Gå til innhold

Skal jeg fortelle det til kona hans?


Gjest på den andre siden

Anbefalte innlegg

Det er alltid den gifte mannens ansvar å sette grenser. Det er aldri elskerinnens ansvar. Her må mannen bestemme seg for hva han skal gjøre. Det er en vanlig oppfatning i samfunnet at det er elskerinnens feil. Men det er det aldri. Det er alltid den som er gift som sitter med ansvaret.

Dette var et innlegg jeg støtter deg 100% på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Elis31

    16

  • BMS!

    16

  • laban

    11

Mest aktive i denne tråden

Takk for gode ord! :)

Føler meg litt bedre nå....

Til alle dere andre som "dømmer" meg, så vil jeg si at jeg ikek har for vane å gå etter folk som er i forhold. Jeg trodde helt ærlig på alt han fortalte meg om at det var slutt osv, men har jo sett i ettertid at han var full av "svada og pisspreik", også derfor jeg gjorde det slutt med han!

Selvfølgelig har du ikke for vane å ville såre din sjel ved å komme i en slik situasjon. Det er ingen med viten og vilje som vil seg selv så vondt.

Du trodde på et annet menneske, men han viste seg ikke å være tilliten din verdig.

Ikke døm deg selv!

Jeg sier igjen.

Stå på, og vær stolt av deg selv, fordi du gjenomskuet ham og satte foten med. Det er sterkt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oblixaa

Dette var et innlegg jeg støtter deg 100% på.

Takk. Er jo ikke logisk i det hele tatt at den gifte parten skal "frigjøres" fra ansvar og den parten hn måtte ha et forhold til skal bære ansvaret. Når man gifter seg, så vet man inderlig godt at utroskap vanligvis ikke blir godtatt. Det ansvaret har ikke den ugifte part nettopp fordi hn ikke er gift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert nå!

Takk. Er jo ikke logisk i det hele tatt at den gifte parten skal "frigjøres" fra ansvar og den parten hn måtte ha et forhold til skal bære ansvaret. Når man gifter seg, så vet man inderlig godt at utroskap vanligvis ikke blir godtatt. Det ansvaret har ikke den ugifte part nettopp fordi hn ikke er gift..

Som menneske kan man ikke fritas fra å skulle oppføre seg anstendig mot andre mennesker. Man her ingen rett til å gjøre andre vondt. Det er ikke slik at mannen fritas(i dette tilfellet), bevares, men etter mitt livssyn har vi ansvar for å oppføre oss skikkelig mot folk, og spesielt mot folk som aldri har gjort oss noen ting. Så kvinnen kan ikke sitte der og frita seg selv og si at hun ikke har gjort noe galt. Hun har i de aller fleste tilfeller gjort vondt mot et annet menneske.

Det samme gjelder om det er en mann som bryter seg inn i et annet ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Selv om kona i dette forholdet har rett på å få vite, er det ikke nødvendigvis den 3 part i forholdet som skal sørge for at kona får sin rett. Det er det mannen som skal gjøre, mener jeg

...Og hvorfor skal den 3 part bruke energi på å sørge for kona? Hun trenger jo energien sin til å ta vare på seg selv og bygge seg opp igjen.

Ja det bør alltid være mannen som sier det, men som oftest gjør han det ikke. Mange menn av den manipulerende sorten spiller heller maktspill i en evighet, og det er gjerne den typen menn som har det med å rote seg inn i trekantdrama.

Jeg har selv vært sammen med en slik mann og hadde jeg fått sannheten på bordet hadde jeg tatt andre beslutninger enn jeg gjorde da. Desverre hadde noen rådet affæren hans til å holde kjeft, og han var sleip nok til å ikke si noe.

TS skal først og fremst tenke på seg selv og sitt videre liv, men er det viktig for henne så synes jeg ikke noen skal snakke henne fra å fortelle kona sannheten, ingen her inne kan nemlig vite hva kona egentlig bør og vil vite så det blir uansett et sjansespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

''Jeg har lyst til å fortelle henne hva som har foregått slik at jeg kan få ro i sjelen''

Jeg skjønner godt at du vil ha ro i sjelen, men synes ikke det er riktig at du får det på den bedratte konas bekostning. Sånn jeg ser det er den dårlige samvittigheten du nå sliter med prisen du må betale for å ha hatt et forhold til en gift mann.

Kan det være at dette er noe kona gjerne vil vite, men mannen nekter?

For min del hadde jeg kastet bort et par år mindre hvis affæren hans hadde sagt det. Han blånektet, og vi jobbet med forholdet i to år, år jeg kunne ha brukt på noe annet.

Sannheten kom via omveier, og hadde jeg visst det til å begynne med hadde jeg aldri gått med på å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at dette er noe kona gjerne vil vite, men mannen nekter?

For min del hadde jeg kastet bort et par år mindre hvis affæren hans hadde sagt det. Han blånektet, og vi jobbet med forholdet i to år, år jeg kunne ha brukt på noe annet.

Sannheten kom via omveier, og hadde jeg visst det til å begynne med hadde jeg aldri gått med på å prøve på nytt.

Nå hadde jo begge vært utro her, sånn jeg forsto innlegget, holdt de på å bygge opp tillitten på nytt. Da syns jeg det er usmakelig om trådstarter kommer å ødelegger, når de nå jobber med saken allerede.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Som menneske kan man ikke fritas fra å skulle oppføre seg anstendig mot andre mennesker. Man her ingen rett til å gjøre andre vondt. Det er ikke slik at mannen fritas(i dette tilfellet), bevares, men etter mitt livssyn har vi ansvar for å oppføre oss skikkelig mot folk, og spesielt mot folk som aldri har gjort oss noen ting. Så kvinnen kan ikke sitte der og frita seg selv og si at hun ikke har gjort noe galt. Hun har i de aller fleste tilfeller gjort vondt mot et annet menneske.

Det samme gjelder om det er en mann som bryter seg inn i et annet ekteskap.

Men ikke alle koner vil leve i uvisshet, må du skjønne.

Sannheten kan gjøre vondt, men det betyr ikke at alle vil bli ført bak lyset.

Tipper det gjør dobbelt så vondt om hun nå strever i årevis med å bygge opp forholdet og så kommer det til slutt for en dag at han har løyet hele tiden. Da vil jeg heller vite det av elskerinnen på et tidlig tidspunkt så jeg får ta mine avgjørelser med fakta på bordet, hvor vondt det enn gjør. Elskerinnens motiver er ikke viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Nå hadde jo begge vært utro her, sånn jeg forsto innlegget, holdt de på å bygge opp tillitten på nytt. Da syns jeg det er usmakelig om trådstarter kommer å ødelegger, når de nå jobber med saken allerede.

Vennlig hilsen

Sier han ja!

Det sa min til affæren sin også, det, for å få henne ute av veien og samtidig sikre at hun ikke sa noe til meg.

Jeg hadde aldri vært utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at dette er noe kona gjerne vil vite, men mannen nekter?

For min del hadde jeg kastet bort et par år mindre hvis affæren hans hadde sagt det. Han blånektet, og vi jobbet med forholdet i to år, år jeg kunne ha brukt på noe annet.

Sannheten kom via omveier, og hadde jeg visst det til å begynne med hadde jeg aldri gått med på å prøve på nytt.

Denne kan jeg forstå, men jeg mener at 3 part først og fremst har ansvar for seg selv.

Prisen ved å fortelle kan bli svært høy. Det er ikke alle koner som er så fornuftige som du, som ville satt pris på sannheten.

3 part må da tenke gjennom, før hun velger å fortelle at dette kan slå begge veier, og vurdere om hun har krefter til det i den situasjonen hun er i der og da.

Noen ønsker dessverre å leve i sin uvitenhet, slik at de slipper å forholde seg....Dermed slipper de å ta avgjørelsen for å bevare sin selvrespekt og som kanskje gjør at de blir singel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han ja!

Det sa min til affæren sin også, det, for å få henne ute av veien og samtidig sikre at hun ikke sa noe til meg.

Jeg hadde aldri vært utro.

De går i terapi, så nå ser jeg det som om de prøver å rydde opp seg i mellom, da er det vel ikke tiden for at en elskerinne skal komme på banen. Og du, vi vet ikke om han har fortalt om henne til sin kone heller, det er jo godt mulig at dette er en av tingene de jobber i terapi med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Denne kan jeg forstå, men jeg mener at 3 part først og fremst har ansvar for seg selv.

Prisen ved å fortelle kan bli svært høy. Det er ikke alle koner som er så fornuftige som du, som ville satt pris på sannheten.

3 part må da tenke gjennom, før hun velger å fortelle at dette kan slå begge veier, og vurdere om hun har krefter til det i den situasjonen hun er i der og da.

Noen ønsker dessverre å leve i sin uvitenhet, slik at de slipper å forholde seg....Dermed slipper de å ta avgjørelsen for å bevare sin selvrespekt og som kanskje gjør at de blir singel igjen.

Det er jeg enig i, men jeg mener det må være opp til TS om hun vil ta den risikoen, og hun bør ikke la seg hjernevaske om at dette er slemt gjort, for det er det nødvendigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Men ikke alle koner vil leve i uvisshet, må du skjønne.

Sannheten kan gjøre vondt, men det betyr ikke at alle vil bli ført bak lyset.

Tipper det gjør dobbelt så vondt om hun nå strever i årevis med å bygge opp forholdet og så kommer det til slutt for en dag at han har løyet hele tiden. Da vil jeg heller vite det av elskerinnen på et tidlig tidspunkt så jeg får ta mine avgjørelser med fakta på bordet, hvor vondt det enn gjør. Elskerinnens motiver er ikke viktige.

Skriver under på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mener jeg ja

De går i terapi, så nå ser jeg det som om de prøver å rydde opp seg i mellom, da er det vel ikke tiden for at en elskerinne skal komme på banen. Og du, vi vet ikke om han har fortalt om henne til sin kone heller, det er jo godt mulig at dette er en av tingene de jobber i terapi med.

Pussig det der, min sa også til eks-affæren sin at vi gikk i terapi, det gjorde vi ikke.

Dessuten skal man være ærlig i terapi om det skal ha noen hensikt. Å sitte der i årevis og blånekte og villede er ganske typisk for en viss type menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men jeg mener det må være opp til TS om hun vil ta den risikoen, og hun bør ikke la seg hjernevaske om at dette er slemt gjort, for det er det nødvendigvis ikke.

Veldig bra sagt.

Det viktigste er at hun tenker grundig gjennom det, at hun ser mulige konsekvenser målt opp mot seg selv og sine egne krefter.

Hun må selv vurdere ut i fra seg og sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

En ting til.

Det du kan regne med er at han kommer til å bli forbanna på deg fordi du i hans øyne ødelegger for han, og han vil da komme til å si ting til deg som kan såre deg dypt. Viser du at du reagerer på dette er krangelen i gang, og han går inn for å vinne over deg. Snålt uttrykk kanskje, "vinne over", men det er nå en gang slik en del menn fungerer.

Dette er hans motivasjon til å få det til å fungere med kona, sånn sett er det jo bra hadde det ligget en mer ærlig motivasjon til grunn, men dette kommer han til å trykke i trynet på deg for å få deg til å føle deg liten, ubetydelig og verdiløs. Bl.a. paradere kona rundt og vise for hele verden hvor bra de har det sammen, gjerne med et passe hovent uttrykk. Han kommer til å være fordømt nedlatende til deg, og er du sårbar kommer dette til å gå inn på deg, du kommer til å stille spørsmål ved hva du betydde for han og klandre deg selv for at du har vært dum.

Men det skal jeg si deg: Ikke noe av dette betyr nødvendigvis at han elsker den ene mer enn den andre. Det betyr heller at han ikke er i stand til å skjønne hva kjærlighet er. Og derfor skal du være glad for at du ikke er i hennes situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke opp til deg, men mannen hennes å fortelle om det forholdet dere hadde sammen. Er det for din egen skyld eller hennes du vil fortelle det? Å innlede et forhold til en gift mann er en dårlig idé, og det er ikke noen unnskyldning at en har hørt at ekteskapet ikke fungerer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettlurt er du

''synes virkelig kona hans fortjener å få vite hva som har foregått det siste året mellom meg og han''

for å få fortgang på skilsmissen da eller ? kan aldri tenke meg at du sliter med at kona burde få vite ..... det burde du tenkt på før du innledet forhold til han, lettlurt er du, han har selvfølgelig aldri hatt planer om å dra fra kona si, det sa han kun for å ha deg på si en tid et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på den andre siden

Nå hadde jo begge vært utro her, sånn jeg forsto innlegget, holdt de på å bygge opp tillitten på nytt. Da syns jeg det er usmakelig om trådstarter kommer å ødelegger, når de nå jobber med saken allerede.

Vennlig hilsen

Kona var utro, han tok henne på fersken (i følge han selv) Da begynnte de å slite med forholdet og begynte i rådgivning. Dette var ca 1 år før vi traff hverandre.

Vi "hooket" opp, og jeg har tydeligvis kun vært en hvilepute for han i en vannskelig tid hjemme. Han har brukt meg for å dekke sine behov på kjærlighet, nærhet, sex osv. Han har servert meg historier om at kona hadde flyttet ut, så bodde hun i en hybel, så bodde han i hybelen osv...

Jeg gikk drittlei historiene hans og innså at han aldri kommer til å ta affære på hjemmebane og velge meg, så jeg gjorde det slutt.

De har gått til rådgivning under hele det året vi har vært "sammen" også, og nå som jeg har gjort det slutt med han spiller han snill gutt på hjemmebane for å igjen dekke sine behov for kjærlighet, nærhet og sex, nå som han ikke lenger får dette av meg.

Synes synd på kona som nå er den personen som blir "brukt"!

Men for all del, om de begge klarer å leve med hver sine løgner og lappe sammen livet sitt igjen så er jo det fint for dem. Jeg hadde ikke klart å leve livet mitt slik, og det er derfor jeg har litt dårlig samvittighet over at kona ikke vet hva som har foregått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid den gifte mannens ansvar å sette grenser. Det er aldri elskerinnens ansvar. Her må mannen bestemme seg for hva han skal gjøre. Det er en vanlig oppfatning i samfunnet at det er elskerinnens feil. Men det er det aldri. Det er alltid den som er gift som sitter med ansvaret.

Det er sjelden sånn at alt ansvaret hviler kun på den ene parten, selv ikke når den ene er gift. Så lenge elskerinnen vet at mannen er gift har hun også en del av ansvaret. Hvorfor skulle hun ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...