Gå til innhold

Gratulerer med dagen, mrxx


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    93

  • morsan

    22

  • Colette

    11

  • AneM1365380603

    8

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Joa...det går bra. Jeg savner han veldig, og det forholdet jeg hadde til han er vanskelig å beskrive. Jeg var så stolt av han- fordi han var gammel, men allikevel så sprek og frisk. Helt til i november. Da begynte jeg å merke at det var noe med han. Samtidig som jeg lukket øynene for det.

Men, men ....slik er livet. Jeg har jo de 5 andre kattene som jeg også elsker. Men det blir omtrent som med barn- uansett hvor mange man har - så har man ingen å miste:-(

Takk for omtenksomheten, Ane M:-)

Skal vi etterlyse tonie på meldinger? :-)

Snart er det nok ikke så vemodig å tenke på han, men et veldig godt minne :)

Jeg tror nok tonie ville gitt en lyd fra seg om hun var her. Hun er sikkert travel med noe, så får vi håpe at hun dukker opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er ikke så overbevist om at vi har reelt valg i dag. Det handler ikke bare om husarbeid. Kvinner er fremdeles i lavtlønnede omsorgsyrker, og det er en fordel at de får litt betalt og at de ikke trenger å bli værende i et ekteskap hvor mannen behersker over dem, voldtar og banker dem. Men det er bare i en begrenset del av verden.

Og jeg er så gammel (eller voksen) at jeg husker den tiden da ingen snakket om vold i ekteskapet som voldtekt, men det ble sett på som kvinners plikt. Kvinner skulle lide og tie i stillhet. Jeg har mange venninner som lider under eller har lidd under å ha måttet tilfredsstille mannens behov i dobbeltsengen.

''Jeg er ikke så overbevist om at vi har reelt valg i dag. Det handler ikke bare om husarbeid. Kvinner er fremdeles i lavtlønnede omsorgsyrker, og det er en fordel at de får litt betalt og at de ikke trenger å bli værende i et ekteskap hvor mannen behersker over dem, voldtar og banker dem. Men det er bare i en begrenset del av verden.''

Det er iallefall godt at vi har større valgmuligheter idag enn det vi hadde for noen år siden. Av den grunn liker jeg ikke denne "romantiseringen" av kjønnsrollemønsteret som var for noen tiår siden. Vi har mye større frihet idag, selv om vi fortsatt har mye å gå på.

''Og jeg er så gammel (eller voksen) at jeg husker den tiden da ingen snakket om vold i ekteskapet som voldtekt, men det ble sett på som kvinners plikt. Kvinner skulle lide og tie i stillhet. Jeg har mange venninner som lider under eller har lidd under å ha måttet tilfredsstille mannens behov i dobbeltsengen.''

Enda en grunn til å avromantisere tidligere tider når man hadde større skille mellom menn og kvinner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hehe, ok. Dra i nesehåra:-)

*HAHA* Nå minner du meg på en teit krangel mannen min og jeg hadde for noen uker siden. Vi lå i senga og jeg så han hadde et milelangt hår som stakk ut av det ene neseboret. Jeg gjorde tegn til å ville dra ut håret og han så jo godt at jeg skulle til å dra (mener iallefall jeg!). Jeg dro først en gang, men fikk det ikke ut. Deretter tok jeg et grådig tak i håret og lugga alt jeg var kar for. Gubben vrælte, spratt opp av senga og erklærte surt at han aaaaldri hadde gitt meg tillatelse til å røre nesehåret hans. Han så ut som en sur sitron når han luska ut på badet for å roe seg ned.

Når han kom tilbake igjen var vi begge dritsure, slo av lyset og skulle sove. Da fikk jeg tid til å tenke litt... Jeg fikk rett og slett latterkrampe av hele greia. Noe så teit! Begynne å krangle pga et nesehår! Jeg kan jo ikke noe for at gubben har treig reaksjonsevne *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressenka

Nå husker jeg det. Du og jeg har snakket om dette før:-) Håper bare at syklene vi får med utstyr er bra nok for passasjerene.

Stemmer :) vi tastet sammen da de var på turen sin i høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*HAHA* Nå minner du meg på en teit krangel mannen min og jeg hadde for noen uker siden. Vi lå i senga og jeg så han hadde et milelangt hår som stakk ut av det ene neseboret. Jeg gjorde tegn til å ville dra ut håret og han så jo godt at jeg skulle til å dra (mener iallefall jeg!). Jeg dro først en gang, men fikk det ikke ut. Deretter tok jeg et grådig tak i håret og lugga alt jeg var kar for. Gubben vrælte, spratt opp av senga og erklærte surt at han aaaaldri hadde gitt meg tillatelse til å røre nesehåret hans. Han så ut som en sur sitron når han luska ut på badet for å roe seg ned.

Når han kom tilbake igjen var vi begge dritsure, slo av lyset og skulle sove. Da fikk jeg tid til å tenke litt... Jeg fikk rett og slett latterkrampe av hele greia. Noe så teit! Begynne å krangle pga et nesehår! Jeg kan jo ikke noe for at gubben har treig reaksjonsevne *fnis*

*lol* stakkars gubbe, det gikk nok så tårene skvatt:-) Det er vondt så det holder, hehe.

Men hvordan gikk det med han, var han dritsur hele natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer :) vi tastet sammen da de var på turen sin i høst :)

Jeg husker det, og jeg sa at du burde ha blitt med:-) Angrer du på at du ble hjemme når du nå ser bilder og video?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

*lol* stakkars gubbe, det gikk nok så tårene skvatt:-) Det er vondt så det holder, hehe.

Men hvordan gikk det med han, var han dritsur hele natta?

Han måtte iallefall trekke litt på smilebåndet neste morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressenka

Jeg husker det, og jeg sa at du burde ha blitt med:-) Angrer du på at du ble hjemme når du nå ser bilder og video?

Joda, jeg ser at de har hatt en aldeles flott tur :) men gemalen sier at han tror det hadde blitt en laaaang tur for meg siden jeg ikke kjører mc selv, å måtte sitti bakpå hele veien.

HVIS det blir noe av Coast to Coast turen, så er vi et par damer som lurer på om vi skulle leid bil, å kjørt etter ..... men dette er "helt i det blå" enda :)

Han ville veldig gjerne vise meg Amerika, så vi holdt på å ta oss en langhelg til New York før jul, men etter å ha sjekka priser på fly og hotell, så syns vi at 20,000 for en langhelg blei litt mye :), da får vi heller ta turen når vi har flere dager på oss.

Så en gang ...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser at de har hatt en aldeles flott tur :) men gemalen sier at han tror det hadde blitt en laaaang tur for meg siden jeg ikke kjører mc selv, å måtte sitti bakpå hele veien.

HVIS det blir noe av Coast to Coast turen, så er vi et par damer som lurer på om vi skulle leid bil, å kjørt etter ..... men dette er "helt i det blå" enda :)

Han ville veldig gjerne vise meg Amerika, så vi holdt på å ta oss en langhelg til New York før jul, men etter å ha sjekka priser på fly og hotell, så syns vi at 20,000 for en langhelg blei litt mye :), da får vi heller ta turen når vi har flere dager på oss.

Så en gang ...... :)

Men hva var problemet med å sitte bakpå? Er det sete eller ryggstøet som er problemet, eller begge deler? Er det noe som kunne ha vært gjort som gjør at det hadde blitt bedre?

Jeg vet jo at disse syklene ikke er så gode som f.eks en Honda Gold Wing, så jeg er litt spent på akkurat dette jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være alt, både beskjeden, ubeskjeden, rå, forsiktig, øm, krevende, snill, lynende klar, osv. osv.

Men jeg er ikke slem.

''Men jeg er ikke slem.''

Bare bittelitt "bad, bad boy" innimellom? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg er ikke slem.''

Bare bittelitt "bad, bad boy" innimellom? ;-)

Ja, jo, det kan jeg være, men ikke slem i rette forstand. Jeg er ikke føylig og snill i alle sammenhenger, jeg har blant annet en jobb hvor jeg er ganske rett frem og hard da jeg har kontakt med blant annet hardbarka kriminelle inni mellom, så jeg oppfattes nok ikke som noe snilt lam alltid. Men er folk ok mot meg, så er jeg det mot dem og motsatt hvis de prøver seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodita

Ja, jo, det kan jeg være, men ikke slem i rette forstand. Jeg er ikke føylig og snill i alle sammenhenger, jeg har blant annet en jobb hvor jeg er ganske rett frem og hard da jeg har kontakt med blant annet hardbarka kriminelle inni mellom, så jeg oppfattes nok ikke som noe snilt lam alltid. Men er folk ok mot meg, så er jeg det mot dem og motsatt hvis de prøver seg.

For håpe at du ikke er hard og ubøyelig på hjemmebane da. Tenker på din kone:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For håpe at du ikke er hard og ubøyelig på hjemmebane da. Tenker på din kone:-)

Hehe, hun har det veldig bra og jeg har alltid behandlet henne svært bra. Det sier hun selv også, hun har vært heldig sier hun og det må jo være ei bra attest for meg:-)

Som sagt, de som behandler meg bra behandler jeg bra tilbake, det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodita

Hehe, hun har det veldig bra og jeg har alltid behandlet henne svært bra. Det sier hun selv også, hun har vært heldig sier hun og det må jo være ei bra attest for meg:-)

Som sagt, de som behandler meg bra behandler jeg bra tilbake, det er ikke verre enn det.

Da er hun tydligvis bra mot deg, og dere er heldige med hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hun tydligvis bra mot deg, og dere er heldige med hverandre:-)

Hun er og har alltid vært veldig bra mot meg. Hun er et fantastisk menneske, det er i alle fall uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk:-)

Jeg må prøve å få til det, selv om den kom litt brått på. Trodde den var ut i april en gang.

Ble det messe på deg?

Var det på lørdag. Mye vakkert å se på. :-) Nye R1'en er spennende, men det er sykkel til grusbruk som jeg jakter på om dagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det messe på deg?

Var det på lørdag. Mye vakkert å se på. :-) Nye R1'en er spennende, men det er sykkel til grusbruk som jeg jakter på om dagen. :-)

Ble det dessverre ikke noe messe på meg. Det kom litt brått på, men hadde en liten mulighet på søndag, men fikk ingen til å bli med så da gadd jeg ikke å dra alene. Det passet ikke så veldig godt heller, så da ble det til at jeg droppet det.

Men jeg angrer litt da:-)

Jeg skal ikke ha noen ny mc nå med det første, jeg kjøper heller ikke helt nytt, så bruktmarkedet er bra for meg. Like greit å ikke se alt dette heller, ikke sikkert jeg hadde hatt godt av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...