Gå til innhold

-Flyt av pasientjournaler


Gjest skråtak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Villniss

Synes det virker veldig praktisk, kjekt og nyttig jeg. Men enig i at den enkelte pasient burde få lov til å gi sitt samtykke eller reservere seg mot ordningen på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siss-ex

Enig. Med tanke på alle nyheter om pasientopplysninger som har kommet på avveie i det siste, synes jeg dette er betenkelig. Personvernet i Norge er snart en eneste stor vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skråtak

Enig. Med tanke på alle nyheter om pasientopplysninger som har kommet på avveie i det siste, synes jeg dette er betenkelig. Personvernet i Norge er snart en eneste stor vits.

Ja. Tenkte f,eks hvis man har en nysgjerrig venninne eller bekjent som jobber som sykepleier, og kan gå å sjekke i noens psykiatrijournaler. Kjip tanke. Jeg syns det burde være en del overordnede grep rundt taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at det er nødvendig for alle innen helsevesenet å ha tilgang til all informasjon som står i journalen. Noe skjønner jeg at kan være viktig å få vite raskt i akutte situasjoner, som ev. medisiner, sykdommer og allergier. Men da må det jo gå an å lage et system som bare gir tilgang på de opplysningene uten at det er mulig for min nysgjerrige nabo som tilfeldigvis er sykepleier å lese hva jeg snakker med psykologen om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nmwtfia

Jeg kan ikke skjønne at det er nødvendig for alle innen helsevesenet å ha tilgang til all informasjon som står i journalen. Noe skjønner jeg at kan være viktig å få vite raskt i akutte situasjoner, som ev. medisiner, sykdommer og allergier. Men da må det jo gå an å lage et system som bare gir tilgang på de opplysningene uten at det er mulig for min nysgjerrige nabo som tilfeldigvis er sykepleier å lese hva jeg snakker med psykologen om.

støtter den!

men i praksis opplever jeg det motsatte,at f.eks legevakt ikke kjenner til meg,og dermed ikke "tror" meg når jeg ramser opp medisiner etc.de må alltid dobbel-sjekke.

varierer vel hvor oppdaterte de er.men på legesenteret jeg bruker mest,ser det ut til alle vet mer enn hva jeg ønsker(min mor jobbet tidl med det samme på et anna kontor,og hun har da virkelig ikke noe med sånt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg kan ikke skjønne at det er nødvendig for alle innen helsevesenet å ha tilgang til all informasjon som står i journalen. Noe skjønner jeg at kan være viktig å få vite raskt i akutte situasjoner, som ev. medisiner, sykdommer og allergier. Men da må det jo gå an å lage et system som bare gir tilgang på de opplysningene uten at det er mulig for min nysgjerrige nabo som tilfeldigvis er sykepleier å lese hva jeg snakker med psykologen om.

Vi har ikke tilgang til rapporter fra psykiatri i vårt system. Kun pleie, ergo og fysio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...