Gå til innhold

Kjærste utsatt for voldtekt


gundara

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år som har en kjærste som ble utsatt for voldtekt av en mann da han var yngre. Han har aldri søkt profesjonell hjelp om dette og han påstår han takler det fint på sin måte. Han har problemer når det kommer til sex, det er ofte han ikke har lyst eller han ikke orker for alt blir feil.

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg kan hjelpe han best og hadde håpet noen kunne fortelle meg hvordan jeg støtter og hjelper han best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Kanskje ved å ta ting med ro? La han være den som tar initiativ en stund?

Kanksje dere burde bli enige om en sex-fri periode, hvor nærhet er viktig- men sex er forbudt? Slik at dere begge kan bygge opp lyst over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress ihvertfall. La han ta det i det tempoet han klarer. Press vil bare gjøre dette verre. Kanskje han trenger psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress ihvertfall. La han ta det i det tempoet han klarer. Press vil bare gjøre dette verre. Kanskje han trenger psykolog?

Om han trenger psykolog syns jeg er kjempe vanskelig... for jeg har spurt han om han ikke trenger det og sier jeg vil hjelpe han med alt han trenger. men han påstår han ikke trenger det. kan jo ikke akkurat presse han til det heller.. er litt forvirret om hvordan jeg kan hjelpe han best altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest en anonym fyr

Har blitt forklart at noe av problemet for voldtektsofre er at de urettmessig plages av skyldfølelse. Kan ansvaret for ugjerningen plasseres hos overgriper og bare der, er mye gjort. Noen makter da utrolig nok å tilgi grusomheten og legge den bak seg. Kanskje det hadde hjulpet kjæresten din også. Mine erfaringer med ekstra vonde opplevelser samsvarer med denne forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...