Gå til innhold

Sinne


Gjest flere som er sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest flere som er sånn?

Jeg blir ganske skremt av meg selv for tiden. Opplever et voldsomt sinne på alt og alle. Dette kan vare opptil en uke. Vet ikke engang hva og hvem jeg er sint på. Alt kommer på en gang og jeg har gått fysisk løs på ting flere ganger. Kaster ting og feier ting i golvet. Nåde den som gjør meg urett, igjen, i denne perioden.

Så blir jeg helt kraftløs og tafatt igjen og føler ingenting. Der er jeg nå. Har ingen energi igjen og greier ikke for alt i verden å mobilisere noe sinne.

Flere som er sånn? Jeg er sikker på at jeg er gal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Flere som er sånn?''

Ja det er det helt sikkert!

''Jeg er sikker på at jeg er gal...''

Om du er sikker på det så kan du starte med å oppsøke fastlegen din og be om en utredning/behandling.

Men det er nok mere sannsynlig at du er frustrert og muligens deprimert.

Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere som er sånn?

Er du i noe behandling nå`?

Er utfra hva du forteller hvertfall veldig vanlige reaksjoner..

Ja, kanskje vanlig, men ikke vanlig for meg. Skammer meg jeg fordi jeg er sånn. Har liksom ikke lov til å være sint. Det er jo også en grense da, jeg blir jo helt rasende for ingenting. Spesielt litt urettferdighet.

Men nå er jeg nede i dypet igjen. Tror at alle, inklusive de her inne, hater meg og at jeg skriver så mye dumt og at alle vet hvem jeg er. Så må slutte å skrive her ellers blir jeg enda galere.

Takk for at du svarte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere som er sånn?

''Flere som er sånn?''

Ja det er det helt sikkert!

''Jeg er sikker på at jeg er gal...''

Om du er sikker på det så kan du starte med å oppsøke fastlegen din og be om en utredning/behandling.

Men det er nok mere sannsynlig at du er frustrert og muligens deprimert.

Lykke til og god bedring!

Takker og bukker ;). Føler du deg sånn gjennomsiktig og at alle vet hvem du er og at du er skyldig i alt? Er det normalt å være sånn?

Skal gå og legge meg under senga :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje vanlig, men ikke vanlig for meg. Skammer meg jeg fordi jeg er sånn. Har liksom ikke lov til å være sint. Det er jo også en grense da, jeg blir jo helt rasende for ingenting. Spesielt litt urettferdighet.

Men nå er jeg nede i dypet igjen. Tror at alle, inklusive de her inne, hater meg og at jeg skriver så mye dumt og at alle vet hvem jeg er. Så må slutte å skrive her ellers blir jeg enda galere.

Takk for at du svarte ;)

Kjenner meg veldig godt igjen i d du skriver..

Og man blir ofte litt redd seg selv når d er slik..

Spesielt når man ikke er vandt me å føle på sinne..

Stenger meg ofte inne fordi jeg ikke vil andre skal se d, når d er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Dette er vel det stikk motsatte av å bli gal, du reagerer sunt. Det viktige her er hvor du plasserer sinnet ditt, at du etterhvert forstår hvorfor det kommer og hvordan du kan få utløp for det på en konstruktiv måte. At det er vondt å føle det slik tviler jeg ikke et sekund på, men du er på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette er vel det stikk motsatte av å bli gal, du reagerer sunt. Det viktige her er hvor du plasserer sinnet ditt, at du etterhvert forstår hvorfor det kommer og hvordan du kan få utløp for det på en konstruktiv måte. At det er vondt å føle det slik tviler jeg ikke et sekund på, men du er på rett vei.

En ting jeg er litt forundret over, er at sinnet kan komme så mange år etterpå, som det gjør hos meg. Har du noen forsklaring på dette? i såfall ville jeg satt stor pris på det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg ikke kaster ting veggimellom og sånn, så opplever jeg av og til det samme. Jeg gikk løs på noen søppelsekker for en stund siden da..

det er veldig rart, er ikke likt meg heller.

Går du i terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

En ting jeg er litt forundret over, er at sinnet kan komme så mange år etterpå, som det gjør hos meg. Har du noen forsklaring på dette? i såfall ville jeg satt stor pris på det ;o)

Jeg vet ikke, men jeg antar at mye har med å gjøre ham du forlot. Det var ikke bare ham, du forlot på en måte det gamle livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg antar at mye har med å gjøre ham du forlot. Det var ikke bare ham, du forlot på en måte det gamle livet ditt.

Høres iallefall logisk ut. Takk for svar ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
KentSiJente

Hei. jeg har også det sånn.. jeg blir også lei meg og sinna helt uten grunn og jeg ved heller ikke hva det kommer av.. og små ting kan gjerne provisere meg veldig..

lurer bare på om jeg noen gang kommer te å bli den jenta jeg var før jeg ble seksuelt misbrukt..

før var jeg jo glad og i 100 hele tia.. men nå føler jeg bare for å sperre meg inne for å sleppe å tenke på noe av det...

er det flere som føler det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei. (:

Det er veldig vanlig etter overgrep å ha en fase hvor man er sint. Det hadde jeg selv, og jeg kjenner flere andre overgrepsofre som har eller har hatt det slik.

Du får bre prøve å jobbe aktivt med deg selv og overgrepene, så vil det nok gi seg etterhvert, skal du se.

Det er helt normalt det du går igjennom nå.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høstløv

Hei. (:

Det er veldig vanlig etter overgrep å ha en fase hvor man er sint. Det hadde jeg selv, og jeg kjenner flere andre overgrepsofre som har eller har hatt det slik.

Du får bre prøve å jobbe aktivt med deg selv og overgrepene, så vil det nok gi seg etterhvert, skal du se.

Det er helt normalt det du går igjennom nå.

Klem.

Tråden er TO år gammel, sinnet har sikkert forduftet og andre typer følelser har overtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er TO år gammel, sinnet har sikkert forduftet og andre typer følelser har overtatt.

Ja, det har du rett i, ville bare svare siden det kan være til hjelp til mange andre og. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...