir sur på sin mann som ikke viser henne forståelse i det hele tatt.

Jeg kommer ikke til å sperre min hund ute fordi en som kommer til oss er allergisk. Da kan man ikke komme på besøk til oss. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å sperre min hund ute fordi en som kommer til oss er allergisk. Da kan man ikke komme på besøk til oss. Rett og slett.

Hundeiere har aldri vært en egoistisk rase. Derfor den nye hundeloven som kom for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å sperre min hund ute fordi en som kommer til oss er allergisk. Da kan man ikke komme på besøk til oss. Rett og slett.

Du får ha allergipillene klare for dem som ikke har sjøl. Dattera mi er allergisk mot kattene mine men spiser to tabletter før hun kommer og så ligger hun på gulvet og koser med dem når hun er her.

Hun vil helst ikke overnatte her da. og jeg bør ha børstet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid to sider av en sak, men hvis man velger å tro på det trådstarter forteller så er jeg helt enig med henne.

Bottom line er uansett at man sjelden - for ikke å si aldri - kan forandre på noen andre enn seg selv, uansett hvor mye vi skulle ønske og foretrekke at det må være de andre som må forandre seg.

Hun kan endre _sine_ handlinger, sine unnlatelser og/eller sin egen oppfatning, tolkning og innstilling til svigerforeldrene og deres handlinger og unnlatelser.

Det er vel ingen i denne tråden som sier at hun må finne seg i hva som helst fra svigerforeldrene, men å si at det er _dem_ som ødelegger samlivet er litt vel drøyt.

Hun sier jo blant annet:''Kjernen i problemene våre er at jeg mener at samboeren min er en dust som vil ha noe med dem å gjøre''

Jeg skjønner at det må være utrolig tøft for _han_. Stakkars fyr, særlig ettersom han ikke kan velge bort samboeren uten også å se mindre til barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Du får ha allergipillene klare for dem som ikke har sjøl. Dattera mi er allergisk mot kattene mine men spiser to tabletter før hun kommer og så ligger hun på gulvet og koser med dem når hun er her.

Hun vil helst ikke overnatte her da. og jeg bør ha børstet

Hvilke tabletter spiser hun? Datteren min er så lei seg for at hun ikke kan overnatte hos sin bestevenninne. De har katt, og hun har vel aldri vært så opphovnet som etter en natt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeiere har aldri vært en egoistisk rase. Derfor den nye hundeloven som kom for noen år siden.

Er det egoistisk å ta mer hensyn til et kjæledyr enn mennesker man ikke bryr seg om? Du har ingen kjæledyr, skjønner jeg. Prøv det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egoistisk å ta mer hensyn til et kjæledyr enn mennesker man ikke bryr seg om? Du har ingen kjæledyr, skjønner jeg. Prøv det :-)

Det er bra du er enig med trådstarter at svigerforeldrene ikke liker henne.

Ja jeg har hatt kjæledyr, men hadde jeg fått besøk av allergisk familie hadde jeg gjort hva jeg kunne for at vedkommende ikke ble syk hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg vil bare si at jeg tror mannen din sliter mest med denne situasjonen. Han er glad i dere alle, og har vokst opp med særegenhetene til foreldrene. Det er nok vondt for han å se at de personene han er mest knyttet til ikke går overens.

Han bør i allefall ikke bebreides for at han ønsker å holde kontakt med foreldrene sine, men du trenger jo ikke være med hver gang. Dere bør nok finne en løsning dere begge kan leve med, og det betyr nok at du er med nå og da.

Jeg synes ordet "hate" om andre mennesker er fælt, bare for å pirke litt ;) De har jo ikke gjort noe alvorlig og kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha allergipillene klare for dem som ikke har sjøl. Dattera mi er allergisk mot kattene mine men spiser to tabletter før hun kommer og så ligger hun på gulvet og koser med dem når hun er her.

Hun vil helst ikke overnatte her da. og jeg bør ha børstet

Nei, jeg forventer at de som er allergiske har medisiner og tar ansvar selv. Ellers kan vi møtes ute i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeiere har aldri vært en egoistisk rase. Derfor den nye hundeloven som kom for noen år siden.

Jeg skjønte ikke den kommentaren.

Heldigvis har jeg verken vært den allergiske som strever med å oppholde meg hos folk som har dyr, eller dyreeieren som kommer i en vanskelig situasjon pga allergi hos besøkende.

Men hvis jeg hadde vært dyreeieren for eksempel, ville jeg nok blitt veldig lei meg dersom f eks min sønns nye kjæreste bare masrjerte inn og pekte på et kjært familiemedlem, som jo dyr er, og sa "den kjøteren må ut, for jeg tåler den ikke!"

NB: Jeg sier jo ikke at trådstarter har gjort det, så dette er en kommentar på _generell_ basis.

Mange dyreeiere forstår sikkert ikke hvordan det er å være allergisk, men forstår den som både er allergisk OG redd for dyret alltid dyreeierens forhold til sitt dyr? Tar de opp problemet på en hyggelig måte der de viser respekt for dyreeieren og innbyr til at man skal løse problemet i fellesskap, eller bare stiller man et bombastisk krav og oppfører seg som om (u)dyret er noe skikkelig ekkelt og motbydelig noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeiere har aldri vært en egoistisk rase. Derfor den nye hundeloven som kom for noen år siden.

Min hund er mitt familiemedlem, og bor i huset mitt. Det tar jeg hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg tror mannen din sliter mest med denne situasjonen. Han er glad i dere alle, og har vokst opp med særegenhetene til foreldrene. Det er nok vondt for han å se at de personene han er mest knyttet til ikke går overens.

Han bør i allefall ikke bebreides for at han ønsker å holde kontakt med foreldrene sine, men du trenger jo ikke være med hver gang. Dere bør nok finne en løsning dere begge kan leve med, og det betyr nok at du er med nå og da.

Jeg synes ordet "hate" om andre mennesker er fælt, bare for å pirke litt ;) De har jo ikke gjort noe alvorlig og kriminelt.

Enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er enig med trådstarter at svigerforeldrene ikke liker henne.

Ja jeg har hatt kjæledyr, men hadde jeg fått besøk av allergisk familie hadde jeg gjort hva jeg kunne for at vedkommende ikke ble syk hos meg.

Det er veldig forskjell på allergikere. Noen allergikere kan ikke være i samme rom der det har vært katt/hund uten å bli dårlig, selv om han/hun har tatt tablett.

Jeg klarer meg noen timer på besøk, med bare små plager (dvs litt tung pust i 1-3 dager, noen nys. Gutten min klarte bare 1 time hos min onkel i sommer, og da hadde han tatt tablett (zyrtec) - og han ble skikkelig dårlig (kløe på hals og ansikt, nysing, opphovnet i øyne og nese).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...