Gå til innhold

Skal jeg fortelle det til kona hans?


Gjest på den andre siden

Anbefalte innlegg

Gjest på den andre siden

For å gjøre en lang historie kort...

Ble involvert og innledet forhold til en gift mann. Dette etter å ha visst at de sleit med ekteskapet og ikke hadde det noe bra sammen, og jeg fikk høre at det var slutt og at de var på vei fra hverandre.

Vil bare ha frem at jeg aldri hadde innledet et forhold til en gift mann dersom jeg virkelig ikke hadde trodd at ting var over!

Uansett.. tiden gikk og jeg fikk aldri se noe fremskritt, de fortsatte å bo i samme hus, bare høre om at "nå kom det snart til å skje noe" osv... Til slutt ble jeg drittlei og så ingen annen løsning enn å avslutte vårt forhold. Det har vært veldig vondt og tungt, og jeg savner han stadig, men vet at jeg har gjort det rette. (så får jeg bare ta tiden til hjelp og komme over han)

Problemet nå er at jeg sitter med veldig dårlig samvittighet og synes virkelig kona hans fortjener å få vite hva som har foregått det siste året mellom meg og han. Det har nå vært utroskap fra begge dems side og de har gått til fam.rådgivning eller noe i 2 år nå, og det går visstnok litt bedre nå (dvs. at han har "gått tilbake" til henne etter at jeg gjorde det slutt) Patetisk!!

Uansett... det er nå denne samvittigheten da som plager meg. Jeg synes hun fortjener å få vite om hva som har foregått. Jeg mener at sannheten må frem dersom de virkelig vil finne ut av problemene sine og prøve igjen. Jeg ønsker ingne av de noe vondt, men jeg klarer ikke å sitte her og vite om vårt forhold mens han later som igjenting på hjemmebane. Han kommer aldri til å tørre å fortelle henne om oss, det vet jeg. Videre mener han at han ikke var sammen kona si mens vi var sammen (?), men da skjønner jeg heller ikke hvorfor han ikke kan legge alle kortene på bordet.

Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen min, og ikke for å være dust eller noe.

Noen som kan hjelpe meg med noe fornuftig tankegang her? Om jeg skal si ifra, skal jeg ringe, sende mail etc? Har jo ikke tenkt å gni detaljer i annsiktet på kona hans, men synes bare hun skal vite at vi har hatt ett forhold det siste året, så kan jo hun selv avjøre om hun mener det er greit eller ikke.

Blir snart gal av alle tankene jeg har rundt hele dette opplegget :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Elis31

    16

  • BMS!

    16

  • laban

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Glem hele greia, innlegget ditt lyser av hevngjerrighet lang vei.

Sitat: "Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen min, og ikke for å være dust eller noe. "

Du vil være en dårlig gjort, hvis du skal fortelle henne om deres forhold, bare for å få ro i din egen sjel. De arbeider iherdig for å lappe sammen ekteskapet sitt, og det siste de trenger er at du skal "lette din samvittighet", og gi dem enda flere problemer å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ferdig med denne mannen, ikke sant? Da synes jeg du skal gå videre i livet og ikke bry deg noe mer om dette. De prøver tydeligvis å få skikk på forholdet sitt og da synes jeg du respekterer kona hans mer ved å holde tett om det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal du ikke. Hold deg unna, slik du egentlig skulle gjort hele tiden.

Bruk den dårlige samvittigheten til å lære noe selv, ikke til å gjøre det vanskeligere for henne. Du har ikke noe med å avgjøre hva hun "fortjener" eller legge deg oppi forholdet deres på annen måte.

Dersom han mot formodning forteller det, eller hun får høre det ad omveier - og dette fører til at hun kontakter deg - forteller du henne sannheten. Bare da, og ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert nå

"Vil bare ha frem at jeg aldri hadde innledet et forhold til en gift mann dersom jeg virkelig ikke hadde trodd at ting var over! "

Når skal slike kvinner som deg skjønne at det ikke er over når noen fortsatt er gift og bor sammen! Det er så ufattelig at en skal kunne være så naiv og senere komme med slike uttaleser for å fremstille seg som et godt menneske som ikke vil ødelegge et ekteskap.

Mange menn som er utro sier det er over. Det er helt klassisk. Det sa sikkert min eks også. Bare synd at jeg ikke visste det var over da! Det rettferdiggjør ingenting.

Hold deg unna gifte menn! Det er ikke over når de er gift og bor sammen. Og hold deg unna nå. Du har blandet deg nok inn i dette ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal i det hele tatt ikke si noenting om dette til verken han kone eller noen annen. Glem hele greia om du kan og la dem få lov til å prøve å fortsette sammen. Noen ganger lønner det seg best å holde kjeften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort nok du, så nå er tiden for å holde seg unna, HELE familien.

Om du har dårlig samvittighet, kan du bare sitte og ha den alene. Du skal ikke lette ditt hjerte til henne, for å få bedre samvittighet selv.

Jeg sier som staff : HOLD KJEFT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bør ikke si noe. Det ville skade dem som, på tross av problemer, prøver å finne tilbake til hverandre.

Ikke strø salt i såret hennes, og hold deg unna gifte menn heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Det er ikke du som har vært utro.

Derfor trenger du heller ikke å legge kortene på bordet for denne mannen og hans kone. Det er deres bord.

Jeg synes du skal reise deg opp, ha hodet stolt og høyt, og gå videre.

Du er verdifull og trenger en stabil mann som vet å verdsette deg. Ikke en feig vinglepetter.

Det er mange kvinner som dessverre har havnet i en situasjon som din. Det handler ikke om å være dum og naiv. Det handler ikke om intelligens.

*Kanskje heller handler om å å ha et sterkt ønske om å treffe den rette?

*Det med egenverdi.

* Det å være mer på vakt overfor uhederlige mennesker.

* Samt rett og slett bare det å være uheldig?

Stå på. Vern om deg selv. ikke fortell dette til fordømmende mennesker. Det er ikke det du trenger nå for å komme deg videre. Snakk med mennesker som løfter og backer opp.

Om du føler behov for å hevne, noe som slett ikke er merkelig når du er i en slik situasjon, så vit:

Den beste hevnen du får er å vise ham at du klarer å skape deg et godt liv, selv uten ham!

Stå på. Du har min fulle respekt.

Et menneske med livserfaring og som lærer av den, er et klokt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

"Vil bare ha frem at jeg aldri hadde innledet et forhold til en gift mann dersom jeg virkelig ikke hadde trodd at ting var over! "

Når skal slike kvinner som deg skjønne at det ikke er over når noen fortsatt er gift og bor sammen! Det er så ufattelig at en skal kunne være så naiv og senere komme med slike uttaleser for å fremstille seg som et godt menneske som ikke vil ødelegge et ekteskap.

Mange menn som er utro sier det er over. Det er helt klassisk. Det sa sikkert min eks også. Bare synd at jeg ikke visste det var over da! Det rettferdiggjør ingenting.

Hold deg unna gifte menn! Det er ikke over når de er gift og bor sammen. Og hold deg unna nå. Du har blandet deg nok inn i dette ekteskapet.

'' Når skal slike kvinner som deg skjønne at det ikke er over når noen fortsatt er gift og bor sammen! Det er så ufattelig at en skal kunne være så naiv og senere komme med slike uttaleser for å fremstille seg som et godt menneske som ikke vil ødelegge et ekteskap. ''

"Slike kvinner som henne"? Hjelpes. Det er ikke akkurat uvanlig at menn i et dødt ekteskap finner en ny mens de fremdeles bor hjemme. Jeg kjenner da flere slike par i dag og de fleste er veldig lykkelige. Kan derfor ikke se at "Slike kvinner" nødvendigvis er mer naive enn andre, kona f.eks. Det som er vanskelig å vurdere når man befinner seg i en så vanskelig situasjon som TS er om man blir lurt/brukt eller om han snakker sant.

Dessuten er det mannen som ødelegger, ikke den andre dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Jeg er tydeligvis uenige med de andre her.

Kona hans har rett til å vite hva hun bygger fremtiden på, og for alt vi vet kan denne mannen være en manipulerende egoist av verste sort.

Du kan jo melde din eksistens og så får det være opp til henne hvor mye hun vil vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mener jeg ja

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Det er ikke du som har vært utro.

Derfor trenger du heller ikke å legge kortene på bordet for denne mannen og hans kone. Det er deres bord.

Jeg synes du skal reise deg opp, ha hodet stolt og høyt, og gå videre.

Du er verdifull og trenger en stabil mann som vet å verdsette deg. Ikke en feig vinglepetter.

Det er mange kvinner som dessverre har havnet i en situasjon som din. Det handler ikke om å være dum og naiv. Det handler ikke om intelligens.

*Kanskje heller handler om å å ha et sterkt ønske om å treffe den rette?

*Det med egenverdi.

* Det å være mer på vakt overfor uhederlige mennesker.

* Samt rett og slett bare det å være uheldig?

Stå på. Vern om deg selv. ikke fortell dette til fordømmende mennesker. Det er ikke det du trenger nå for å komme deg videre. Snakk med mennesker som løfter og backer opp.

Om du føler behov for å hevne, noe som slett ikke er merkelig når du er i en slik situasjon, så vit:

Den beste hevnen du får er å vise ham at du klarer å skape deg et godt liv, selv uten ham!

Stå på. Du har min fulle respekt.

Et menneske med livserfaring og som lærer av den, er et klokt menneske.

Veldig bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på den andre siden

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Det er ikke du som har vært utro.

Derfor trenger du heller ikke å legge kortene på bordet for denne mannen og hans kone. Det er deres bord.

Jeg synes du skal reise deg opp, ha hodet stolt og høyt, og gå videre.

Du er verdifull og trenger en stabil mann som vet å verdsette deg. Ikke en feig vinglepetter.

Det er mange kvinner som dessverre har havnet i en situasjon som din. Det handler ikke om å være dum og naiv. Det handler ikke om intelligens.

*Kanskje heller handler om å å ha et sterkt ønske om å treffe den rette?

*Det med egenverdi.

* Det å være mer på vakt overfor uhederlige mennesker.

* Samt rett og slett bare det å være uheldig?

Stå på. Vern om deg selv. ikke fortell dette til fordømmende mennesker. Det er ikke det du trenger nå for å komme deg videre. Snakk med mennesker som løfter og backer opp.

Om du føler behov for å hevne, noe som slett ikke er merkelig når du er i en slik situasjon, så vit:

Den beste hevnen du får er å vise ham at du klarer å skape deg et godt liv, selv uten ham!

Stå på. Du har min fulle respekt.

Et menneske med livserfaring og som lærer av den, er et klokt menneske.

Takk for gode ord! :)

Føler meg litt bedre nå....

Til alle dere andre som "dømmer" meg, så vil jeg si at jeg ikek har for vane å gå etter folk som er i forhold. Jeg trodde helt ærlig på alt han fortalte meg om at det var slutt osv, men har jo sett i ettertid at han var full av "svada og pisspreik", også derfor jeg gjorde det slutt med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen''

Jeg skjønner godt at du vil ha ro i sjelen, men synes ikke det er riktig at du får det på den bedratte konas bekostning. Sånn jeg ser det er den dårlige samvittigheten du nå sliter med prisen du må betale for å ha hatt et forhold til en gift mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kommer lengst med ærlighet. Jeg ville ha vist det hvis mannen min var utro.

Man kommer lengst med ærlighet, men det er vel mann og kone som skal være ærlige mot hverandre. Jeg forstår også innlegget dithen at begge har vært utro, men at de nå prøver å stable ekteskapet på bena igjen. Det synes jeg de bør få gjøre i fred og ro, uten innblanding fra en "forsmådd elskerinne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oblixaa

Man kommer lengst med ærlighet, men det er vel mann og kone som skal være ærlige mot hverandre. Jeg forstår også innlegget dithen at begge har vært utro, men at de nå prøver å stable ekteskapet på bena igjen. Det synes jeg de bør få gjøre i fred og ro, uten innblanding fra en "forsmådd elskerinne".

Det er alltid den gifte mannens ansvar å sette grenser. Det er aldri elskerinnens ansvar. Her må mannen bestemme seg for hva han skal gjøre. Det er en vanlig oppfatning i samfunnet at det er elskerinnens feil. Men det er det aldri. Det er alltid den som er gift som sitter med ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis uenige med de andre her.

Kona hans har rett til å vite hva hun bygger fremtiden på, og for alt vi vet kan denne mannen være en manipulerende egoist av verste sort.

Du kan jo melde din eksistens og så får det være opp til henne hvor mye hun vil vite.

Selv om kona i dette forholdet har rett på å få vite, er det ikke nødvendigvis den 3 part i forholdet som skal sørge for at kona får sin rett. Det er det mannen som skal gjøre, mener jeg

...Og hvorfor skal den 3 part bruke energi på å sørge for kona? Hun trenger jo energien sin til å ta vare på seg selv og bygge seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...