Gå til innhold

Kan en lege svare meg tro??


Gjest Maren..

Anbefalte innlegg

Gjest Maren..

Jeg har noen spørsmål som jeg så gjerne ville hatt svar på. Har legeskrekk, så jeg har ikke vært til noen lege enda. Har vel hatt et litt unormalt forhold til mat det siste året, og det blir vel ikke noe bedre. Men, foreløpig er jeg alene om dette...I det siste har jeg merket at jeg har forandret meg i væremåte; blir fort irritert, og det er liksom ingenting som går inn på meg lengre. Før ble jeg lei meg for alt, nå blir jeg bare irritert. Dette er vanskelig overfor samboeren min, for jeg er jo glad i ham, men føler det på en måte ikke sånn som før. Er dette vanlig ved sf? Hva jeg veier om morgenen er avgjørende for resten av dagen min, for hvordan humør jeg skal være i. Av og til må jeg trene meg så hardt at jeg nesten stuper, for å føle at jeg....mestrer noe. Nei, nå er jeg visst litt ute på viddene. Det er jo min egen skyld alt dette, men jeg vil så gjerne vite om det er vanlig å ha det sånn...!??? Håper noen vil svare meg.Tror det vil hjelpe meg å vite at det er "normalt". En vakker dag klarer jeg kanskje å spise igjen, og akseptere eventuell vektstigning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Føler ikke at jeg er den samme etter at jeg har blitt så opphengt i vekt og mat. Jeg blir også lett irritert på de som er rundt meg. Jeg er så trøtt og sliten av all slankingen at jeg orker ikke å se lyst på noe nesten. Orker ikke reise på ferie en gang i sommer. Men kan ikke slutte heller, kan ikke gi meg før jeg har blitt tynn. Det er et ork at det må være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Thor-Øistein Endsjø

Kjære Maren.

Snakk med vennene dine for å finne frem til en hyggelig doktor. Heldigvis er noen av oss det fortsatt. Jeg tror det er fornuftig at du får en slik prat før du evt. kjører deg fast i problemer med forholdet til mat og trening.

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø. Barnelege med spes. interesse ungdom og idrettsmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...