Gå til innhold

Sunne familievennlige middagstips å dele?


Spirello

Anbefalte innlegg

Hehe, litt enig i det.

Men husker jeg i "gamle dager" pleide å bruke fine vinflasker som vannkarafler, evt. helte jeg over pappvin på slike flasker. Og hverken vannet eller vinen mente jeg å utgi for å være annet enn det det var. Vinetiketter var fjernet.

Husker spesielt jeg brukte spanske bastflasker (noe sånt: http://vinsiderne.dk/billeder/andet/fiasco.jpg ) og noen amerikanske med vid hals (husker ikke hva de het).

*støtter Lotte ørlite*

''noen amerikanske med vid hals ''

http://www.lawineclub.com/f-store/PaulMasson.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    20

  • Lotte :o)

    17

  • Katt-ja

    11

  • Lillemus

    9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hehe, litt enig i det.

Men husker jeg i "gamle dager" pleide å bruke fine vinflasker som vannkarafler, evt. helte jeg over pappvin på slike flasker. Og hverken vannet eller vinen mente jeg å utgi for å være annet enn det det var. Vinetiketter var fjernet.

Husker spesielt jeg brukte spanske bastflasker (noe sånt: http://vinsiderne.dk/billeder/andet/fiasco.jpg ) og noen amerikanske med vid hals (husker ikke hva de het).

*støtter Lotte ørlite*

''*støtter Lotte ørlite*''

*tar det til meg* ;-) Jeg har god smak, dah? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231324488' post='4057945]

''*støtter Lotte ørlite*''

*tar det til meg* ;-) Jeg har god smak, dah? :)

Hehe, jeg vurderte overhodet ikke hvorvidt bruk av akkurat Voss-flasken som vannflaske var et tegn på god smak, jeg støttet deg bare i gjenbruk av en flaske du liker som karaffel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vurderte overhodet ikke hvorvidt bruk av akkurat Voss-flasken som vannflaske var et tegn på god smak, jeg støttet deg bare i gjenbruk av en flaske du liker som karaffel :-)

Da kan du ikke ha lest mine innlegg godt nok. Jeg støtter Rosendahl, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231325014' post='4057955]

Da kan du ikke ha lest mine innlegg godt nok. Jeg støtter Rosendahl, jeg :-)

Eh, har vel ikke lest tråden godt nok, mente nå det var du som brukte Voss-flasker som vannkaraffel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, har vel ikke lest tråden godt nok, mente nå det var du som brukte Voss-flasker som vannkaraffel, jeg.

flyfly gjør sånt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231325300' post='4057957]

flyfly gjør sånt ;-)

Ja, gikk tilbake til tråden og så det var henne jeg mente.

Dere er jo bare _så_ like! ;) Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos frisørene skulle jeg tro det gjør. Moren min går fortsatt til "vask og legg". Vet ikke om det er i salg.

Men jeg vet om en butikk der man kunne få kjøpt hårnett, inntil den ble nedlagt for noe sånt som 7-8 år siden. Det var en gammeldags "trikotasjeforretning" like ved der jeg bor, som solgte barneklær (mye fint - derfor var jeg der iblant) og dameklær, inkludert sære saker for gamle damer, f.eks. strømper, hofteholdere og altså hårnett.

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den, ja! :) (innbiller meg at den hadde litt annen form, men det er uvesentlig)

Ja, den hadde en annen form tidligere. Vi har et par stykker som vi nesten har hatt siden tidenes morgen, og som fortsatt brukes til hverdagsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt enig i det.

Men husker jeg i "gamle dager" pleide å bruke fine vinflasker som vannkarafler, evt. helte jeg over pappvin på slike flasker. Og hverken vannet eller vinen mente jeg å utgi for å være annet enn det det var. Vinetiketter var fjernet.

Husker spesielt jeg brukte spanske bastflasker (noe sånt: http://vinsiderne.dk/billeder/andet/fiasco.jpg ) og noen amerikanske med vid hals (husker ikke hva de het).

*støtter Lotte ørlite*

De vinflaskene forbinder jeg helst med bruk som lysestake cirka 1980. Helst brukt med lys av ymse farger og som har rent ned tuten på flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk tilbake til tråden og så det var henne jeg mente.

Dere er jo bare _så_ like! ;) Neida.

Du skulle bare sett oss i virkeligheten ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231322398' post='4057894]

Jeg ramsa opp god fisk i et annet innlegg i tråden. Kveite er god fisk - jeg tar kveita. Du koser deg videre med fysjomretten ;-)

Aha, var en smule bekymra for at du hadde smakt baccalao med kveite ;)

Jeg tar begge deler, både kveite og baccalao ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg har hørt er at Portugiserne dro med skip til Kristiansund og tok med seg matretten derfra. Med mormor fra Kristiansund, har jeg hørt denne historien noen ganger :)

Jeg har smakt baccalao lagd på feil vis også, og det er ikke godt! Noen bruker attpåtil annen fisk enn klippfisk *urk*

Vi var i Baskerland i sommer, og svigerfar fikk i seg noe som het Bacalao pil-pil. Visstnok en lokal delikatesse, kjæresten og jeg mente det var reine brekkmiddelet, og svigerfar var omtrent i sjokk etterpå. Ingen stor kulinarisk opplevelse, med andre ord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Baskerland i sommer, og svigerfar fikk i seg noe som het Bacalao pil-pil. Visstnok en lokal delikatesse, kjæresten og jeg mente det var reine brekkmiddelet, og svigerfar var omtrent i sjokk etterpå. Ingen stor kulinarisk opplevelse, med andre ord. ;)

Jeg ble superhappy en sommer jeg fant baccalao på en resturant i Spania. Har jo hørt at de er gode på baccalao, men den var en gedigen skuffelse!! Tror de må ha brukt sei eller noe sånt oppi :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...