Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Miguela

Det er du som spør om det er frekt av deg å bære frem barnet. Ja, det er ikke bare frekt men ansvarsløst. Gi faren en tjans til å si sin mening om saken. Dette er min mening, og det er du som spør. Hadde jeg vært faren til barnet, hadde jeg følt meg veldig lurt.

Så du mener at menn skal bestemme over kvinners kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • ariadne

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hva med barnet???

Jeg skal straks lese nedover i tråden...

Spørsmålet om abort er så vanskelig. Det er mange følelser i sving når en kvinne blir gravid. Kanskje er det vanskelig for menn flest å sette seg helt inn i den situasjonen? Noen nygravide tenker nok ikke på fosteret som annet enn en celleklump, mens andre tenker på det som en liten baby. Folk er forskjellige, og det viktigste av alt er at norske kvinner idag kan bestemme over sin egen kropp. Det ideelle hadde nok vært at alle foster vokste i et egg utenfor en kropp, så kunne mor og far ha like stor rett til å bestemme om fosteret skulle få vokse opp eller ikke ;)

Jeg er helt enig i selvbestemt abort, og jeg har ikke sagt at denne kvinnen skal ta abort selv om mannen ønsker det. Jeg har bare sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ok. Tusen takk. Jeg tror han vil bli glad og redd på samme tid. Vi passer ikke til å bo sammen, men jeg tror det kan bli fint likevel. Jeg er glad i ham og hvis han ønsker kan han delta på alt som skjer vedrørende svangerskapet - fødselen også.

Det høres jo ut som et rimelig bra utgangspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Nå er ikke dette lenger en del av denne debatten, da trådstarter har kommet med nye opplysninger lenger ned.

Jada, pengene kommer barnet til gode, men et barn som skal vokse opp med en likeglad pappa kan svært gjerne få det veldig, veldig vondt! DET skal kvinner tenke litt over før de roper høyt om at abort er uaktuelt.

Du sjokkerer meg kraftig. Synes du virkelig at menn skal bestemme om kvinner tar abort eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Jeg er helt enig i selvbestemt abort, og jeg har ikke sagt at denne kvinnen skal ta abort selv om mannen ønsker det. Jeg har bare sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg.

Og hvis han vil at hun tar abort da skal han slippa å betale? For noe tull. Beklager, men dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Nå er jo ikke dette situasjonen her, men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.

Det er mange som vil greie seg utrolig godt om de satte tæring etter næring, og siden "alle" klager på at bidragene er så lave, så er det nok mulig å greie seg uten. Arve ting, kjøpe brukt osv. ville gitt mange bedre økonomi. Eksempelvis.

Men dette er en annen debatt, her har jo trådstarter fortalt at barnefaren var aktiv med i valget om å ikke bruke prevensjon, og da stiller saken seg helt annerledes.

Det er ikke bra å lyve, men hvis man har sex så vet de fleste konsekvensene. Å slippe økonomisk ansvar for sitt eget avkom er noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Nå er jo ikke dette situasjonen her, men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.

Det er mange som vil greie seg utrolig godt om de satte tæring etter næring, og siden "alle" klager på at bidragene er så lave, så er det nok mulig å greie seg uten. Arve ting, kjøpe brukt osv. ville gitt mange bedre økonomi. Eksempelvis.

Men dette er en annen debatt, her har jo trådstarter fortalt at barnefaren var aktiv med i valget om å ikke bruke prevensjon, og da stiller saken seg helt annerledes.

Jeg er helt enig i at det er utrolig frekt når kvinner lurer menn på denne måten!

Samtidig tenker jeg at det må være fryktelig vondt for et barn å vite at far aldri noensinne har stilt opp for det. Det beste er selvsagt at far både er en fysisk person og en som bidrar økonomisk. Det nest beste er en far som kun stiller opp fysisk og dernest er det bedre med en far som bidrar økonomisk enn en som ikke vil vedkjenne seg barnet sitt på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Du har selvsagt rett. Jeg må først gå til legen min og få konstatert graviditeten - selv om to tester viste posivit. Mye kan jo skje i en tidlig fase. Jeg har bestemt meg for å vente litt - og jeg vil informere barnefar når abortfaren er over. Men hvem vet - jeg har fortsatt mulighet til å velge barnet bort. Selv om dette ikke var planlagt kjenner jeg en spire av håp. Det høres kanskje rart ut. Men noe sier meg at jeg bør beholde barnet. Selv om far ikke er noen ressurssterk person, kommer han i allefall fra en ressurssterk familie. Men det er mange hensyn å ta. Vil jeg klare et barn til alene? Jeg har ikke familie som vil stille opp for meg - barnevakt osv.

Hva mener du med at han ikke er ressurssterk, men kommer fra en ressurssterk familie?

Behold barnet siden du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er helt enig i selvbestemt abort, og jeg har ikke sagt at denne kvinnen skal ta abort selv om mannen ønsker det. Jeg har bare sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg.

Hun må ta konsekvensen av sitt valg, men det betyr ikke automatisk at hun må legge seg inn til operasjon for å fjerne fosteret hun bærer på.

Den største konsekvensen dette vil ha, er at hun blir mamma til et barn hun skal følge resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Man kan oppgi barnefarens navn uten å kreve han for bidrag. Man ordner privat avtale hvor summen er satt til kr. 0,- pr. måned.

Og det mener du at kvinner bør gjøre som bærer frem et barn som barnefaren ikke ønsker. Jeg tror ikke det er så enkelt som du vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg skal fortelle ham, men jeg er ikke i stand til det enda.

Hva mener du med at du ikke er i stand til å fortelle det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Nå er ikke dette lenger en del av denne debatten, da trådstarter har kommet med nye opplysninger lenger ned.

Jada, pengene kommer barnet til gode, men et barn som skal vokse opp med en likeglad pappa kan svært gjerne få det veldig, veldig vondt! DET skal kvinner tenke litt over før de roper høyt om at abort er uaktuelt.

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Nå er jo ikke dette situasjonen her, men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.

Det er mange som vil greie seg utrolig godt om de satte tæring etter næring, og siden "alle" klager på at bidragene er så lave, så er det nok mulig å greie seg uten. Arve ting, kjøpe brukt osv. ville gitt mange bedre økonomi. Eksempelvis.

Men dette er en annen debatt, her har jo trådstarter fortalt at barnefaren var aktiv med i valget om å ikke bruke prevensjon, og da stiller saken seg helt annerledes.

''men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.'' Om jeg var mann og ikke ønsket barn ville jeg ikke turt å ha sex uten kondom. Det er naivt å tro at en kvinne som er i stand om å lyve en partner rett opp i ansiktet om bruk av prevensjon, vil opptre ansvarlig ved en evt graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Du kan vel ikke forvente at om han ikke ønsker barnet (noe historien ikke sier noe om enda), så er hun umoralsk om hun krever han for lov pålagt barnebidrag.

Ikke fremstil henne som umoralsk snik av den grunn. Hun velger å beholde eller fjerne barnet, etter eget ønske, og norsk lov. Så enkelt er det.

Dine moralske meninger om at hun da ikke skal kreve han for evnt. barnebidrag mangler om mangel på inteligens syns jeg.

Du får prøve å stave riktig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

''Jeg vil heller bli født og ikke ha en pappa, enn å aldri bli født.''

Det er jo en helt håpløs uttalelse, men det må du vel skjønne selv.

Og nei, ikke alle har hatt det helt fint uten en tilstedeværende pappa. Slett ikke. Så at _du_ har hatt det betyr jo ikke annet enn akkurat det.

Selv de som føler de har slitt litt uten en far føler vel alternativet er verre:P

Man kan ikke forvente seg et perfekt liv, det vil ingen oppnå. Alle har sitt å tro med, livet er for de fleste verd å leve uansett. Fins utrolig langt verre ting å vokse opp med enn det å mangle en av sine foreldre. Dette barnet vil jo eventuelt også ikke bare ha en mor som ønsker det, men også to søsken.:) Ikke verst bare det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Jeg har ikke sagt at hun ikke skal beholde barnet, jeg har sagt at jeg ikke synes hun skal kreve han for bidrag om han ikke vil bli far.

Å ha en far som ikke vil vite av deg er ikke nødvendigvis det beste for barnet det heller. Å gå rundt og lengte etter en person som tydelig ikke vil vite av deg, det kan være veldig skadelig. Det gjør noe med et menneske.

Man lengter ikke etter en person man aldri har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt uenig

Man lengter ikke etter en person man aldri har hatt.

Det kan man vel. Jeg lengter etter de barna jeg ønsket meg og aldri kunne få. Du kan ikke sette frem en slik mening som en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

''Jeg fatter ikke at du vurderer å ikke informere faren!''

Hun har vel ikke sagt at hun aldri vil fortelle ham det? Hun spør jo ''Det er kanskje frekt av meg å bære frem barnet uten å avtale med ham først?''

Og det tolker jeg som at hun spør om det er frekt å bære fram barnet uten hans samtykke.

Å bære fram barnet uten å avtale med ham først høres for meg ut som hun har tenkt å få det uten å si noe, i alle fall ikke før det er født. Det synes jeg er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Du sjokkerer meg kraftig. Synes du virkelig at menn skal bestemme om kvinner tar abort eller ikke?

Nei, jeg har aldri hevdet at menn skal bestemme over kvinner. Jeg er FOR selvbestemt abort, men jeg mener at kvinner som velger å beholde et barn som barnefaren ikke ønsker, også må ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...