Gå til innhold

blemmer bakerst på tunge nærme svelg


Gjest mvh mamma29  sandnes

Anbefalte innlegg

Gjest mvh mamma29  sandnes

jeg oppdaget en rekke blemmer helt bakerst på tungen og lure på om dette er vanlig eller kan være farlig. det er ikke vondt og samboer min har og slike blemmer bakerst på hver side.Han tror kansje smaksløkene ser sånn ut helt nede med svelget men det har jeg vanskelig for å tro da jeg ikke har oppdaget det før... vi er seksuellt aktive men har ingen kjønnssykdommer som vi vet om jeg er nettopp blitt testet igjen i forbindelse med fødsel. men vi har oralsex jevnlig v samleie. jeg vil tippe jeg har en 6-7 blemmer men som sagt de ligger langt bak.og er vanskelig å se med det første,er det noe jeg kan kjøpe reseptfritt for å kvitte meg med dem. setter stor pris på raskt svar da jeg bekymre meg for om det er smittsommt og om vi kan ha smittet vårt minste barn under matning eller når vi har testet melken og gitt henne tutt.men vi kan ikke se tegn til noe og hun var tidligere idag til kontroll pga forkjølelse.(så det er lite trolig at vi har pådratt henne noe men bekymre meg når jeg ikke helt vet hva det er) opplever dette naturlig vis som svært pinlig og litt ekkelt men håper du kan gi meg svar på hva det er.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bikku

Du hadde ikke trengt å legge ut om seksuallivet ditt - det er helt normalt med sånne klumper bakerst på tunga. Alle har det, du har bare ikke sett godt nok etter tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke trengt å legge ut om seksuallivet ditt - det er helt normalt med sånne klumper bakerst på tunga. Alle har det, du har bare ikke sett godt nok etter tidligere :)

viss det er helt vanlig takker jeg for at du skrev det, føler meg betraktelig bedre etter å ha lest ditt svar. og å skrive at en er seksuellt aktiv synes jeg ikke er å brette ut sexlivet mitt.men kun gi nødvendig info til de legene som skal besvare spørsmålet.

men uansett setter jeg pris på en hver tilbake mld så takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

viss det er helt vanlig takker jeg for at du skrev det, føler meg betraktelig bedre etter å ha lest ditt svar. og å skrive at en er seksuellt aktiv synes jeg ikke er å brette ut sexlivet mitt.men kun gi nødvendig info til de legene som skal besvare spørsmålet.

men uansett setter jeg pris på en hver tilbake mld så takk igjen.

Beklager, ikke meninga å være spydig. Ville først og fremst berolige deg. Men så klarte jeg ikke å dy meg for å erte litt

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du hadde ikke trengt å legge ut om seksuallivet ditt - det er helt normalt med sånne klumper bakerst på tunga. Alle har det, du har bare ikke sett godt nok etter tidligere :)

''Du hadde ikke trengt å legge ut om seksuallivet ditt ''

;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke uvanlig med blemmer i munnen, både foran og bak. De vanligste årsakene er vcirus. Blemmer forårsaket av Herpes gir ofte smerter og utløser betennelse. Dessuten sitter de som regel på leppene eller såvidt innenfor. Medlemmer av Enterovirus familien, med noen rare navn, som Coxsackie eller Echo virus forårsaker ofte blemmer uten rsmreter eller reaksjon omkring. Det kan stemme med det du beskriver. De er relativt uskyldige, olg som regel går det over i løpet av noen dager, evt. uker. Det er ikke nole vi kan gjøre med dem. De kan overføres til partneren med oral sex. Jeg vil anbefale å ta det med ro i nen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, ikke meninga å være spydig. Ville først og fremst berolige deg. Men så klarte jeg ikke å dy meg for å erte litt

God helg!

jeg tok det ikke så veldig personlig,men med alle de sinnsyke folka som angripe gud og en hver mann , var jeg ikke helt sikker. men du svarte jo p spørsmålet mitt på en ærlig og grei måte.så jeg har ingen ting å si om deg ,du virke til å være en høflig og voksen skøyer.Det er når en mottar slike passive aggressive angrep fra små unger som tydeligvis ikke har noe sexliv! og ikke nok å ta seg til en å plage oppriktige folk som faktiskt ønske svar på noe.Ingen må lese andres innlegg plager det deg så se til å få et liv candyquenn.

håperdu har hatt en fin helg bikku og igjen takk du hadde rett, ingenting å bry seg om de blemmene vil forsvinne etter noen uker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

jeg tok det ikke så veldig personlig,men med alle de sinnsyke folka som angripe gud og en hver mann , var jeg ikke helt sikker. men du svarte jo p spørsmålet mitt på en ærlig og grei måte.så jeg har ingen ting å si om deg ,du virke til å være en høflig og voksen skøyer.Det er når en mottar slike passive aggressive angrep fra små unger som tydeligvis ikke har noe sexliv! og ikke nok å ta seg til en å plage oppriktige folk som faktiskt ønske svar på noe.Ingen må lese andres innlegg plager det deg så se til å få et liv candyquenn.

håperdu har hatt en fin helg bikku og igjen takk du hadde rett, ingenting å bry seg om de blemmene vil forsvinne etter noen uker.. :)

Plager ikke meg i det hele tatt. Jeg syns svaret til bikku var komisk , og svarte på det. Det må være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...